zoontje elke nacht overgeven maar toch niet echt ziek, wat moet ik nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nataly1972, Jan 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik wil even de situatie uitleggen want ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Mijn zoontje is 21 maanden en heeft 1ste kerstdag voor het eerst overgegeven toen hij 's middags uit bed kwam. Sinds die tijd wil hij niet goed meer eten terwijl hij daarvoor echt alles luste en altijd zijn bord leeg at. Hij wil alleen nog maar melk met pap en soms een boterham. Hij stopt wel alles in de mond maar na 3 keer kauwen spuugt hij het weer uit. Drinken doet hij gelukkig wel goed.

Nu moet hij elke nacht overgeven sinds 1ste kerstdag, echt zoveel dat ik alles moet verschonen en hem helemaal moet wassen. Daarna gaat hij gewoon weer slapen en wordt 's ochtends weer vrolijk wakker en lijkt er niets aan de hand de hele dag. Hij wil dus niet eten en moet elke nacht overgeven. Dit is nu al week zo.

Moet ik hier iets mee of niet omdat hij nu helemaal niet ziek lijkt en lekker vrolijk rond rent?

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,134
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan, vooral omdat hij nu toch al een paar dagen minder goed eet.

Onze zoon had dit een paar weken geleden. Alleen spuugde hij precies om de nacht. Verder net zoals jij het beschrijft: minder eten, wel drinken en verder vrolijk genoeg. Dat duurde ongeveer 1,5 week en toen was het ook net zo plotseling weer over.

Wij zijn na een week ook even langs de huisarts gegaan. Hij kon bij onze zoon niks vinden. Maar wie weet is er bij jouw zoon wel iets waar een arts iets mee kan. En anders is het in ieder geval al bekend bijd e arts. Wij hadden terug moeten komen als het nog een week zou duren.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bedankt voor je reactie, ik ga morgen toch maar even een afspraak maken bij de huisarts, kan hij in ieder geval even nagekeken worden. Ik denk dat de huisarts niks zal vinden mar dan is het in ieder geval bij hem bekend en genoteerd, dat geeft mij wel een geruststellend gevoel.

4. Amayo

Amayo Actief lid

Jun 13, 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons precies hetzelfde een aantal maanden geleden. Het heeft 3 nachten geduurd, zo'n 5x keer per nacht eruit waarbij het telkens moest spugen... toch naar de huisarts. Bleek hij al langere tijd met dubbele oorontsteking rond te lopen waarvan hij heel misselijk werd. Alleen onze man geeft geen pijn aan. Ik zou dus zeker even langs de ha gaan... je weet maar nooit!
    Wij zijn nu doorverwezen naar de kno-arts.

oja een onze peuter bleef inderdaad ook vrolijk rondrennen...:$

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,134
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    De oren was inderdaad één vande dingen die de huisarts bij onze zoon controleerde. In ons geval dus niks aan de hand, maar blijkbaar wel iets wat het overgeven kan veroorzaken.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Nou, hij heeft de hele nacht doorgeslapen en niet gespuugd, was om 06.30 wakker maar dat is voor hem normaal. Hij oogt ook weer gewoon normaal en vrolijk.

Nu heeft hij op zijn rug allemaal rode vlekjes en een beetje in zijn gezicht? Wat kan dit nu weer zijn? Ik heb al een beetje gegoogled maar niet echt iets gevonden wat het verklaart want hij heeft geen koorts en ook niet gehad. Dat overgeven staat ook nergens bij vermeld zoals de 5e of 5e ziekte en waterpokken.

Ik zal de huisarts eens bellen.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb een afspraak morgenvroeg om 09.30 bij de huisarts. Mocht het toch de waterpokken zijn dan krijgt hij in de loop van de dag meer vlekjes en weten we het meteen.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Even een update, mijn zoontje heeft de waterpokken, inmiddels zit zijn hele rug en zijn gezicht onder de vlekken.

Wat betreft het overgeven dat moeten we toch even de gaten houden en gaan bijhouden of dit zo blijft, anders krijgen we een doorverwijzing voor de kinderarts. Je niet zo lekker voelen en dan de waterpokken krijgen komt heel veel voor maar dat overgeven eigenlijk niet. Mijn zoontje moet gauw hoesten als hij wat ziekig is en daarvan dan weer kokhalzen wat resulteert in overgeven, dat moeten we dus in de gaten houden.

Share This Page