Hallo allemaal! Daar ben ik weer Heeft er iemand hier ervaring met swarovski sieraden? Ik ben heel kieskeurig qua sieraden en nu zag ik wat leuke dingen bij swarovski. Maar het is allemaal nepgoud en ook geen zilver. Iemand een idee of het mooi blijft? Of iemand een idee waar ik soortgelijke (fijne) sieraden kan vinden in het goud voor een mooie prijs?
Ik had er ooit ook een en werd dus groen omdat het geen zilver was. Ik koop het dus nooit weer. Of je aan mijn antwoord iets hebt weet ik niet
Haha ja daar heb ik veel aan. Want om nou 100 a 150 euro uit te geven aan een sieraad dat snel verkleurd heb ik niks. Dus ik wil juist ook de slechte ervaringen horen . Ik ben sowieso niet iemand die 10x een ring af zou doen om mijn handen te wassen. Bepaalde ringen draag ik juist altijd (dag en nacht).
Ik heb wel het een en ander aan swarovski sieraden. Ik draag ze niet dagelijks, maar die van mij zien er allemaal nog heel mooi uit. Ze geven wel aan dat je ze niet als lijfsieraden moet dragen, dus sieraden die je nooit af doet en waarmee je slaapt doucht etc. Alleen als ze stuk gaan is het wel een dingetje, swarovski sieraden zijn soms lastig te repareren dit heeft met het materiaal te maken schijnt.
Ik koop het niet meer. Ik draag ze dagelijks, maar niet met douchen en ook deze werden groen. Zonde van het geld.
Nu ga ik toch steeds meer twijfelen. Ik zag net op google dat de sieraden best vaak verkleuren. Jammer, het zijn zulke mooie sieraden, echt mijn smaak. Toch maar even doorsparen en iets soortgelijks zoeken in het echt goud.
Wat ik van hun niet begrijp, is dat je dr zulke knetter dure edelstenen in drukt, en dan nep zilver.. whyyyyyy.. Mijn ex kocht t voor mij en na enkele uren werd mijn huid al groen. Terug gegaan naar een juwelier en die vertelde dat ze altijd nep zilver gebruiken en je betaald voor de stenen. Echt te bizar voor woorden gewoon. Uiteindelijk die ketting weggeven en een nieuwe echt zilveren ketting bij de juwelier gekocht.
Ik vind de kwaliteit slecht. Steentjes vallen er regelmatig uit en van mijn "gouden" armband was al heel snel de bovenste laag versleten.
Bijna al mijn sieraden zijn van Swarovski, maar bij mij word niks groen of lelijk en ik draag het elke dag.
Ik heb een setje die ik op onze bruiloft 5 jaar geleden heb gedragen die er nog nieuw uit ziet. Maar ik doe ze alleen om als ik ergens heen ga. Doe ze af met het douchen/ afwassen. En doe ze pas om als ik parfum heb opgespoten.. Dus het ligt er echt aan of je ze intensief wil gaan dragen?
Ik vond het geen succes, verkleurde snel en de steentjes vielen er om de haverklap uit. Dus voor mij geen Swarovski meer
Ik heb 2 armbanden, 2 ringen en oorbellen van Swarovski en heb geen last van groene aanslag. Ik draag ze op mijn vrije dagen ( 4dagen pw) dus best veel. Ik draag ze trouwens niet tijdens douchen, zwemmen, schoonmaken en afwassen ed. Oudste sieraden heb ik inmiddels al 2,5 jaar.
Heb er een hele mooie ketting + bijpassende armband van. En bij de ketting ben ik al 2 x steentjes uit het zwaantje verloren bij de sluiting. Dus bewaar ze nu maar netjes in het doosje en doe ze af en toe om bij een bruiloft of feestje.
Tip voor degene die steentjes kwijt zijn, gewoon mee terug gaan! Of je krijgt nieuwe steentjes of je mag een nieuw sieraad uitkiezen.
Oke als ik het goed begrijp zijn het goede sieraden, maar niet voor dagelijks gebruik. Dat wil ik juist wel haha. Ik ga er nog nadenken dames. Allemaal bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Ik heb 2 kettingen (zilver en goud) en een armband, maar niks is groen uitgeslagen. 1 ketting heb ik al meer dan 10 jaar. De steentjes zitten er ook nog allemaal in. Ik draag het niet dagelijks en sowieso niet tijdens het douchen, maar nooit voorzichtig geweest met handen wassen of parfum.
Groen uitslaan is afhankelijk van of je huid op het metaal reageert, dus persoonsafhankelijk. Net zoals dat zilver bij sommige mensen zwart kan worden. De sieraden van Swarovski zijn meestal verguld of verzilverd, dit zal bij de een er sneller afslijten dan bij de ander. Een ring heeft veel contact met vanalles tijdens het dragen en zal dus sneller slijten. Steentjes zijn veelal geplakt in plaats van gezet en kunnen dus snel eruit vallen. De steentjes zijn ook gewoon van glas. Oftewel, je betaalt een hoop geld voor een merknaam. Ik zou voor dat geld voor iets kwalitatiefs gaan.
ik heb een set van swarovski, maar dat zijn alleen maar stenen, ketting, armband en oorbellen, zit nauwelijks metaal aan, die blijft heel mooi, maar ik draag hem maar af en toe. pas een armband van mijn zusje gekregen van swarovski, maar geen idee of deze lang mooi blijft eigenlijk. Ook ik vind het belachelijk dat er geen echt zilver bij gebruikt wordt. De prijs is er zowat wel naar, al zeg ik het zelf.