In mijn zwangerschap had ik alles al netjes geregeld voor als ik weer aan het werk zou gaan na de bevalling. De gastouder die ik had gevonden woont bij mij om de hoek en had een leuke klik met haar. Helaas moest zij toen onze dochter 4 weken oud was de opvang afzeggen omdat zij vanwege een zware blessure aan haar arm niet zwaar mocht tillen en veel pijn daar aan had. Ze vertelde mij dit al snikkend aan de telefoon en ze baalde hier zelf ook enorm van. Ze kon ook niet zeggen hoe dit zou opknappen in de toekomst want ze liep al langere tijd met die arm en het leek aan de betere hand te zijn maar ze kreeg dus toch een enorme terugslag. Vandaar haar keuze. Ik heb intussen een andere gastouder gevonden, maar de klik is niet zo als dat met haar was, en ook merk ik dat m'n dochter erg onrustig is daar. (Ophalen brengen kinderen naar school,boodschappen doen, vrij druk zegmaar) mijn dochter is nogal van rust en regelmaat. (Nu weet ik dat dat bij een oppas altijd anders is als bij jezelf thuis, en verlang ook niet dat het exact hetzelfde zal zijn) deze gastouder heeft wel menig ervaring en daar ben ik blij om en doet echt goed haar best! Nu kreeg ik te horen dat de gastouder waar mijn dochter eerst heen zou gaan weer aan de beterende hand is en toch weer wil gaan oppassen. Ik heb met haar afgesproken van de week om er eens over te praten. De ouders lopen allebei via hetzelfde bureau dus een switch is gauw gemaakt, maar de gastouder die ik in eerste instantie zou krijgen vind het nu wel een beetje vervelend voor de gastouder die ik nu heb, dat ik nu m'n dochter daar wil weghalen en als het ware het kindje weer van haar afpak. Wat zouden jullie in deze situatie doen? En ben nog wel een beetje bang dat ze misschien toch weer wat met dr arm krijgt, maar goed ze zal niet zomaar de keuze maken om weer te gaan oppassen. Het gaat om 1 dag in de week
Als je gevoel zegt dat je wilt wisselen, moet je dat gewoon doen. Je kindje gaat nog 4 jaar naar de gastouder, dus het moet wel goed voelen.
doen waar jij je goed bij voelt. wij hebben onze dochter ook de eerste 2 weken bij een ander kinderdag verblijf onder gebracht en gelukkig daar weg gehaald en naar een in mijn ogen een stuk beter kinderdagverblijf gebracht waar ze nu nog steeds zit. daar heeft ze het enorm naar haar zin gelukkig. ik ben iemand die op gevoel gaat en als jij aan geeft dat je kindje onrustig is als ze thuis komt dan moet je denk ik haar daar weg halen dat kan niet goed zijn. ik zou zeggen veel succes met deze moeilijke keuze
Ik zou wisselen. Natuurlijk is het wel even rot, maar als jij je beter bij haar voelt, doet je kind dat vast ook! Gewoon netjes afzeggen, het is een zakelijke overeenkomst die je met een gastouder afsluit. En je kindje gaat er nog wel een paar jaar heen en een evt volgende ook, dus je hebt nog zeker 4 jaar met een gastouder te maken.
Ik zou eerst zeker zijn dat die arm écht beter is. Want nu naar haar veranderen en dan over een bepaalde tijd weer moeten verhuizen, zou ik niet zien zitten. Maar uiteindelijk gaat het wel om bij wie je je kindje achterlaat en waar je je het best bij voelt. En die andere gastouder heeft dan weer een plaatsje extra voor een ander kind. Kijk wel es effe in je contract - als je verandert - of er geen opzegtermijn op staat die je moet uitdoen.
Zeker doen wat voor jou goed voelt..al is het lastig beoordelen omdat je die andere go nog niet aan het werk hebt gezien. Maar overleg ook even met het gob, wie weet kunnen zij je van advies voorzien
Ik zou eens goed gaan praten bij de gastouder waar je zo'n klik mee had. Het is toch wel belangrijk dat je je ergens goed bij voelt, en misschien kun je wat inschatten of ze het echt weer zal kunnen, of dat het een gok is met haar arm. Voor haar zal het ook misschien wel een mooie opstap zijn, 1 kindje voor 1 dag in de week! Gastouders zitten niet zomaar vol, dus in geval van nood met die andere gastouder kun je vast weer terug naar die ene die je nu hebt! Als je dit zo uitlegt aan de gastouder waar je nu zit, dan begrijpt ze dit vast ook. Je had tenslotte in eerste instantie ook voor die andere gekozen! Kindjes afpakken, dat slaat nergens op, het is jouw kind