Er zijn er hier vast wel mensen die ook een swimtrainer hebben. Deze: VEILIGE ZWEMBAND - AL VANAF 3 MAANDEN - ZWEMTRAINER - SWIMTRAINER.NL - ZWEMTRAINER - VEILIGE BABY ZWEMBAND VANAF 3 MAANDEN Wij gebruiken hem sinds februari bij mijn zoontje maar tegenwoordig kantelt hij heel makkelijk erin! Als ik hem niet zou vasthouden zou hij achterover kantelen en met zn hoofdje onder water komen... lijkt niet me de bedoeling. Je moet hem juist ook gewoon los kunnen laten. Heeft iemand misschien tips of ook deze ervaring?
Ik heb dit echt nog nooit gehoord en/of gezien.. Mijn dochter heeft er 2 jaar in gezeten/gehangen.. Je hebt het er over dat hij achterover kanteld, maar ze hangen toch een soort van naar voren op hun buikje?!
Ja dat klopt, maar zodra hij zn beentjes laat hangen kantelt hij achterover! Ik zal heus wel iets niet goed doen, maar wat? Heb de filmpjes en gebruiksaanwijzingen al honderd keer gelezen. Hij blijft gewoon niet goed zitten ook...
Dat ie naar mate mijn dochter groter werdt niet goed bleef zitten was bij ons ook zo, daarom hebben wij m ingeruild voor zwembandjes 3 weken geleden, het buikgedeelte zat op haar zij ipv bij haar buikje.. Zoiets zou echt niet mogen gebeuren, je zou zeggen dat als je het instructiefilmpje gekeken hebt dat je niets fout doet..
Het kinnetje moet boven het logo van de kikker hangen. Foto 1 is fout, te ver naar achter. Foto 2 goed. Je kan hem ook staand aan doen http://southerngirlramblings.com/wp-content/uploads/2012/08/Swim-Trainer-Classic.jpg Swim Trainer Classic from Thanks Mama Review - Southern Girl Ramblings https://www.youtube.com/watch?v=icXqrgD4cjE
Nou, ik moet zeggen dat hij niet echt met zn kin op het logo komt, maar dat doet hij ook wel vooral zelf. Ik vind ook niet dat het zo ingewikkeld moet zijn om hem goed te krijgen, je kan hem wel heel makkelijk verkeerd doen en daardoor is hij niet veilig... Vind het jammer, want in deze band heeft hij juist zoveel bewegingsvrijheid en kan hij met zn armen lekker in het water. Met zwembandjes moet je hem nog hele tijd vast houden terwijl hij het ook 'spannend' vind om alleen wat rond te dobberen. Niet dat ik bij hem uit de buurt ga, begrijp me goed Zwembandjes heb ik wel al, zijn verplicht hier in het zwembad zodra ze een beetje vooruit kunnen komen is 3 keer niks, heb de kleinste maat en ze blijven nog niet goed zitten, hij word belemmerd in het spelen vind ik!
Hoi Laura, Ik zag op de link die je doorstuurde dat er 3 maten zijn, voor 3 gewichtsklassen en leeftijdsgroepen. Misschien een suffe vraag, maar heb je wel de juiste maat swimtrainer? Als er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad met deze zwemband, horen we het graag! Groet, Angela VeiligheidNL
Ik heb inderdaad nog de kleinste maat, maar dat zou wat betreft zijn gewicht goed moeten zijn. Ik heb juist ook het idee dat hij eerder te groot is, maar dat zou niet moeten kunnen omdat deze al vanaf 3 maanden te gebruiken is. Ik heb swimtrainer al gemaild met mijn vragen, maar als enige krijg ik een antwoord terug in de vorm van een link naar 'veel gestelde vragen' hoe het komt dat je kind kantelt. Dus daar schiet ik niks mee op.
hier was de truc om hem toch verder naar voren te laten zitten. dus echt met bijna zn hele armen in het water en de kin op/over de kikker.