Hai! Onze meid gaat al bijna een jaar naar een superlieve gastouder. Helaas zijn daar straks niet heel veel leeftijdsgenootjes meer en onze dochter houdt wel van een uitdaging. We denken erover om haar naar een peutergroep te doen als ze 22 maanden is. Er is plek hoorde ik net. Heeft iemand hier ervaring mee? p.s. Ze heeft al (van 3-6 maanden) op een kdv gezeten, maar die beviel niet zo. Bovendien is ze nu een stuk groter en kan ze zichzelf vermaken.
Lieke is met 2 en half jaar naar kdv gegaan. Ook eerst gastouder. Om meerdere redenen geswitcht. Oa ook geen leeftijdgenootjes. Hier zijn we eigenlijk heel erg blij mee dat we die stap toen genomen hebben. Wij vinden dat ze een stuk zelfstandiger is geworden. Kan heel goed spelen met andere kindjes. Wij vinden het goede voorbereiding op dadelijk de basisschool. Ook dan zitten ze in grotere groepen. Gastouder heeft toch minder kindjes als op het kdv in een groep zitten.
Kan zijn dat ze wel even moet wennen. Maar aan de andere kant: ze is het wel gewend bij je weg te zijn. Succes!
Wij hebben met anderhalf ons zoontje van GO naar KDV gedaan ook omdat wij vinden dat KDV meer uitdaging biedt. De eerste paar keer was het wennen maar al snel had hij de draai helemaal te pakken. En nu gaat hij rennend naar binnen en kan alle namen van de kindjes benoemen in zijn groep. Wij zijn blij dat wij geruild hebben.
dat is goed om te lezen. Volgende week gaan we er even kijken. HEt moet wel heel goed zijn hoor, het moet een kdv zijn die ons echt goed bevalt. Ik vind het wel rot voor de gastouder, ze zal het erg jammer vinden, dat weet ik zeker. Toch denken we dat onze dochter er na de zomer wel de leeftijd voor heeft om naar een kdv te gaan. Spannend.
Hier heeft oma altijd 1 dag per week opgepast maar sinds januari gaat hij naar het kdv voor 1 dag per week. Het wennen ging redelijk snel en hij vindt het nu prima daar. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kindje, maar misschien proberen. Juist leuk dat ze met leeftijdsgenootjes kan spelen
Mijn zoontje is precies met 2 jaar van go naar een kdv geswitcht. Dat ging direct probleemloos. Maar ook ik denk dat het afhankelijk is van het karakter van je kind. Succes!
Hier hetzelfde: Onze tweeling is tot 2,5 jaar bij de go geweest. We waren hierover supertevreden, maar idd we wilden meer uitdaging en voorbereiding op bao en daarom gewitchd naar kdv. Overstap was erg moeilijk, maar uiteindelijk zijn ze tocg goed gewend en zijn wij als ouders blij dat we het gedaan hebben. We zien dat ze nog veel kunnen leren daar itt bij de go.