switchen van kinderdagverblijf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door fleur1980, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2 gaat naar een klein kinderdagverblijf hier in de buurt. De groep zit vol, waardoor mijn 2e kindje (dat vanaf juni volgend jaar ook naar de opvang moet) niet op de door mij gewenste dag terecht kan.
    Het is een klein kinderdagverblijf met bso, dat nog maar 3 dagen per week open is. Woe en vrijdag gesloten, de donderdag zit vol.
    Als er 5 kindjes op de wachtlijst staan, gaan ze op donderdag een groep erbij openen. Er zijn er nu 4 en mijn kindje staat daarvan als 3e op de lijst.
    Nu twijfel ik zo: zal ik ze allebei meenemen naar het kinderdagverblijf in een ander dorp, op de school waar ik werk?
    Het scheelt netto 100 euro per maand voor 2 kinderen (nieuwe kinderdagverblijf goedkoper), is een flexibel kinderdagverblijf, alle dagen open en valt niet onder een groot bestuur. Pas verbouwd, super mooi en alle ruimte. Ik ben in de buurt want het is op mijn werk...

Maar:
    zoontje is nu gewend waar hij nu zit. Hij heeft vriendjes bij wie hij later ook in de klas komt (in ons dorp is maar één school, vandaar) en heeft een goede band met de leidsters.(van wie er helaas wel één per 1 jan uit moet, komt een ander voor)
    Ook hoeft hij nu pas 8.15 de deur uit en brengt mijn man hem, als hij met mij meegaat moet hij 7.30 al mee....

wat zouden jullie doen?
    Heeft iemand ervaring met het wisselen van kinderdagverblijf? Hoe verliep dat? Zou hij opgenomen worden in een groepje peuters die elkaar wel al veel langer kennen????
    Als mijn 2e kindje niet op het huidige kinderdagverblijf kan komen heb ik geen keus... Dan alleen de jongste meenemen zodat de oudste op zijn vertrouwde plek kan blijven? Iemand ervaring met 2 kinderen beiden op een aparte opvang?
    Of toch maar wisselen en ze allebei meenemen??
    Ik weet het even echt niet...

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hij moet nog 2 jaar doen. Ik zou dus eventueel wel wisselen.

Voordeel als hij later naar school gaat gaan, is dat hij een aantal kinderen al kent.

2 verschillende kinderdagverblijven lijkt mij organisatorisch nogal onpraktisch. Zeker als het voor 2 jaar is.

Je kan altijd es polsen in het kinderdagverblijf dat je op 't oog hebt hoe hecht de groep daar is. Voordeel wel is dat zijn broer of zus mee is en dat hij dus niet alleen is / zou zijn.

3. djoon

djoon Niet meer actief

Ik zou niet wisselen! Een kind van 2 is al zo gewend aan het kinderdagverblijf waar hij nu zit en 2 jaar is een lastige leeftijd om te switchen! Ik zou jou tweede kindje tijdelijk op de andere opvang doen en zodra er plek is op dezelfde doen als je zoontje.
    Dit lijkt mij het beste!
    Succes met je keus

4. tuc

tuc Niet meer actief

Maak je niet druk dat hij er niet meer tussen komt bij de kindjes..jaren op kinderdagverblijf gewerkt en bij die kindjes gaat dat zoo makkelijk.

ik denk dat ik zou wisselen: hij went echt nog makkelijk op het nieuw kinderdagverblijf, 2 kindjes op dezelfde plek scheelt tijd en ophaalstress lijkt mij. Doordat je geld overhoudt kun je weer meer leuke dingen doen.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op die leeftijd spelen kindjes nog meer naast elkaar dan echt mèt elkaar. Dus daarvoor zou je het niet hoeven laten. Ik zou ook kiezen voor beide kindjes op dezelfde opvang. Dat is het meest praktisch, denk ik. Jitte zit nu ook op school, maar voor die tijd moest ik Jelle bij de BSO halen en Jitte op het kinderdagverblijf. Dat was niet bij elkaar in de buurt en dat was echt niet fijn. Het was altijd drama met in de auto, er weer uit, mee naar binnen bij de BSO, daar weer niet mee willen omdat daar ook leuke dingen zijn om mee te spelen enz... Ik ben blij dat ik daar vanaf ben en ze nu allebei op dezelfde locatie kan halen.

Qua wennen: Ik denk dat dat met een paar keer gaan wel goed komt. En voor mij zou de prijs ook wel een reden zijn om te switchen. 100 euro is een hoop geld!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij gaan per 1 januari switchen omdat we nu al 2 jaar uitwijken naar een kinderdagverblijf 20 min van huis (wel een beetje op de route naar werk van ons beiden maar rijden er wel voor om). Wij hebben flexibele opvang nodig en dat is nu pas in onze woonplaats te krijgen. Bij ons is het dus andersom en komt ze wel (misschien) bij toekomstige klasgenoten.
    Maar voor ons is het om financiële redenen het omrijden door mijn vriend en mij kost extra benzine en vooral tijd. We winnen nu bijna een uur aan tijd.
    Vind het wel heel jammer want ze heeft het daar super en we zijn tevreden.
    We zijn nog nooit gebeld dat we moesten komen maar als dat zo is dan is het kinderdagverblijf veel te ver voor iemand anders dan wij om de kinderen te halen.
    En ik wil tzt dichter bij huis een baan zoeken en dan is het ook handig.
    Onze oudste is mee geweest naar het nieuwe 'klasje' toen wij onze eerste indruk op deden en ze ging meteen spelen. Ze weet dat er een ander klasje gaat komen.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn meisje is 2 en zit in verschillende groepen vanwege de flexibele opvang.
    En ze doet het prima al 2 jaar en ik verwacht dat ze even moet wennen maar ze zo haar draai gaat vinden.

Deel Deze Pagina