Mijn zoontje wordt volgend jaar 5 jaar oud. Hij is op een vrijdag jarig. Nu zou ik het graag de zaterdag na zijn verjaardag willen vieren. Maar dat weekend moet mijn man werken en hij weet nog niet of hij vrij kan krijgen. Wat zullen jullie doen. Gelijk het eerste weekend na zijn verjaardag, de verjaardag houden met in het achterhoofd dat ik er alleen voor sta en papa er niet is een weekend verplaatsen zodat beide ouders aanwezig zijn
Ik zou het niet zonder vader vieren, die hoort er toch ook gewoon bij voor het feest.. Dan liever weekend eerder of later.. Hier woont de familie verder weg, en heeft een deel ook nog weekend-werk. Dus het is soms even knutselen met verjaardagen vieren. Mijn kinderen weten niet beter dan dat ze ergens rond hun verjaardag bezoek van familie krijgen. En op de dag zelf gewoon thuis verwennerij door ons, soms een middagje ergens heen. De oudste vindt het ook fijn om juist die ene dag alle aandacht te krijgen, familiebezoekjes beginnen leuk met cadeautjes, maar aan het eind van de rit kun je toch niet echt met je speelgoed spelen ivm kleine neefjes/nichtjes, of omdat iedereen je aandacht wil.. (laat hij niet merken trouwens, maar hij benoemt het wel en dat herken ik ook wel van vroeger)
Zeker met vader erbij vieren. Als hij moet werken dan kan je wellicht het tijdstip zo aanpassen dat het wel op die zaterdag kan en hij er toch bij kan zijn.
Uiteraard met vader erbij! (Bedoel het niet verkeerd hoor maar kan me haast niet voorstellen dat je erover nadenkt om het te vieren als vader werkt?)
Dit... ik vind het ook gewoon zwaar . Genoeg ouders bij wie de situatie niet anders is en die het altijd alleen moeten doen, maar als het niet perse hoeft, zou ik het lekker samen willen regelen/verzorgen met mijn partner.
Ik zou het sowieso vieren met vader erbij. Dan vier je het toch de week ervoor of anders op een zondag?
Waarom zou je het overwegen om het niet samen met papa te vieren? Het is niet dat hij ook op die dag echt jarig is dus dan maakt het toch niet uit of je het weekend er voor of op die zondag het gaat vieren.
Ik zou het inderdaad wel proberen met zijn vader erbij, hier helaas vaker kinderverjaardagen moeten vieren zonder vader erbij, niet leuk maar soms komt het net rot uit met werkplanning in het buitenland. Als die dan terug is gaan we nog wel altijd iets leuks doen met het gezin, vorig jaar zat die zowat de hele mnd december in het buitenland en toen zijn we nadien naar de winterefteling geweest met een overnachting erbij op kosten van zijn baas
Het is ook niet bij mij opgekomen om het zonder papa te vieren. maar ik hoor het van mensen in mijn omgeving die het raar vinden dat ik het een weekend uitstel, dus vandaar de vraag die ik heb gesteld. maar gelukkig ben ik niet de enigste die gewoon denkt dan maar een weekend later vieren.
Met vader natuurlijk. Maar wist hij niet eerder dan dat hij geen vrij kon krijgen? Zou het gewoon zondag doen of vrijdag. Een hele week later vind ik ook nogal wat.
Ik zou het ook met vader erbij vieren. En een volgende keer erom denken dat hij de zaterdag na de verjaardag van z'n kinderen even vrij vraagt. Ik werk zelf in de zorg en dus onregelmatig en weekenddiensten, maar ik zorg altijd dat ik op tijd de verjaardag van de kinderen en de zaterdag erna (als we het vieren voor familie e.d.) vrij vraag. M'n eigen verjaardag daarentegen vergeet ik wel eens.
Bij mijn nicht moet de vader vaak ook werken in het weekend dus is hij er niet de hele dag bij, hij is dan rond een uur of 17:00 thuis en moet uiterlijk 22:00 weer naar bed, de visite blijft meestal ook tot die tijd dus hij is er een groot gedeelte dan wel bij. Bij hun heeft verzetten weinig zin omdat hij dan weer dienst heeft of ze hebben andere plannen. Maar ik vind een week verzetten ook niet raar als dat beter uitkomt.
Een week uitstellen is helemaal niet veel vind ik. Vorig jaar toen mijn dochter 1 werd hebben we het pas 2,5 maand later gevierd. Ze is in juni jarig, maar tijdens haar verjaardag was het ramadan en daarna ging iedereen gelijk op vakantie. Dus er was ook gewoon niemand om op visite te komen. Toen hebben we in september een bbq gehouden in een park.