Dit is het schema van mijn zoontje. 8:00 fles 180/6 10:00 fruithap 12:30 boterham+smeerkaas o.id. en fles 180/6 15:00 liga/rijstwafel/soepstengel 17:00 warme hap 19:30 fles 180/6 Alleen de laatste 2 flessen drinkt hij niet meer leeg. Hij laat eigenlijk bij beide de helft wel staan. Kan ik een fles weglaten? Die na het broodje bijvoorbeeld? Of is hij daar nog te jong voor? Hij weegt 9 kilo en is 74 cm.
Ik zou dan beide flessen gewoon kleiner maken. Hij hoeft ze ook niet 'leeg' te drinken, maar hij heeft de melk wel nodig. dus als je 3 flessen aanbiedt met: 200cc, 120cc, 120cc, is dat een prima verdeling over de dag.
Ons dochtertje is nu ook 9 maanden en wij zitten sinds een paar dagen ook op 2 flessen. 's ochtends 180cc en 's avonds 180cc. We hebben die bij de lunch weggelaten.
Volgens ons cb mag je vanaf een maand of 7/8 zelfs al naar twee flessen. Ik heb me voorgenomen pas flessen te minderen als mijn kindje het aangeeft (en als ik dat zo lees doet die van jou dat ook). Dus je kan twee kleinere flesjes blijven geven of eens kijken wat er gebeurt als je de fles tussen de middag er af laat. Wellicht heeft hij dan wel weer zin in zn laatste fles. Hier overigens met 6 maanden hetzelfde schema als dat jij hebt (alleen krijgt hij zn laatste fles om half 7 / 7 uur). Dit heeft hij ook zelf aangegeven door flesvoeding te laten staan. Ik heb toen iets geschoven en een tussendoortje er in gebracht. Mijn cb gaf al aan dat t kan zijn dat mijn kleintje vanaf 7 maanden de tussen de middag fles gaat laten staan dus t is echt niet gek!
Middelste fles krijgt Sylvano 150/5 dus die na z'n broodje. Nu gaat het goed Ook geef ik yoghurt na het warme eten dus ook zuivel.
Hier precies hetzelfde schema. Alleen is mijn dochtertje een stuk lichter, iets rond de 7,5 kilo denk ik nu. Maar er zijn bij haar ook dagen dat ze delen van haar flessen laat staan of dat een van 3 flessen komt te vervallen. Maar ik ben niet degene die bepaalt dat er een fles vanaf gaat. Ze kan het best nog wel gebruiken. En ze geeft zelf aan als ze genoeg heeft gehad.
Met 9 maanden zou ik in de 2e en 3e fles minder melk doen, bijv. 120+4. Dan houd je nog wel 3 flessen en zo komt jouw zoontje toch aan voldoende melk per dag. Als je een fles wilt minderen, zou ik niet de middagfles maar de avondfles eraf halen. De avondfles kun je dan vervangen door een toetje (bakje yoghurt). Dat hebben we hier ook zo gedaan (letterlijk van de ene op de andere dag, omdat ons zoontje zelf aangaf dat hij de avondfles niet meer wilde) en dat is prima verlopen. De middagfles zou je dan VOOR de boterham kunnen geven ipv daarna omdat de kans dan groter is dat hij hem dan helemaal leeg drinkt.