Hm dan is t geen duidelijke foto, zitten echt ineens witte schimmelachtige korreltjes/draadjes op paar plekken die er eerst niet zaten. Nieuwe foto
Deze breken heel snel. Zou azijn gemengd met water sprayen ook kunnen? Lijkt me wel heftig voor plant
Ben niet 100% zeker adv van je foto’s maar ik denk dat het wol luis is. Ik wrijf het er vaak af met een doekje, maar spray met azijn moet kunnen hoor.
Ja, kan ook, wel voorzichtig afvegen met een doekje. Hier helpt het ook sommige planten af en toe heel even een zonnebadje te geven, 10 minuutjes in de zon (gewoon droog). Maar verschilt ook per plant of dat kan of niet.
Wolluis aanstippen met pure spiritus op een wattenstaafje. zorg dat je alles er af poetst incl de luis. deze wordt dan oranje op je wattenstaafje als het wollige laagje er af is. Verder ook bij je andere planten vandaan houden, liefst in een kamer zetten waar geen planten staan en elke dag even inspecteren en aanstippen. Ze zitten het liefst in hoekjes van bladeren, onderkant, maar ook dicht bij de potgrond tussen dorre blaadjes.