Sylvie heeft haar hoofd kaal laten scheren.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Onder water, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd heel dapper en moedig. maar waarom moet het bij silvie allemaal in de media en helemaal opgehemeld worden? het is voor een onbekende vrouw allemaal net zo erg. nee ik persoonlijk kan daar niet tegen. kanker is voor iedereen erg of je nou toevallig beroemd bent of niet

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Dat zeker weten!
    Ik bewonder iedereen die zo'n strijd moet leveren om te overleven, ongeacht of diegene beroemd is of niet!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Maar het is wel goed dat het op zo'n manier onder de aandacht word gebracht!
    Mensen gaan wel denken!

5. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb superveel repect voor Sylvie, mijn man Zijn neef heeft terminale kanker en ondanks dat hij helemaal geen mediaaandacht krijgt vind ik het toch positief dat Sylvie er zo mee omgaat. Mijn neef heeft zich trouwens ook kaal geschoren, want zijn haar viel ook in gedeeltes uit en dat zag er niet uit, dus toen dacht dan maar helemaal kaal net als wat Sylvie dacht

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Wat gaan andere mensen denken? Ik wilde dat ik ook zoveel geld had, dan hoefde ik mijn kale hoofd ook nooit te zien? Dan kreeg ik bij de kapper ook een gordijntje over de spiegel voor ze mijn kale kop gaan wassen?

Ik walg van dit soort berichten want zo gaat het er voor een gewone vrouw niet aan toe. Daar wordt het haar thuis afgeschoren, of bij de kapper. En dan ontkom je er echt niet aan om je kale hoofd te zien. En slapen en douchen doe je meestal ook niet met die dure pruik want als die al vergoed wordt is dat meestal (lees altijd) maar 1 keer en die pruiken moeten dus als porselein behandeld worden. Want een beetje pruik kost aardig veel geld.

Zo , dat is even mijn frustratie

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Sorry hoor, maar ik mag haar ook niet. Gordon enzo noemen haar dapper, vind er niets dappers aan.

Dat ze een gordijn over de spiegel moet hebben vind ik erg raar en ook geen super heldhaftig voorbeeld voor andere kankerpatienten. En er zijn zat vrouwen die kaal zijn en zo over straat lopen, die schamen zich toch ook niet.

Andere vrouwen die operaties ondergaan hebben ook geen apart kamertje.

En ELKE vrouw die kanker heeft staat sterk in de schoenen om te overleven dus zij is niet de enige.

Ze mag ook blij zijn dat ze allebei haar borsten heeft dat hebben sommige vrouwen niet eens meer :(

ZULKE vrouwen vind ik pas dapper. Zij is gewoon een aandachttrekker vind ik. En ze klopt zich zelf te veel op haar schouder van 'kijk eens hoe goed ik hiermee om kan gaan' :x Lekker makkelijk ook met al dat goed, ik ben benieuwd of ze net zo praat als ze geen geld meer zou hebben, dan durft ze waarschijnlijk niet meer over straat omdat ze dan geen pruik zou hebben of apart kamertje met dvd speler :x

Sorry ik kan niet tegen zulke mensen

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me hier wel een beetje bij aan... zo gaat het inderdaad niet voor de meeste andere kankerpatienten.
    Dat ze zich staande houd en doorgaat, vind ik knap. Maar ik denk dat iedereen die dat kon, dat zou proberen te doen. Fijn dat het haar lukt -tot nog toe in elk geval.
    Dat ze haar kale hoofd nog niet heeft gezien, wordt hier neer gezet als een soort van prestatie, maar ik vind het het eerder een soort van 'niet kunnen accepteren' .
    Maar anderzijds: Als je zo in de spotlights staat, is alles toch anders. En tja, mogelijk zouden veel meer kankerpatienten zo handelen, als ze die mogelijkheden hadden. Als je het geld hebt, tja, dan zou ik het ook gebruiken.

