Sweet 16 feestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaChantal, 31 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat denk ik ook, maar ondanks dat zijn er wel regio’s waar het gebruikelijk/meer geaccepteerd is. Als er schuurfeesten gehouden worden of er een keet is, waar ook jongere adolescenten komen, dan gebeurt het eerder, denk ik. Helemaal als pa en ma de alcohol (aan)leveren. ‘Hier’ zijn de meeste ‘stapdingen’ formele gelegenheden (of hoe noem je dat? ;)) en ondanks dat het daar ook gebeurt (ook omdat ze met een vals id vaak toch wel binnenkomen), zijn daar toch meer regels waar ze zich aan moeten houden ed.

Neuzeke, tuc, evaleana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik woon in een gebied zonder schuurfeesten of bierketen, gewoon midden in een grote stad. en hier gebeurt het ook gewoon thuis hoor.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zeg ook niet dat het helemaal niet gebeurt (dat is je kop in het zand steken, denk ik), maar mijn schoonfamilie woont bv. amper 30 km verderop ((de richting op van) waar Anouk2005 ook woont :roflmao:) en ik weet dat bepaalde dingen (waaronder dit) daar echt 'anders' zijn.

tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is precies wat ik bedoelde. Sidmick en Anouk schijnen in dezelfde plaats te wonen, en die vertellen hele andere dingen dan ik hier voorbij hoor komen. Ik denk dat regio echt wel scheelt.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik denk vooral dat het per kind en vriendengroep scheelt.
    Toen ik op de middelbare school zat was de halve klas op woensdag het 1e uur afwezig omdat het op dinsdagavond happy hour in de kroeg was.
    Ik was toen überhaupt nog nooit de kroeg in geweest. En m’n vriendengroep deed dat ook niet.
    Denk dat m’n ouders toen ook geen idee hadden dat dat speelde.

Ik kan me nu ook niet voorstellen dat er geen regio’s zijn waar het niet speelt. Maar zeker wel dat het aan de groep mensen ligt waar je mee omgaat en in aanraking komt.

Jo79 vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zal ook schelen.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus. Mijn dochter heeft een enorm sociaal netwerk en is gewoon graag onder de mensen. Gedijt het beste in een grote groep mensen, hoe meer zielen hoe meer vreugd maar ze kan ook genieten van een avondje met een vriendin thuis of een avond samen met haar vriend. Genoeg jongeren hier in de regio die helemaal niet meedoen aan dit soort feestjes. Het zijn bepaalde karakters die elkaar aantrekken en dat wil helemaal niet zeggen dat het losgeslagen figuren zijn die niks anders doen dan zuipen en feesten in het weekend. Zijn doodnormale jongeren die naar school gaan/ studeren, hard werken om wat bij te verdienen en in de weekenden zoeken ze graag de mensen op waar ze het gezellig en fijn mee hebben en ja daar komt dan weleens wat alcohol bij kijken, ik kan er niet van wakker liggen. Zolang ze weer veilig thuiskomt dan heeft ze mijn zegen.

sidmick en poema vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @Anouk2005: Zijn inderdaad zeker geen losgeslagen figuren, volgens mij schrijft gelukkig ook niemand dat in dit topic. En nee, niet iedereen doet er aan mee, dat is altijd zo, je karakter en vrienden ed zijn altijd bepalend. Mijn nichtjes raden mijn dochters wel aan om langer te wachten dan zij. ;)

Deel Deze Pagina