Hallo, M'n zoontje van net 2 maanden drinkt de laatste tijd z'n flesjes hartstikke snel leeg. Ze zijn wel altijd op rond/binnen 10 minuten. Ons flesje heeft de speen van maat 1 (small) en ik heb dat flesje altijd potdicht gedraaid. Maar hoe dan ook, hij is altijd binnen 10 min op. Daarna heeft onze Levi nog zuigbehoefte. Ik heb ook het idee dat hij krampjes krijgt omdat hij zo snel drinkt. Ook krijgt hij snel de hik. Hoe kan ik hier een oplossing op bedenken om hem langer over een flesje te laten doen? Wel heb ik geprobeerd om het flesje in 2 'delen' te doen, dat hij tot de helft mag opdrinken en ik daarna op de schouder neem om te boeren, om daarna aan de tweede helft te beginnen: dit vond hij he-le-maal niet leuk! (Doen we ook niet meer) Ik zou graag advies willen krijgen. (Johannesbroodpitmeel of zelf gaatje prikken...?) Groet, Marjolijn.
Van Avent heb je de tepelspenen (natural), die drinken erg prettig en knoeien ook niet. Of je kan van dr.Brown de anti-kramp flessen halen. Zelf bijprikken gaat het juist sneller dus zou ik echt afraden. als je dan wilt indikken of je bent bang voor krampjes kan je een comfort versie proberen van het merk wat je gebruikt (bijv. Nutrilon Omneo of Friso Comfort). Deze voeding is speciaal wat dikker en helpt ook tegen spugen en krampjes.
ik zou je ook een andere fles adviseren hoor voordat je overgaat op andere voeding! dr brown zijn goede flessen, zeker tegen krampjes ed. avent heb ik zelf gebruikt vond ik ook erg fijn! misschien heb je nog iets liggen van je gratis pakketen om eens uit te proberen. doordat hij zn fles nu zo snel leegdrinkt blijft hij zuigbehoefte houden en komen de krampjes....
Ik heb dit bij mn oudste ook gehad. Heb werkelijk alle flessen geprobeerd incl spenen. En de enige die hier werkte was de dental flessenspeen van difrax.