Onze dochter slaapt nog in haar ledikantje. Ze slaapt op haar buik en na elk slaapje heeft ze haar dekentje van zich af getrokken en onder haar hoofd gelegd. Wanneer gebruikten jullie een kussen? Dochter wordt in juni 2, en ik weet dat je een kussen zo lang mogelijk uit moet stellen, maar het lijkt mij veiliger dat ze op een ademend kussen ligt ipv op haar deken? Wat zouden jullie doen?
hier toen zoon met 2.5 na het grote bed ging. bij hema hebben ze kleine kinder kussens. zit weinig vulling en vanaf 2 jaar volgens mij
Ik heb altijd gelezen zo lang ze er niet om vragen niet geven. Misschien toch eens kijken naar een echte stevig peuterkussen.
Toen zoontje met 2 jaar over ging naar een groot bed. Hier ook een dun kinderkussen. Hij blijft nu met kussen inderdaad netjes onder zn dekens liggen
Toen zoontje erom vroeg en dat deed ie toen hij 4 was maar tref 'm nog vaak met z'n hoofd naast z'n kussen aan...hebben zo'n Hema kussen.
Wij hebben twee maanden geleden een Ikea kussentje gekocht, toen was zoontje bijna 2. Hij was wat verkouden en wanneer ie bij ons in bed lag ging ie altijd op t kussen liggen. Hij slaapt er lekker op naar mijn idee al is het maar een heel plat ding
Ik heb net: mijn eerste kussen van Silvana Sylvana gekocht. Ben benieuwd of ze dan wel onder haar dekentje blijft liggen...
Officieel is het pas 'veilig' te noemen vanaf dat ze twee zijn. Mijn kindje slaapt in de cosleeper (of ze rolt bij mij in bed) en wilde steeds op mijn kussen vanaf een maand of 22. Toen heb ik een plat peuterkussentje gekocht en daar was ze helemaal tevreden mee
Toen hij 3 werd en over ging op een peuterbed. Is een peuterkussen en dus heel plat. Stelt eigenlijk weinig voor
Mijn zoontje is 2 weken geleden 2 geworden en slaapt nu een maandje ongeveer met een kussen, hij slaapt een stuk rustiger en iets langer door 😊
Hier kreeg hij een kussen in z'n grote bed met 2,5, hij lag ook altijd met z'n hoofd op een knuffel of een knuffel onder z'n buik. Nou het kussen hebben we er pas maar weer uit gehaald, hij vond het niks, had er altijd ruzie mee 's nachts. Hij slaapt dus nog steeds lekker op z'n knuffels. Maar met bijna 2 jaar zou ik het wel aandurven om uit te proberen hoor. Hier hebben we het peuterkussen van de Hema, prima kussentje voor ze.
Kinderarts die ik ooit sprak zei dat het tot basisschoolleeftijd eigenlijk niet nodig was, en daarna eventueel beginnen met plat kussentje. Zelf slaap ik nog steeds naast mijn kussen, dus we zien wel wanneer dl erom vraagt.
Onze dochter kreeg een kussen toen ze overging naar een peuterbed met 19 maanden. Had er toen nooit van gehoord dat het beter was om uit te stellen. Zoonlief slaapt nog in zijn ledikant en heeft ook nog geen kussen. Als hij op ons bed ligt, ligt hij wel graag met een kussen. Hij is nu 21 maanden.
Hier ook met 2,5 bij mijn dochter. Wij hebben het beddengoed bij Leen Bakker gekocht, die hadden ook een speciaal kinderkussen en kinderdekbed.
Iets voor haar 2de verjaardag geoefend met z'on plat Ikea kussentje, ze sliep toen nog in haar ledikant. Met 2 jaar+2 maanden ging ze over naar een peuterbed en toen kreeg ze een dekbed met kinderkussen
Mijn zoontje slaapt al een tijdje in een peuterbed, met dekbed maar zonder kussen. Hij slaapt namelijk altijd op zn buik em dat ligt lekkerder zonder kussen dus die werd bij het eerste de beste slaapje door hem uit bed gekieperd. Zolang hij er niet om vraagt blijft het kussen in de kast liggen.
Het kussen is binnen en het is een succes hier! Ze slaapt er heerlijk op en blijft ook nog eens onder haar deken liggen! Ze slaapt trouwens ook op haar buik, maar toch wilde ze blijkbaar iets onder haar hoofd..
Wat fijn! Hopelijk blijft dat zo! Zelf sliep ik altijd op mijn armen en dat ging niet met een kussen, lag alleen fijn als je op je zij of rug lag. Kort er na lag ik op mijn armen op jet kussen en zo heb ik geslapen tot aan mijn zwangerschap, nu wil mijn rug dat niet meer. Uk is bijna 3 en ligt ook geregeld op zijn armen te slapen, ben benieuwd wanneer hij er om gaat vragen.