Misschien dat ik me er ook één aanschaf. As ik google krijg je ook dit. Mijn god, ziet er eigenlijk wel hilarisch uit... iemand ervaring?
Hier een zwemlerares gebruikt die dingen aub niet. Ze zijn echt gevaarlijk net als de opblaasvleugeltjes. Geef liever iets meer uit aan foambandjes daar kiepen ze niet mee om.
Zat van de week met zoontje in het pierenbadje te spelen, kwam er een meisje van een maand of 6/7/8 voorbij drijven in zo'n swimtrainer...opa zat koffie te drinken en twee meisjes van een jaar of 12 die eerder bij haar zaten waren naar de grote glijbaan...over gevaarlijk gesproken! Dat zwemvleugels gevaarlijk zijn heb ik nog nooit gehoord en gezien het feit dat ze in alle zwembaden en met zwemles gebruikt worden zal dat ook wel meevallen denk ik zomaar. Wij zijn ook begonnen met de swimtrainer, zoontje is nooit omgekieperd maar vond het op een gegeven moment wel een gedoe om hem er in m'n eentje goed in te krijgen, hebben er uiteindelijk ook niet lang gebruik van gemaakt en overgegaan op zwemvleugels.
Ik had de swimtrainer van mijn zus geleend maar heb hem volgens mij maar 1x gebruikt. Ik vind het niet zo een handig ding. Ik gebruik verder eigenlijk nooit een band ik hou mijn zoontje gewoon vast (papa is er dan overigens ook bij dus we kunnen afwisselen om hem vast te houden) of ik ga in het peuterbadje (20 cm water) en laat hem daar spelen. Ik heb inmiddels wel zo een soort foamzwemvest gekocht want dat leek me het veiligst. Die wil ik gaan gebruiken zodra hij de 11 kg bereikt.
Bij ons ging de Swimtrainer eerst goed. Maar nu m'n zoontje bewegelijker is kiept hij om! Heel eng! Die gebruiken we dus nooit meer
Hier voor het eerst met 8 maanden gebruikt. Echt ideaal! Zoontje was heerlijk aan het spetteren met armen en benen. Daarna eigenlijk nog niet weer gebruikt, omdat ik buiten vakanties om eigenlijk nooit zwem.
Hier kiept hij zo wel naar voor als naar achter om. Geen idee wat we fout doen en niemand van het zwembad personeel op cp kon ons helpen (wel geprobeerd maar hetzelfde resultaat). Echt een miskoop hier, hebben een babyfloat moeten bij kopen.
Wij hebben hem al meerdere keren gebruikt voor ons zoontje vanaf dat hij drie maanden was echt ideaal. Hoe het gaat als hij ouder is, geen idee maar toezicht is met elke vorm van bescherming nodig volgens mij. Mijn zoontje heeft nu in elk geval al door dat hij zelf vooruit kan komen door zijn benen te bewegen.
Wij vonden hem heerlijk tot ik denk 1,5 jaar ongeveer. Ze kon er in sommige badjes lekker mee rennen toen ze nog niet kon lopen en precies bij de bodem kon echt top. Nog nooit omgekukeld. Ze was juist erg actief en vond die baby floats helemaal niets aan, te weinig activiteit hahaha. Aan de onderkant hangt ook nog een bandje waarmee we haar voor uit trokken, vond ze geweldig. Voor elke vorm van dit soort drijfmiddelen is het belangrijk dat de ouders in de buurt zijn en alert blijven. Ik vind het daarom vaak een schijnveiligheid, ouders denken het zit wel goed letten niet op en zo kukkelen de kindjes alsnog onder water. We gebruiken nu al een tijdje zo'n zwemvestje omdat ze (en ik ook..) die vleugeltjes van die enorme ondingen vind. Zwemvestje heeft ze ook veel meer vrijheid in!
hier is hij nooit omgekiept, vond het echt een fijn ding! Veel fijner dan zo'n band waar ze in zitten (hangen in mijn ogen). Denk wel dat ik hem nu voor de derde weer ga gebruiken
mijn zoontje is 20mnd en met alleen zwembandjes blijft hij niet drijven in het diepe. Met die band wel. Wat raad je dan aan in diep water? Zo'n gele lijkt me niet fijn voor mn waterratje. Welke foambandjes bedoel je? In ondiep water gebruiken we tot nu toe niks, gewoon zelf er bij blijven.
Wij hebben 'm ook voor onze dochter en is nog nooit omgekiept, je hebt wel speling inderdaad met hoever je ze naar voren legt of niet. Maar dat is even uitvinden wat de goeie houding is. 3 weken terug nog heerlijk gezwommen in center parcs, lekker in de hoge golven van het golfslagbad, ze vond het geweldig! Wij zijn er heel tevreden over.
Bij allebei gewoon erbij blijven en zo'n pakje kopen, als ie met zwembandjes niet blijft drijven heb je voor de verkeerde aantal kilo's misschien (je hebt daar verschil in) maar drijfbandjes zijn altijd slecht omdat ze zelf niet leren zwemmen maar erin gaan hangen. Ik raad aan een easy swim pakje, daarmee leren ze zelf zwemmen, en geen enkel kind hoort in het diepe water zonder training / goed pakje lijkt mij.. (en nooit buiten papa en mamas bereik!) Deze pakjes gebruiken ze ook bij zwemles, en ik heb bij de eerste wel zwembandjes gebruikt (wist nog niet beter) en bij de tweede zon pakje en ze heeft veel sneller en makkelijker haar diploma gehaald maar ook daarvoor was ze al veel veiliger!
EDIT: inderdaad nog iets te jong voor een easy slim vest, maar dit is zeker voor de lange termijn wel wat. dat easy zwem lijkt me wel wat, maar denk dat hij daar iets groter/ouder voor moet zijn. Klop dat? (hij is 20mnd) Met zwembandjes bedoel ik om de bovenarmen, daar blijft mn dreumes van 20mnd dus niet mee drijven (wat me dan ook wel logisch lijkt trouwens, daar is hij nog wat te jong voor). Laatste keer dat we zwommen wilde hij ook niet in het diepe, maar alleen in het peuterbad waar hij zichzelf kan redden. Dus heeft hij de band ook bijna niet omgehad. Op de arm wil hij niet in het diepe, dus daar bied de swimtrainer wel uitkomst.
Ligt een beetje aan hoeveel hij weegt, die pakjes gaan op gewicht (in verschillende maten) hier gaan ze met 2,5 op peuterzwemmen (peuter survival) hier leren ze zwemmen met dat pakje aan maar ook wat ze moeten doen als ze zo in het water vallen, want ook in ondiep water kan je kind gemakkelijk verdrinken , hier leren ze ook hiermee omgaan. EN het is gewoon keileuk voor ze!! PS van die armbandjes gaan ook op kilo (je hebt daar verschillende in) maar goed zijn ook niet echt gemaakt om een kindje van 20 maanden alleen te laten zwemmen , meer als hulpmiddel voor bij papa en mama en voor bij het zwembad laten spelen dat als ze erin vallen ze even zich kunnen redden een paar tellen..
Wij hadden ook de swimtrainer gekocht maar hier beviel hij niet, ons zoontje was toen 8 maanden. Ik weet alleen niet meer waarom niet.. We hebben in ieder geval tijdens de vakantie iets anders gekocht.