Sybje in de Medische Malle Molen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mvj, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @denise

    vorige cyclus moest ik orgametril slikken daar werd ik ook ongi van ....

    ondanks dat bloeduitslagen goed waren vind ik het toch raar dat ik extra progestron moet gaan dmv duphaston ....... ik vind het wel goed daar niet van !

    maar vraag me toch af waarom de gyn iedere keer een andere middeltje voorschrijft.

    ik hoop dat ik door duphaston vlot ongi word en ik aan mijn 5 daagse clomid kuur kan beginnen [-o<

    L.sybje
     
  2. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja de duivels zijn doorgebroken !
    jippie ben nog nooit zo blij geweest !

    nu kan ik dinsdag met de eerste ronde clomid beginnen !

    L.sybje
     
  3. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Sybje,

    Wat fijn dat de duivels zijn doorgebroken.

    Ik hoop dat de clomid doet wat deze moet doen.

    Heel veel succes.

    Groetjes,
    Elvira
     
  4. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ elvira
    Dankje wel !

    Ik hoop het ook !

    L.sybje
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Nou meiden de eerste reeks clomid 50 mg heb ik achter de rug !

    Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis , gaan ze kijken of er eitjes zijn !
    Ik ben supernieuwsgierig en hoop dan ook dat ze goed nieuws voor me hebben !

    L.sybje
     
  6. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    JAAA er is een eitje !
    Hij is 11 mm groot en zit links , rechts zitten er een heleboel maar die zitten opgesloten en kunnen er niet uit ....
    De arts was voorzichtig blij en vrijdag moet ik terug komen !
    Ik ben gewoon zo blij de tranen liepn over mijn wangen toen ik weg liep !

    L.sybje
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    vandaag weer een fm gehad het eitje was nu 12 mm dus vanaf dinsdag maar 1mm gegroeid...

    volgens de fert arts is het eitje nog een goede kandidaat voor een eisprong !

    verder waren er nog een paar eitjes te zien maar die waren maar 10 mm .
    volgens deze fert arts is het waarschijnlijk toch pco maar dit durft ze niet met zekerheid te zeggen .

    a.s. dinsdag weer een nieuwe fm !

    L.sybje
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    beetje laat .......

    gisteren heb ik weer een fm gehad .
    de fert arts had een stagiare bij dr , toen ze een echo maakte zei ze tegen dr stagiare : kijk dit is nou een typische pco eierstok.....
    OOOh was mijn reactie ik krijg nu eindelijk zwart op wit een diagnose , erg fijn !

    De fert arts gaf aan dat ik pco moet zien als griep de een heeft echt griep en de andere griepkenmerken ......snappen jullie het nog ?
    Maar goed op de echo zag ik zelf ook een behoorlijk kralenkrans van eitjes .
    Maar er was ook een heeel mooi eitje te zien van 20 mm !
    Volgens de fert arts gaaat hij de komende dagen springen , niet later als donderdag volgens de fert arts .
    Ik heb huiswerk op gekregen dus we gaan duimen voor een positiefe afloop !

    L.sybje
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    effe een update .....

    rond 19 sept is het eitje gesprongen ...en dat heb ik heel goed gevoeld !
    en toen maar afwachten dus aan het klussen lag het niet want dat deden we genoeg ;)

    en toen braken 10 dagen later de duivles door .....
    afgelopen maandag heeft de fert arts nog contact opgenomen met mij om de bloeduitslagen door te bellen.
    er was bloed geprikt om te kijken of de eisprong goed gegaan is en wat blijkt nou ... eisprong was dus niet goed gegaan .... beetje jammer mijn progestron gehalte was te laag .....weet nog niet wat dit betkent en wat er aan gedaan kan worden maar ik ga het zeer zeker de eerst volgende keer vragen aan de fert arts .....

    ben inmiddels aan de 2e ronde clomid 50 mg begonnen en heb 12 okt mijn eerste fm
    dit doen ze dit keer wat later in mijn cyclus omdat bij mijn vorige 1e fm de eitjes nog erg klein waren ......
     
  10. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hee meid,

    hoe gaat het met je? Hoop goed. Je hebt toch ook vrijdag een FM?

    Ik voel me vandaag niet zo best:

    -hoofdpijn
    -buikpijn
    -zwarte strepen en flikkeringen voor ogen

    Dat laatste heb ik vooral savonds. Vanacht bijna geen oog dicht gedaan, kon niet in slaap komen... en een opvliegers....

