Ja ja onze zoon en broertje is geboren..... Na een lange bevalling van 14 uur is in 3 persweeen onze zoon Sylvano geboren. Hij is 49 cm lang en weeg 2840 gram... Om 6:15 uur zijn we woensdag ochtend in het ziekenhuis beland en bleek dat ik maar 2 cm ontsluiting had... Te weinig om eigelijk in het ziekenhuis te blijven maar omdat ik niet na huis wilde hebben ze gevraag wat ik het liefs zou willen en mijn antwoord was vliezen door prikken en weeen opwekkers... In overleg mog ik het en me vliezen werden gebroken om 9:50 uur. De weeen opwekkers werden ook gelijk aangezet maar ze kwamen er later pas achter dat het niet aangesloten was op het infus...Ik wou heel graag een pijnstiller en die kreeg ik ook was iets nieuws dus gingen we het uitproberen kreeg een knopje in me hand en elke keer als ik een pijnstiller wou kon ik op het knopje drukken en in begin werkte het goed je werd een een beetje stoned van... maar hoe vaker je het gebruikte hoe minder het ging werken... Rond 19:30 uur had ik 6 cm ontsluiting dus het ging niet echt snel en de pijnstiller werkte niet meer dus heb ik om een ruggenprik gevraag. En die kreeg ik ook. Om rond 20:00 uur werd ik voor de ruggenprik weggebracht en ze hebben een uur erover gedaan om de ruggenprik in te brengen. Ik had namelijk in 10 min tijd 4 a 5 keer weeen en ze hadden maar 1 min de tijd nog genees om alles in te brengen dus met pijn en moeite moes ik dood en dood stil zitten en me weeen weg puffen zonder ook maar 1 cm te bewegen... (heel moeilijk met zoveel pijn) maar het is me gelukt...En iedereen was trots op me want dit hadden ze nog nooit zo gezien... Een uur later was ik weer terug op de verlosafdeling in de bevallings kamer en daar gingen ze kijken hoeveel cm ontsluiting ik had ik was in een uur tijd van 6 naar 8 cm gegaan dus was echt hel blij... Ze wouden dat ik de hele tijd om me zei ging liggen maar ondanks de ruggenprik kon ik het niet weerdragen om op me zei te liggen en mog daarom op me rug blijven liggen... Het was kwart voor 11 en de dienst wou bijna worden overgedragen. Toen ik tegen me vriend zei schat druk op de bel want dit voelt niet goed....!!! Ik heb een gevoel dat me aambeien uitelkaar knappen en dat ik een soort poepdruk had. dus me vriend druk op de bel en ze kwamen gelijk... Ik had het netjes gezeg en ze ging nog ff kijken na me ontsluiting en die was 9 cm. dus ze vroeg wil je nog een keer proberen op je zei voor de laatste cm... Ik zo ja is goed dus ik proberen maar ging niet kwam niet verder dan 1 cm van me bed af om om te draaien tot ik opeens zei HIJ KOMT HIJ KOMT IK MOET POEPEN....(heel vaag) En ze geloofde me niet en voordat ze ook maar iets konden pakken zagen ze het hoofdje al in me vagina... Ze schrokken en zelf van. Het hoofdje was er al half uit toen mijn persweer voorbij was nummer 1. Perswee nummer 2 was het hele hoofdje eruit pfff wat een opluchting was dat want een half hoofdje in je vagina is echt pijnlijk... Perswee nummer 3 was alles eruit en werd onze zoon gelijk op me buik geleg en ja hoor gelijk poepen maar dat vondt ik helemaal niet erg... Zonder dat ik ingeknip ben, ben ik niet itgeschuurd en dat vondt ik heel fijn, dus heb geen hechtingen van onder. heerlijkkkk!!!!En ondanks de lange aanloop na de 10 cm ben ik blij dat ik onze zoon in 3 persweeen eruit heb kunnen persen en het personeel was ook heel blij dat ze voor de overdracht onze bevalling nog even hebben mogen zien.... Om 22:55 is onze zoon geboren en om 22:53 ben ik begonnen met persen dus hij was er echt heel snel... De nacht op woensdag donderdag rond half 6 smorgens is mijn zoon bij mij weggehaald en naar een andere afdeling gebracht ivm glusoce te kort en werd aan het infus geleg en elke 3 uur werd bloed afgenomen om te kijken hoe zijn glucose was... Om half 12 snachts is het infus er afgehaald omdat alles stabiel was en ze wouden kijken of hij het ook zonder infus kon en YES hij kon het en als om de 3 uur en 3 keer een positief uitslag was mog hij met me mee naar huis.. Vrijdag half 12 is de laatste test gedaan en die was positief en hij mag me na huis en ik mag ook na huis.... HEERLIJK Nu zijn we beide thuis en kunnen we eindelijk met ze 4tjes van ons gezinnetje genieten... Wat wij achteraf gehoord hebben van de kraamvogel die vandaag nog op bezoek is geweest is dat er waar ik bevallen ben in ziekenhuis rijnstate een bevallingsstop is geweest dus er waren zoveel mensen die aan bevallen waren dat er geen plaats meer was voor nog 1 iemand te plaatsen... Wij hebben daar achteraf niets van gemerkt en hebben alle zorg en aandacht gekregen die we nodig hadden en waar wij om vroegen...Bij ons eerste zoontje was dit ook en toen wisten we dat dit er was maar nu hebben wij niets gemerkt en wij hebben een fijne bevalling gehad ook al was de aanloop lang.. En wij zij zeer trots op onze mooie zoon dat hij het heel goed doet en heel tevree is in alles wat we met hem doen en wat hij zelf doet.... En nu gaan we er heerlijk van genieten.....
