Is Pepti niet genoeg?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linn84, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Door vermoeden van kma zijn we drie weken geleden gestart met Pepti. Sindsdien een heel ander kindje, voor ons overduidelijk kma. Maar nu komen toch heel langzaam een aantal klachten weer terug. De uitslag op zijn gezichtje breidt weer uit, terwijl die nagenoeg weg was. Zijn flessen drinkt hij weer minder rustig en hij laat weer veel meer scheetjes. Het is nog lang niet zo erg als het was, maar het is ook al veel beter geweest. Enige is dat hij nog steeds rustig is, en niet weer hele dagen huilt (hoop ook dat dat niet gaat komen ;) )

Kan het zijn dat Pepti niet genoeg is? We hebben dit via de huisarts. Zou ik verwijzing naar de kinderarts moeten/kunnen vragen? En wat dan?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik gaf BV op dieet vanwege klachten met melk en soja, inmiddels gestopt maar ze krijst bij alle voedingen ook Pepti en Allergy care. Shut me, snap het niet. Of eigenlijk wel maar volgens mijn dietiste zou dit niet kunnen!? Belachelijk. Morgen HA bellen en hopelijk dan andere voeding. Dus, het kan zeker. Heb het ook vaker gelezen hier.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Volgens mij kun je de HA weer bellen en krijg je Neocate dan.

4. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    tuurlijk kan je een verwijzing vragen!
    Je kunt dan nutramigen of neocate krijgen, waarschijnlijk moet je dan wel eerst provoceren (moest hier wel)
    succes!

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Was bij ons ook zo. Een week beterschap op pepti, toen weer slechter. Zonder provocatie een machtiging gekregen voor Neocate.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Bij huisarts of kinderarts? En nu geen klachten meer?

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Kinderarts. Ik ga nooit naar de huisarts met mijn dochter. Maar ik weet dat dat in Nederland niet zomaar kan.

Na de switch naar Neocate geen KMA-klachten meer nee. Kan ook niet, daar is nergens een koe aan te pas gekomen. Ze drinkt het nu op 14 maand nog steeds.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Nee, hier moet je eerst een verwijzing voor de kinderarts hebben. Maar denk niet dat mijn huisarts daar moeilijk over zou doen gelukkig :)

Weet dat in Neocate geen koemelk zit, maar de klachten zouden ook ergens anders vandaan gekomen kunnen zijn natuurlijk ;) Zo bedoelde ik meer.

Maar bedankt voor het delen van je ervaring!

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je met pepti eerst verbetering zag, denk ik wel dat je met KMA op het goede spoor zit. Maar er kan natuurlijk nog meer aan de hand zijn. Zo is de reflux van mijn dochter pas verdwenen na een jaar, hoewel we gehoopt hadden dat dat ook met Neocate verholpen kon worden.

Veel succes!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij hadden pepti en na 10 dagen weer drama. De overstap naar nutramigen lgg gemaakt en daarop kunnen blijven. Pepti is niet altijd goed genoeg.

Nutramigen lgg of friso allergy care is de stap na pepti.
    Daarna komt neocate of nutramigen aa

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Nou, we hebben een verwijzing gekregen. En ook meteen een afspraak, maandag al. Dus gaat vlot. Nu maar hopen dat we een meewerkende kinderarts treffen :)

We zijn kwa klachten nog niet terug bij af, maar het gaat wel steeds slechter weer :( De uitslag in zijn gezichtje is weer bijna helemaal terug en zijn darmpjes draaien weer overuren. Zo sneu!

Share This Page