    Heb nu ook veel meer last van mijn buik dan de keren hiervoor. Hoop dat het betekend dat er misschien meerdere eitjes aan het groeien zijn!

    Ik hoor van je!
     
  11. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @makkie
    ja ik heb vrijdag ook een fm ! ben benieuwd of er wat groeit !

    die zwarte strepen en flikkeringen zijn niet goed hoor tenminste die staan ook in de bijsluiter van de clomid beschreven ....
    als ik jou was zou ik het de volgende keer even vragen aan de gyn want ik neem aan dat je je kuurtje clomid al opgemaakt hebt ?

    verder heb ik eigenlijk niet zo'n last van bijwerkingen , soms een emotionele uitschieter .en ik heb ook gerommel in onder in de buik hoor !

    veel succes meis !

    L.sybje
     
  12. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    ik weet dat het bijwerkingen zijn en dat dat niet echt goed is... maarja.. morgen laatste pillen. Had het de vorige keer ook, maar niet zo erg. Ben bang dat ik misschien wel moet stoppen met clomid van de gyn als ik dit vertel.... heb wel eens gelezen dat clomid voor oogbeschadigingen kan zorgen (zelden hoor, maar toch) En als ik met clomid moet stoppen, wat dan?

    Fijn dat jij weining last hebt. Spannend he vrijdag fm! Heb er nu al zin in hahaha! Leuk dat we samen gelijk oplopen. Houden we elkaar op de hoogte?

    Liefs Makkie
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke houd het wel in de gaten meis ! er zijn ook nog andere ei hormonen .

    we gaan elkaar zeker op de hoogte houden , had jij niet eerst een andere avater ?

    zit nu trouwens in de zw heb een onstoken knie en baal als een stekker .

    L.sybje
     
  14. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    heb idd een nieuwe avatar, vond deze zo leuk!

    Balen van de knie zeg! hoe lang ben je uit de running denk je? Wat een pech.... maar ja, als je straks een mooi ei hebt, dan heb je thuis alle tijd om um rustig uit te broeden hahaha
     
  15. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ makkie
    ja balen he ....ik heb me vandaag pas ziek gemeld maar ben wel naar de zaak gegaan om vervangend werk te doen .
    ben vandaag ook weer even nar de ha geweest en heb nu een injectie gehad in mijn knie , ik zou nu geen pijn moeten hebben maar heb het wel.
    als het over een paar dagen niet over is moet ik naar het ziekenhuis......
    hoop dat ik ondertussen een mooi ei uit broed , misschien leid het me een beetje af en ben ik er wat minder mee bezig .

    hoe is het vandaag met jou ?
    nog last van flikkeringen gehad?

    L.sybje
     
  16. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    goh, vervelend dat de injectie nog niet veel doet! Is het en slijmbeurs ontsteking Heb ik een keer in mijn heup gehad en de injecties die ik krijg hielpen wel.

    Heb gelukkig veel minder last van flikkeringen enzo. Vanacht ook goed geslapen! Dus voel me alweer een stuk beter.

    Hoop dat we straks allebei een mooi ei hebben! Succes met je knie!
     
  17. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb geen slijmbeurs ontsteking .

    tenminste dat heeft hij niet gezegd , hij weet niet echt wat het is het lijkt op een ontsteking van de pees,maar nu dat die injectie niet werkt zal het waarschijnlijk iets anders zijn , als het binnen een paar dagen niet over is moet ik naar het zh en die gaan het dan bekijken.

    fijn dat het wat beter met je gaat !

    ik ga duimen dat we vrijdag een mooi ei hebben .

    L.sybje
     
  18. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hey meid ik lees net dat je het aan je knie hebt :( hoe gaat het met je knie nu, gaat het al beter?

    Liefs wolly :)
     
  19. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nee niet echt.
    heb van de week al een injectie in mijn knie gehad maar het gaat nog niet echt over .....
    wil proberen morgen weer naar de ha te gaan waarschijnlijk word ik dan doorgestuurd naar het zh voor een mri scan .....
    het is niet duidelijk waarom ik klachten blijf houden ....

    L.sybje
     
  20. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hoii Sybje

    Klinkt niet echt fijn z'n injectie in je knie hoop dat het snel weer over is.

    Hoe is het vandaag gegaan met de fm?

    Liefs wolly :)
     

Deel Deze Pagina