Dat ze een aandachtstrekker is (niet gericht naar jou hoor brenda ;) ), vind ik wat dubbel: Dat is een samenspel ook met de media, die er boven op zit. Ze kan zich ook opsluiten thuis en dan staan de media ook voor haar deur om maar zo'n zielig mogelijke foto te schieten. Ze kiest er dus voor om wat anders te laten zien. Dat is haar goed recht denk ik.
    Patrick Swayze was volgens mij ook helemaaaal niet blij met die foto's die gemaakt waren toen hij zo maar eens boodschappen aan het doen was en waarop hij er verschrikkelijk slecht uit zag...

en dat het dapper is dat ze preventieve chemotherapie doet: Het kan dan wel preventief zijn, maar dat is zeer waarschijnlijk wel de beste behandeling, dus ik denk dat op dat moment 99% van de vrouwen in die situatie hetzelfde zouden doen. Dus het is logisch. Natuurlijk kies je altijd zelf, maar een echte keuze, had ze volgens mij niet.

Achja, ik weet niet goed wat ik er van moet denken... Ik hoop dat ze straks sponsor wordt, van Viva la Donna of van Goed Verzorgd, Beter Gevoel juist omdat uiterlijk voor haar zo belangrijk is.
    Het is misschien ook wel een manier van overleven...

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!
    Ik vind het heel erg dat ze dit moet mee maken hoor, echt! Maar de manier hoe ze er over praat word ik misselijk van!
    Mijn tante is vorig jaar overleden aan borst kanker en die heeft ook een pruik gehad maar die kan zichzelf gewoon in de spiegel aan kijken zonder d'r pruik hoor!
    Iedereen spreekt over Sylvie als "sterkte" vrouw.........maar na het lezen van dit bericht heb ik toch een hele andere mening.

Ik hoop dat ik niemand beledig hier mee.........maar het is gewoon hoe ik er over denk.

10. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

sorry hoor, maar het enige wat sylvie wilt is dat het meer onder de aandachtkomt.

mijn moeder is overleden aan kanker, en heeft ook chemo gehad,die kon zichzelf ook de eerste paar weken niet aan kijken in de spiegel, ik heb der hoofdkaal geschoren en de pruik was dag en nacht op omdat ze het eng vond.
    misschien dat het bij silvie ook wel zal veranderen.

en hoe lullig het ookklinkt, doordat zij geld heeft zijn er wel mensen die luisteren naar der.
    omdat zij een voorbeeld functie heeft voor bepaalde mensen.
    nu word er tenminstover gesproken.
    ik was 19 toen mijn moeder overleed, en toen dacht iedereen dat het besmettelijk was ofzo, wat niemand wou het er over hebben, of durfde er niet over te praten.

dus van mij uit grote respect.

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb wél respect voor haar, net als voor iedereen die hetzelfde mee moet maken. En hoe ze het verder doet, wel of geen pruik, wel of niet zichzelf zonder willen bekijken mag zij toch zeker zelf weten? Iedereen die dit meemaakt doet dit op zijn of haar eigen manier.

12. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben geen fan van Silvie.
    Maar ze is bekend en daar kan ze ten goede gebruik van maken, ze heeft haar hoofd kaalgeschoren en misschien dat ze kan bereiken dat er minder taboe op komt zodat de "gewone" vrouw niet zo aangegaapt zal worden als ze kaal over straat loopt.
    En je hoofd kaalscheren lijkt mij heel erg en dan is het nog niet eens deel van mijn werk want hoe je het ook went of keert Sylvie verdient haar geld over het algemeen met haar uiterlijk.

En dat zij een doek over de spiegel wil omdat ze het niet wil zien, come on ik denk dat veel vrouwen hun ogen toch even dicht doen.

Bij veel mensen hoor je achteraf dat ze een gevecht hebben gehad tegen kanker, Sylvie brengt het direct in het nieuws en ik denk juist dat dit ook goed kan zijn.

En kanker is een verschrikkelijke ziekte wie het ook treft!

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    sorry hoor, maar wat lees ik hier weer een afgunst!

Silvie heeft geld, JA en??? Als je het geld ervoor heb waarom zou je het voor jezelf dan niet makkelijker maken? Waarom zal ze verplicht haar kale hoofd moeten zien omdat mensen met minder geld dat ook moeten????

Of ze een sterke vrouw is of niet, geen idee, ken haar persoonlijk niet. Maar ik weet wel dat kanker krijgen emotioneel heel zwaar is. Geld of geen geld.
    Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.

