Ik heb nu ongeveer een jaar een Yepp Easyfit achterzitje, na ook eerder gebruik te hebben gemaakt van de Yepp voorzitje. Ben zeer tevreden over het stoeltje, alleen wil ik graag switchen van bevestiging. Ik heb het stoeltje nh op een Duod drager XL gemoniteerd zodat ik ook nog fietstassen kan gebruiken. Echter vind ik dat mijn dochter in het zitje nu erg dicht op me zit, wat voor ons beide niet echt fijn is (heb daarbij ook nog eens een vrij dikke kont wat niet meewerkt in dit geval ). Mijn ouders hebben op hun fietsen de Yepp zadelbuisbevestiging, kunnen dan ook nof fietstassen kwijt en mijn dochter zit daarbij iets meer naar achteren, perfect dus. Wil daarom zelf ook graag switchen naar de zadelbuisbevestiging, maar je hebt daarvoor de zadelbuisadapter en zadelbuisbevestiging voor nodig. Nu zie ik wel de zadelbuisbevestiging te koop, maar dat is zonder de adapter. Die zie ik alleen te koop i.c.m. een heel nieuw pakket, dus incl. nieuw zitje. Maar dat vind ik een beetje zonde, ik heb immers een prima zitje. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan de zadelbuisadapter ook los gekocht worden? En zo ja, waar
Volgens mij heb je 2 typen stoeltjes, en is er geen losse adapter om ze om te bouwen. Anders je stoeltje op marktplaats zetten?
Het is idd echt een ander type stoeltje, dus je huidige stoeltje overzetten gaat niet. Misschien je huidige op marktplaats verkopen en zelf tweedehands een met zadelbuisbevestiging kopen? Ik vind easyfit persoonlijk wel stabieler voelen tijdens het fietsen, zadelbuis ‘hangt’ meer voor mijn gevoel.
Bedankt voor jullie reacties! Dacht dat het alleen een kwestie was van een buis eronder, maar begrijp nu dat het inderdaad 2 verschillende stoelen zijn, vandaar dat die buis natuurlijk ook niet los te kopen is Het was een beetje te makkelijk gedacht van me. Ga nog maar even goed bedenken wat ik wil, ben er nog niet helemaal uit. Als ik inderdaad over stap naar de zadelbuisconstructie dan is idd het aanbieden op marktplaats van mijn huidige stoeltje een goede.