Nelson Mandela!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door knap, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Hij ligt op het moment met een zware long ontsteking in het ziekenhuis zijn situatie is kritiek.

Denk dat het einde begint te naderen voor deze man.
    Wanneer weten we niet maar.

Na al die jaren doet het me nog wat als ik de beelden ziet van een man die na zo veel jaar werd vrij gelaten.

En dat de apartheid in Zuid Afrika eindelijk t.n einde kwam.

Hoop dat hij rustig heen gaat en dat hij het boegbeeld blijft voor alles wat met apartheid te maken heeft.

Respect voor die man... En waar die voor gestaan heeft.

2. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een boegbeeld zal hij wel blijven.

Vind het eigenlijk ongelooflijk dat hij 94 is geworden, als je ziet wat zijn omstandigheden jarenlang waren, hij heeft geloof ik ook tuberculose gehad.

Die man is een nationale held en een wereldwijd icoon. Dat zal door zijn dood echt niet verdwijnen.
    Zo'n situatie lijkt me wel (extra) moeilijk voor de familie, de pers die er zo bovenop zit, een heel land dat meeleeft en wacht op goed nieuws, terwijl het einde echt nadert. Ik bedoel als het niet vandaag is, dan wel volgende maand of over een half jaar. Het lijkt me niet fijn om je laatste dagen met je geliefde met zo'n druk door te brengen.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#3 TempusFugit, 24 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2013
    Ik houd het nieuws ook in de gaten.. hij is natuurlijk al in de 90, denk ook dat het nu gewoon einde verhaal zal zijn.

Ik was te jong om bewust mee te maken, ken dus ook niet het gevoel dat mensen erbij hadden op dat moment maar ik heb gigantische respect voor deze man. Een heel bijzonder mens, hopelijk wordt nooit vergeten wat hij heeft betekend voor anderen.

4. knap

knap Niet meer actief

Ook dit idd.

Het doet me raar genoeg iets. Heel raar een man die je alleen van tv kent enzo. Maar die man heeft zo veel door moeten maken maar zijn ijzeren wil is nooit gebroken en nu ligt hij te wachten op zijn einden twijfel er niet aan dat hij de beste zorg krijgt. Hij verdient gewoon heel veel respect.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd respect voor deze man!

6. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Zo raar,

Vanmorgen was t op t journaal en ging t over t hotel Nelson Mandela, zegt een van die vrouwen die daar werkt, ja hij heeft een mooi leven gehad, ik dacht echt huh, die man heeft jaaaaaaaaaren vast gezeten..

7. rums

rums Niet meer actief

Wat mij benieuwd maakt in dit alles is: wil hij zelf nog wel behandeld worden of wordt hij tot in den treure behandeld omdat hij een boegbeeld. Is hij uberhaupt aanspreekbaar...

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk niet dat hij nog aanspreekbaar is, zijn familie ging vandaag overleggen, dus ik denk dat het hun keuze is nu..

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik ben 3 jaar geleden op vakantie in Zuid Afrika geweest.
    Ik heb mijn hart aan het land verloren.
    Ondanks dat hij de respectabele leeftijd van 94 jaar heeft, doet het mij ook wat.
    Die man verdiend respect voor wat hij heeft gedaan en doorstaan. Maar hij mag van mij ook met respect sterven.
    Ik ben wel benieuwd wat het dan gaat worden met Zuid-Afrika.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd diep respect voor deze man!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mooi gezegd

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.315
    2.598
    113
    maak een heel diepe buiging voor deze man. Toen hij als president werd ingehuldigd zat ik ademloos en met tranen in mijn ogen te kijken.
    Dat je zo positie kan blijven.

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Volgens mij raakt iedereen wel aangedaan door de gedachte dat het einde misschien nadert voor deze man. Hij is zo'n belangrijk persoon geweest en ook zo onwijs vriendelijk en rustig. Voor mij echt een soort Afrikaanse Dalai Lama.

Wat ik echt ongelofelijk vind is dat er vorige week bij rtl boulevard al een reportage was over Nelson Mandela's band met onze koninklijke familie. Het kwam op mij echt over als zo'n "we kijken terug op zijn leven"-reportage. Alsof hij al dood was. Misschien niet zo bedoeld maar het leek even zo. Ze praatten nog net niet over hem in de verleden tijd.

Ik hoop voor hem dat hij geen pijn heeft en als dit echt zijn einde is dat hij dan rustig mag inslapen. Ze zeggen nu dat zijn toestand 'stabiel maar kritiek' is. Ik blijf maar op nu.nl kijken of er al nieuws is. Erg he eigenlijk..

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel mooi gezegd!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Een zeer bijzondere man! En ook ik weet nog dat hij werd vrij gelaten, mijn moeder was door het dolle :p Ik kan me echt nog herrinneren dat ze vertelde dat er in zuid Afrika bankjes waren voor blanken en voor zwarten, etc en dat ik dat als kind zo verschrikkelijk vond die verhalen over apartheid.
    Diep, diep, diep respect voor Nelson Mandela!

Deel Deze Pagina