32 weken, kindje overleden in buik. Wat nu?!

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Luvv, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Helaas moet ook ik me hier melden. Heb vandaag te horen gekregen dat onze kleine is overleden in mijn buik. Er spelen allemaal gedachten door mijn hoofd. Wat moet ik allemaal regelen?! We hebben morgen een gesprek met de gynaecoloog maar zou ook graag jullie ervaringen horen al zal dat voor jullie ook heel moeilijk zijn.
    Hoe werkt t nu allemaal? Hebben jullie geboortekaartjes laten drukken of niet? Hoe gaat t met de begrafenis en dergelijke?? Wat moet er verder allemaal gebeuren? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben om t allemaal een beetje helder te krijgen.
    Vorige week nog een prima groeiecho en nu dit. We zijn helemaal verslagen :(

2. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Jeetje meid, wat vréselijk triest...
    Ik heb er geen ervaring mee, maar las je post en wilde je heel veel kracht en sterkte wensen in deze periode. Weet verder niet goed wat ik kan zeggen, maar wilde niet alleen maar lezen, maar ook een reactie achterlaten, als blijk van medeleven...

3. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Meid wat vreselijk dat dit je moet overkomen, heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb hier geen ervaring mee en net zoals mutsie wilde ik niet alleen maar lezen;)

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    jeetje tranen rollen over me wangen dit is zo oneerlijk!!!

Hopelijk kunnen andere meiden je tips geven ik heb er gelukkig geen ervaring mee!!

Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd!

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.123
    1.826
    113
    :( meid er komt zo veel op je af.
    Probeer alles voor je kleine geboren word te regelen.
    Zodat je samen met je man/vriend afscheid kunnen nemen zonder nog vanalles te moeten doen.

Wat mij te binnen schiet hebben jullie een uitvaartverzekering.
    Zo ja bel hen op en vraag of ze langs willen komen.
    En dan zou je alles kunnen bespreken.
    Misschien kun je via hen ook een geboorte/rouwkaart laten maken.

En hebben jullie een thema kamertje gemaakt dan zou je dat ook in het kaartje kunnen verwerken.

Nogmaals heel veel sterkte
    Ik stuur je via Prive bericht een link misschien kun je daar iets mee.

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat een verdrietig nieuws voor jullie zeg.
    Sterkte voor nu en komende tijd!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meid meid, wat een horror... :( kan je alleen maar sterkte wensen...
    als je geen uitvaartverzekering hebt kun je misschien alvast contact opnemen met een begrafenisondernemer?
    Weet je al wanneer je ingeleid gaat worden?

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat verschrikkelijk voor jullie. Ik kan niet anders dan jullie heel erg veel sterkte wensen met alles wat komen gaat. Heb het helaas van dichtbij mee gemaakt , maar kan je geen tips of advies geven. Alleen heel veel sterkte wensen.

9. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hier wordt ik eventjes stil van. Verschrikkelijk zeg!
    Heel veel sterkte!!!

10. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe, krijg er koude rillingen van.

Liefs!

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wat vreselijk! Dat is echt mijn grootste angst! Heel veel sterkte!

Mijn broertje is 18 jaar geleden met 35 weken plotseling overleden in mijn moeders buik.. En hun hebben de geboortekaartjes veranderd in rouwkaartjes.. Zij hebben dat toen bij dezelfde drukker gedaan.. Je hebt speciale kaartjes voor kindjes..

12. chan1990tal

chan1990tal Actief lid

6 feb 2012
    225
    0
    0
    huismama
    spijkenisse
    hoi

mijn kleine meid is tijdens de bevaling over leden

maar ik kan je aantal tips geven

zijn moeilijk tips maar ook makelijke tips

1: maak foto's al doet het je nu zeer later krijg je spijt

2: als het een kindje is met lang har knip een lockje aar af klinkt raar maar heel veel mensen vinden dat later iets mooie

3: laat het pakje dat je met de geboorte aan wou doen als eerste pakje gewoon aan doen en zeg dat je met de begravenis of crematie omgekleed moet worden en bewaar dat pakje dan heb je nog iets als aan denken

4: ik heb voor mij kleine een knuffel gekocht in groot en zelf heb ik hem n een lijst naast haar foto hangen dit helpt ook heel erg zeggen ze om de verdriet te verwerken

maar dit zijn tips die je zelf moet bedenken of je wel wil maar ik heb alles wel gedan

ook al was ze op de ene laatste dag blauwe n hadden wij haar thuis opgebaard toch ben ik blijven foto maken enz want dit doet me nu goed en nu heb ik een zoontje van bijna 2 (november) dus die kan dan later ook zien dat die een * zus heeft en altijd over hem waakt als je wil praten je mag me altijd een pb sturen

doe rustig aan en verwerk het op je eigen manier niet zo als ik nu deze tips geef maar als je wel wat mee wil doen dan kan dat

ps denk aan je in deze moeilijke tijd

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ontzettend veel sterkte gewenst in deze verschrikkelijk moeilijke periode. Dit is volgens mij de nachtmerrie van elke (toekomstige) moeder en zou niemand mee hoeven moeten maken.
    Als je een uitvaartverzekering hebt zou je daar contact mee kunnen opnemen. Zij maken dit soort dingen vaker mee en kunnen je goede tips geven.

Nogmaals ontzettend veel sterkte gewenst en ik wou dat ik je een knuffel kon geven, maar bij deze dan een digitale.