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!(Alleen is hij in je topictitel wel 2 jaar eerder geboren )
ooo god ja ik zie het... echt een domme fout zeg... ik moet echt wenne dat ik 2 kids heb en niet 1 meer dus verdraai de jaartallen nog af en toe was bij de gemeente ook al...
Gefeliciteerd!!! Zo blij voor je dat je eindelijk Bent bevallen! Laatste weken waren nogal zwaar las ik eerder in een ander topic! Genieten jullie viertjes!
ja idd... maar ik moet zeggen dat ik echt trots op me zelf ben want door alle pijn heb ik heel laat de ruggenprik gehad en heb echt op me tanden gebeten om het vol te houden... maar lukte op een gegeven moment gewoon echt niet meer aan de ene kant jammer aan de andere kant kon wel ff nog 2 uurtjes bijtanken... Maar het gaat nu echt allemaal goed heb alleen nog last van naweeen maar pilletje van ziekenhuis met maagbeschermer gekregen en dangaat het wel als goed is moet vandaag of morgen laatste dag daarvan zijn..En onze uk doet het ook heel goed alleen moet heel goed zijn temp in de gaten houden want als hij zunder kruik in bed lig dan is zijn temp te laag dus moet wel bij elke slaapje kruik maken en als hij niet in bed lig hier benee echt op 25 graden zetten en deken erbij anders koelt die af... Maar gaat goed en hij is zeer tevree overal mee dus ben echt blij..
En ik ben ook trots op jou dame! Je doet t goed! Jouw kleintje komt niks te kort met zo een zorgzame mama!
nou toen ik bevallen was 6 uur later werd hij gelijk bij me weggehaald omdat hij glucose tekort kwam en dat heeft me echt pijn gedaan want heb netjes aan het personeel gevraag of ik na buiten mog om een sigaretje te roken en ondanks ik een ruggenprik heb gehad mog het als uitzondering... en heb me moeder wakker gebeld en een half uur huilend aan de telefoon gezeten om 6 uur smorgens dus heb haar wakker gebeld maar zei heeft me heel erg gerust gesteld en door de telefoon goed geholpen(kon me vriend niet te pakken krijgen namelijk)En toen ik weer na binnen ging ben ik gelijk na me zoon gegaan en toen ik hem daar zag moes ik weer huilen maar personeel stelde me ook gerust... want was echt bang hem kwijt te raken ook al weet ik dat hij alleen suiker te kort kwam en dat dat vrij snel weer bijgesteld is maar toch schriet die angst echt door je hoofd en ik was blij toen het vrijdag was en de laatste test gedaan werd kreeg ik weer tranen maar dan van geluk HIJ MAG NA HUIS!!! Maar nu ik thuis ben let ik ook zeer goed op hem want wil niet dat hij weer infus krijg....
Wat verschrikkelijk dat je zo in spanning hebt gezeten meisje.. Je moet er toch niet aan denken dat t mis gaat! Je mannetje heeft iig bewezen en bewijst dat t een sterk mannetje is! Met zo n zorgzame,waakzame,lieve mama komt t vast allemaal goed.. Have faith! Dikke knuffel!
ja ben echt blij dat goed gaat hij weeg alweer 2980 gram en overdags hoef hij nu geen kruik meer alleen ff savonds nog hij houd ze lichaam nu aardig op temp maar we blijven wel bij elke luier verschoning meten... En we zijn net voor het eerst na buiten geweest en vond het heerlijk om met hem ff te lopen maar hij lag natuurlijk heerlijk te slapen en nu nog steeds... frisse lucht doet ons beide goed....