Switch tweedehands kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lelie137, 31 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hallo allemaal, we willen onze zoon een switch geven voor Sinterklaas. Alleen weten we niet goed waar we op moeten letten, zo zag ik op de bol.com app 2 exact dezelfde switches maar de een kost 318 en de ander 343. Wat het verschil is, geen idee.
    Nu kwam mijn man met het idee om via marktplaats een te kopen. Maar als ik nu al niet weet waar ik op moet letten!
    Dus, zouden jullie een Switch tweedehands kopen of niet? En waar op te letten?

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik zou hem alleen tweedehands kopen als je hem op mag halen en mag proberen.

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Je hebt winkels die 2e hands games en consoles verkopen. Dan is hij goed nagekeken, getest en heb je eventueel garantie. Wij hebben oa onze wii en 2ds 2e hands via zo’n winkel gekocht, nooit problemen mee gehad.

Kolibrie2 en Vergeten vinden dit leuk.
  4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou hem niet 2e hands kopen.
    Zoveel oplichting is daar.

Het verschil met die jij zag is dat die duurdere door een andere verkoper word verzonden.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dit; via Used Products. Dan is alles nagekeken en soms nog met garantie zelfs.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Het kan best op Marktplaats. Maar ik zou dan wel een die niet zo oud is, met bon en garantie kopen. En ophalen inderdaad, anders niet. Overigens vind ik het verschil op Marktplaats te klein vergeleken met een nieuwe en zou ik daarom zelf een nieuwe kopen.

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wil je de switch of de switch lite. De lite kun je niet op de tv aansluiten. De gewone switch wel. Dan kun je de controllers eraf halen en kun je via de tv spelen.

De controllers kun je ook aan het scherm laten zitten en dan heb je de hele switch vast als je speelt. Je kunt bij de gewone ook het scherm op tafel zetten en de controllers eraf halen en dan zo spelen. Bij de gewone switch kun je met meerdere personen spelen doordar iedereen controller kan bedienen.

Om deze redenen zou ik niet voor de lite gaan maar voor een gewone switch.
    Prijs kan per aanbieder verschillen.

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gewone Switch.

Nu is het duidelijk voor me, ik ga voor nieuw! Stuk minder gedoe.

mum2be2 vindt dit leuk.
  9. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik zou niet te lang wachten, vorig jaar was ie rond deze tijd wekenlang overal uitverkocht..

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ohja! Begin dit jaar waren ze ook zo uitverkocht.

11. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hier hebben we de switch tweedehands gekocht. De grootste reden hiervoor was dat we meteen een compleet pakket konden kopen voor mooie prijs. Vergis niet in de prijzen van spellen en extra controllers en accessoires. Mijn man heeft de console werkend gezien (heeft er wel verstand van). De bon zat er nog bij.
    Mocht je gaan voor een tweedehandse, dan zou ik wel kijken naar de nieuwste versie (2019). Die heeft een verbeterde accuduur.

Ik zou op mp wel goed opletten. Ben kritisch! Kijk naar het aantal jaren dat de adverteerder actief is, de reviews en let op de manier van communiceren. Je gaat namelijk wel bij een onbekende aan de deur....

Lelie137 vindt dit leuk.
  12. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Ik heb mijn switch 2de hands gekocht. Was nog geen week oud. Had er wel mijn twijfels bij. Maar opgehaald en daar getest en werkte prima. Bonnetje zat erbij en alles nog in de doos. Nu hebben we er al bijna een jaar plezier van.

Lelie137 vindt dit leuk.
  13. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik zou het niet doen, hooguit bij een bedrijf die ook garantie geeft maar dan is het prijsverschil vaak zo klein..

Ik heb hem 1,5 week geleden met een topaanbieding gekocht bij de Duitse Amazon. €276, maar was toen ook zo uitverkocht...

Lelie137 vindt dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Switch kan je prima tweedehands kopen. Vaak zijn het mensen die er snel op uitgekeken zijn en hem in een pakket met meerdere spellen verkopen. Niet op laten sturen maar ophalen en werkend zien.
    Wij hebben onze 3x Nintendo DS En switch tweedehands via marktplaats gekocht. Nintendo wiiu via plaatselijke Facebook advertentie. Met veel spellen, allerlei skylanderpoppetjes enz.
    Spellen en poppetjes die we niet nodig hadden weer verkocht en uiteindelijk had ik die wiiu voor een spotprijs.
    Waren echt een koopje in vergelijking met die in de winkel. Werkend gezien.
    Switch heb ik opgehaald. Ding was nauwelijks gebruikt, doos zat erbij. Kind van de familie had er geen interesse in/vond hem te moeilijk. Er zaten een paar spellen bij en accessoires. Nieuw was ik voor dit alles veel meer kwijt geweest.
    Zusje heeft ook tweedehands wiiu, wii, xbox en switch via marktplaats.

Lelie137 vindt dit leuk.
  15. Donders

Donders Actief lid

12 okt 2020
    102
    104
    43
    Vrouw
    Niet bekend.
    Wij hebben 4 nintendos. Maar degene die we via mp gekocht hadden was na 4 weken al kapot. Dus toen alsnog maar bij de mediamarkt gekocht.

Wij hebben er 2 weken geleden daar nog gekocht, daar was hij 309 toen?

Lelie137 vindt dit leuk.
  16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou hem niet tweedehands kopen.
    Heb al meerdere keren gelezen dat mensen een geblokte switch hebben gekocht omdat hij gebruikt is voor illegale spellen.
    Nintendo blokkeert de switch dan voor online gebruik.

17. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb hem inmiddels nieuw gekocht

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

De onze via mp gekocht bijna 2 jaar geleden. Was in een plaatsje verderop.
    Zou hem zelf ophalen en vragen of je hem mag proberen. Anders niet op in gaan.

Deel Deze Pagina