Ik heb een kleine meid van 19 maanden. Ze is een lieve meid en lacht veel en is vriendelijk. maar thuis, gillen schreeuwen boos worden. spelen met speelgoed doet ze thuis amper maar de kaarsen pakken en smijten, viltjes breken, op de vensterbank klimmen, kat op hol jagen, en ga zo verder. Nee zeggen lijkt nutteloos want ze lijkt wel doof te spelen, time out durf ik niet meer want e gilt zo hard dat ik bang ben dat de buren of voorbij gangers denken dat ik der mishandel. ik snap niet meer wat ik moet doen om haar gewoon lekker met speelgoed te laten spelen.. en hoe ken ik haar corrigeren zonder dat ik aangegeven word hihi
Ze heeft niet toevallig iets onder de leden? Misschien even -voor je op gedrag/opvoeding gaat zitten- bij de huisarts laten checken? Hier is het bij algehele malaise namelijk ook hopeloos met gillen en boos zijn en alles. Mocht dat het niet zijn, dan toch even kritisch kijken naar hoe je de dingen aanpakt: heeft ze voldoende te spelen/voldoende uitdaging thuis? Bereid je haar voldoende voor op wat er allemaal komen gaat op de dag? Kun je afleiding bieden/verleiden tot spelen op momenten dat ze dingen doet of dingen van plan is die niet mogen?, zodat je niet de hele dag 'nee' loopt te roepen? Kun je bepaalde dingen weghalen, wederom zodat je niet de hele dag nee loopt te roepen? Ik doe het hier zo dat we een aantal dingen weghalen en dan eerst de meest belangrijke dingen aanleren waar ze niet aan mochten komen en dan stapsgewijs vervolgens alles weer terug op z'n plek. Dan kun je je concentreren op een aantal zaken waarbij je 'nee' moet zeggen en blijft er voldoende over wat wel mag
Dat zijn wel goede standpunten, ik dacht zelf ook aan dat ik thuis de opvoeding doe en mijn man zich bij ons voegt in het weekend. Dat er misschien onderling niet goed afgesproken is wat wel en niet kan waardoor ze dus bij iedereen anders mag. mijn schoonmoeder trekt zowieso haar eigen regels en die van mij zijn niet van toepassing.. bij de dokter loop ik al wegens verschillende allergieën en ze heb zondag tm woensdag waterpokken gehad en loopt in het ziekenhuis voor zwakke engels en knieen.. zelfs dat vinden ze belachelijk haha
Oh, hier na een hele fikse buikgriep zijn de driftbuien ook nog even helemaal in het kwadraat, dus dat speelt wel mee. Zou het even de tijd gunnen dan, dat ze kan bijkomen van de waterpokken... Enneh... mensen die zelf geen kids hadden met (wat) medische problemen, snappen echt niet hoe dat gedrag kan beinvloeden. Niks van aantrekken, komt vanzelf goed