swimtrainer als kindje nog niet zelf kan zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zie de laatste dagen regelmatig berichtjes voorbij komen over de swimtrainer-zwemband. (Ok, komt ook doordat ik aan het zoeken ben naar informatie over zwemmen met een baby ;) )

Ik ben info gaan zoeken op internet over deze zwemband, maar kom eigenlijk alleen info tegen van mensen die hun kindje van rond de 6 maanden erin hebben laten zwemmen, terwijl hij vanaf 3 maanden al geschikt zou moeten zijn.

Wie heeft ervaring met deze zwemband bij jongere kindjes? Volgens de site zou het geschikt moeten zijn, maar ik vind het toch wel een beetje een eng idee…. Maar tegelijk lijkt het me wel veiliger met een zwemband??

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij hebben ons zoontje er wel ingezet vanaf 5-6 maanden. hij kon met 6 maanden ook zelf gaan zitten. maar je zwemt geen uren dus zolang zit je zoontje er niet in.
    je kan hem ook in het water lekker vast houden maar ons zoontje vond het in de band ook super leuk om zelf een beetje rond te dobberen.

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar denk wel dat het voor een kindje fijner is dan de babyfloat. Deze hebben wij wel geteld 1 keer gebruikt. Mijn zoon vond het vreselijk. Hangt een beetje met de beentjes in het water. En met de handjes spetteren is er niet bij. Hier had ie met een half jaar bandjes om en verder hielden we hem vast.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben vanaf een week of 8 tot een maand of 5-6 Lemmy altijd in ons armen genomen met zwemmen, veel lekkerder voor zo een kleintje. Daarna een paar maandjes in de swimtrainer. En vanaf een jaar of 1 zwemvleugels.

5. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik vond het vreselijk, ze zakte helemaal onderuit en was gewoon een beetje zielig! Na goed zoeken ben ik bij de babyswimmer gekomen heerlijke band het is even wennen omdat het een beetje raar uitziet maar ze geniet er enorm van. Omdat haar hele lijfje in het water zit koelt ze ook niet af! Inmiddels zelfs al over naar een maatje groter en bevalt nog steeds super

6. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Wij gebruiken zelf de swimtrainer en vinden hem erg fijn. Je baby zit goed vast met bandjes en ondersteuning onder de buik waardoor de baby als het ware op z'n buik ligt maar wel veilig in de band zit

7. Ik heb het even opgezocht en het ziet er inderdaad wel een beetje raar uit :) Maar het is in elk geval fijn om meerdere opties te hebben, thanks :D

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Wij hebben de swimtrainer vanaf 10 weken gebruikt, ideaal! Zo veel fijner dan een band waar ze in moeten zitten. Geen gebungel in hun kruis. Ik kan hem echt aanraden!

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Als je een foto wilt van mijn meisje erin moet je mij even een pb sturen (wil geen foto's op internet) 😃

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kan waarom niet?
    Hier ook zwemtrainer in zwembad gehad bij 4mnd.
    Niet in bad thuis want ik wil haar niet beperken in bad.

Zit of niet heeft niets te maken kindje ligt erin op buik.
    Enige is dat als ze kleins zijn glijden ze zo vanaf maar je laat baby niet alleen in dus zie het probleem niet.
    Ik vond die erg fijn in zwembad

11. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Swimtrainer werkte bij ons perfect. Vind het een fijn ding en ze zitten echt goed vast. Kleine vond het ook heerlijk met buikje in het water en kunnen lekker spetteren met armen en benen.

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook de swimtrainer gebruikt en dat was fantastisch! Kleine man vond het geweldig en kon heerlijk spetteren. Het is hem ook gelukt om in het bubbelbad in slaap te vallen, zijn hoofdje lag lekker op het rode gedeelte te deinen.

Verder hebben ze het bijna niet koud en kunnen ze echt gaan zwemmen. Hij had het na een tijdje door, dat als hij zijn beentjes bewoog, dat hij dan vooruit kwam.
    Ander voordeel, vaak is het hoofdje van kindje en hoofd van ouder op dezelfde hoogte, ook wel zo gezellig.

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Juist omdat het kindje erin ligt op zijn buik heeft het niks met kunnen zitten te maken. Wij hebben hem ook, prima ding!

14. Ik zit nu te twijfelen tussen de swimtrainer en de babyswimmer… gelukkig hebben we nog een maandje de tijd voor we gaan zwemmen :)

15. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier gebruikt vanaf 3 maanden maar Siem was ook 5-6 kg toen. Ging perfect! Maar je zwemt rond die leeftijd Max half uurtje. Even in de band en lekker zelf vastpakken.

Deel Deze Pagina