14. Jel

Jel Niet meer actief

#14 Jel, 6 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2012
    Luvv, wat vreselijk wat jullie overkomt.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, zie mijn onderschrift.
    Je kunt inderdaad nu al de uitvaartverzekering bellen. Toen ik nog niet eens bevallen was, lieten ze me boeken zien met welk kistje het moest worden. Een vreselijke keus wat je dan moet maken. Maar het hoort er dan helaas bij. Onze *dochter heeft opgebaard gestaan in de babykamer die dus voor haar met liefde was gemaakt. Nadat ze is overleden hebben ze nog wel obductie bij haar gedaan. Haar huidje was helaas wel erg achteruit gegaan op het moment dat we haar thuis kregen. Mede door de obductie denk ik.

Qua kaartje: wij hadden allang een kaartje klaar op een website en we hoefden alleen nog maar de geboortedag, tijdstip, gewicht etc... in te vullen.
    Maar toen overleed ze dus, en hebben we dit kaartje geannuleerd, omdat hij te vrolijk was en er zou teveel tijd overheen gaan. We hebben toen met de plaatselijke drukkerij in 1 middag een kaartje geregeld, een helaas totaal andere tekst gemaakt voor erop, en het is diezelfde middag nog gedrukt, in enveloppen gedaan en opgestuurd naar iedereen. Dus ik zou een drukkerij proberen in je omgeving. Ik geloof zelfs dat de kaartjes vergoed werden door de uitvaartverzekering.

Verder met de kerk contact gehad, liedjes uitgezocht voor de dienst etc en hoe we het verder wilden hebben.

Verder is de tip van de foto's ook een goed idee. Je kunt Stichting Make a memory ook bellen, of laten bellen. Zij kunnen mooie foto's van jullie en de baby maken wanneer ze geboren is. Hebben wij ook laten doen en we zijn er erg blij mee en dankbaar voor. Het kostte ons niks, mensen kunnen namelijk geld doneren.

Wat betreft het ziekenhuis. De avond nadat wij het hoorden moesten we het eerst even laten bezinken. Het gebeurde op een woensdag. Die donderdag hadden we een gesprek in het zkh en nog even een echo eerst, omdat ik gewoonweg niet kon geloven dat ons meisje overleden was. Helaas was het echt zo.
    We maakten afspraken hoe het verder zou gaan. Ik zou me die vrijdag dan melden in het zkh waar ik op een 2-persoons kamer kwam te liggen, voor mijn man en mij. (Mijn man mocht ook blijven slapen...) Ik weet niet hoe dat bij jullie zkh zal zijn.

Ik vind het verschrikkelijk voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte, ook met de bevalling die nog wel heel heftig gaat zijn, is mijn ervaring tenminste. En dan de tijd er na, de leegte. Ik denk aan jullie. En je mag me altijd pb-en als je iets wil weten.

Liefs Jel

15. Illosa

Illosa Lid

28 jun 2012
    40
    4
    8
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk dat jullie dit is overkomen. Helaas heb ik er wel ervaring mee. Het belangrijkste is inderdaad contact opnemen met een begrafenisondernemer. Misschien dat ze vanuit het ziekenhuis nog kunnen helpen met bepaalde dingen. Bij ons werd er direct verteld dat er een stichting is die foto's maakt van je kindje en als je wil van jullie samen. Eerst twijfelde ik nog maar we hebben het wel gedaan en vind het nu zo fijn. Verder zal de begrafenisondernemer alles met je doornemen over hoe nu verder. Wel hebben wij er voor gekozen om het mandje/bedje zelf te maken en onze kindjes zijn bij ons thuis geweest tot de dag van de begrafenis...
    Heel veel sterkte!!

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Meid, wat een verdriet, er komt veel op jullie af, hopelijk kun je het bewust meemaken en veel herinneringen maken voor later.

Heel veel sterkte.

17. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat vreselijk!! Niet te bevatten zo'n verdriet!! Ontzettend veel sterkte gewenst

18. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wat een naar bericht! Op de eerste plaats heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Zelf heb ik geen ervaring om een kindje op dit termijn te verliezen maar een vriendin van mij wel. Zij is toen vanuit de begrafenisondernemer gewezen op deze website: Witte Wolkjes | Uitvaart Atelier
    Hier kun je vanalles vinden mbt een uitvaart bij kindjes.

19. MarianK

MarianK Lid

14 jan 2012
    13
    0
    1
    Jeetje meid wat erg. Mijn man en ik hebben het 13 juni ook meegemaakt met onze dochter.
    Ik heb in overleg met de gynacoloog de volgende dag de bevalling opgewekt. Hiervoor kreeg ik vaginaal pillen. Het duurde wel lang voordat de bevalling begon. Belangrijk is de pijnstilling. En vraag als het lang duurt iets om te slapen, want de tijd gaat lang en lichamelijk en geestelijk is het zo vermoeiend. Ik heb toen ik het wist al contact opgenomen met een begrafenisondernemer, zodat je al bepaalde dingen door kunt nemen.
    Na de bevalling vond ik het heel fijn om mijn dochter nog bij me te hebben.
    Wij hebben onze dochter ook nog thuis gehad.
    Geboortekaartjes hebben wij wel gedaan alleen voor de mensen die ook bij de begrafenis waren.

Dit is in het kort mijn verhaal. Als je nog vragen hebt, vraag maar. Misschien beter via een privebericht.

Heel veel sterkte!
    Liefs Marian

20. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Oh, wat verschrikkelijk.
    Ben er zelf ook zo bang voor, het is een allergrootste nachtmerrie.

Heeeeel veel sterkte. Een hele dikke knuffel.

Deel Deze Pagina