Weet niet of je het boek: "meisje met 9 pruiken" ooit heb gelezen???
    Dit meisje vond het ook afschuwelijk, kon ook niet met haar kale hoofd omgaan, dit meisje had zelfs 9 pruiken!

Mensen laat iedereen in hun waarde, en laat Silvie lekker met haar geld doen wat ze wil, en al helemaal als het omgaan met deze ziekte, voor haar makkelijker wordt zo.

kus miek

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zeker waar. Dat staat hier ook niet ter discussie.
    Ik vind het een vreselijke ziekte en gun het niemand, bekend of onbekend. Het enige wat mij irriteert/ergert is zo een artikel waar mensen dan zeggen dat ze zoveel respect hebben met de manier waarop zij ermee omgaat. Ze moet er vooral mee omgaan zoals ze zelf wilt. Nu lijkt het alleen of iedere vrouw die keuzes zou kunnen maken zoals zij met haar bankrekening. En dat is een illusie.

Ik heb ook niks tegen Silvie maar meer tegen zulke artikels. Je weet toch al nooit wat daar van waar is.

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    En dat is waar alles in de media om draait, iedereen heeft een mening en dat wordt ook door de media gevoedt maar niemand weet ooit helemaal de echte toedracht behalve de personen in kwestie zelf.

16. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

phoe phoe wat word er door sommige toch fel gereageerd zeg.
    Of ik silvie wel of niet mag.. wat doet dat er toe??

Ik vind het voor iedereen erg die kanker heeft, ik denk dat iedereen er moeite mee zal hebben als je, je volle mooie haarbos eraf moet halen. Ik zal het ook niet willen zien denk ik.

Al met al wel of geen silvie wel of geen geld!! Ik vind het een verschrikkelijke nare ziekte, en iedereen die die ziekte heeft met wel of geen haar, wel of geen borst wil diegene gewoon allemala sterkte wensen !!!

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Klopt helemaal, ik heb 6 jaar geleden ook een chemo gehad en moest het toch echt allemaal zelf doen. Ik had ook geen gordijntje of iemand die mijn hoofdhuid wast :$. Nee hoor die pruik moest elke avond voor ik naar bed ging af en ik moest hem ook op een speciale manier wassen. O ja de pruik die ik kreeg via het ziekenhuis was een pruik van nylon, die Silvie heeft is er een van echt haar, die kunnen wij niet betalen.
    Tuurlijk is het heel erg voor haar maar (sorry ik ga even hard worden) zij is niet de enige!

sorry maar soms raak ik nogal gefrustreerd van dit soort berichten :)

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het is allemaal een beetje dubbel denk ik.

Tuurlijk is het haar goed recht dat ze geld heeft en daarmee een dure pruik kan kopen en naar kapper die zorgt dat ze niks ziet ed.

Maar ik kan me voorstellen dat het mensen die hetzelfde lot moeten ondergaan het toch zeer doet en denken: waarom mag zij wel en ik niet, waarom moet heel Nederland wel met haar meeleven maar niet met mij.

Zoals Conny zegt: Ze is niet de enige.

En aan de andere kant, ze heeft het geld ervoor dus dan is het haar goed recht dat ze het zo doet. Voor iedereen die de ziekte heeft is het verschrikkelijk, de wereld valt even onder je voeten weg en je moet ermee leren leven en vaak een hele nare behandeling ondergaan waarvan je denkt: ik voel me hondsberoerd, kan niet eten, hallucineer enz. enz. dit moet mij beter maken? Of de borsten laten amputeren.

Het is een heel zwaar traject en iedereen probeert deze op hun manier te ondergaan. Ik denk dat je veel meer hebt aan steun en liefde van je familie en vrienden, dan is een dure pruik een extra die helaas niet voor iedereen weggelegd is.

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Daarbij zie ik het voordeel er niet in waarom het goed is dat zij ermee in het nieuws komt. Dat het in het nieuws komt vind ik niet gek, ze is een voetballersvrouw en daarom is het nieuws maar ik zie niet hoe dat voordeel oplevert voor de maatschappij tenzij ze een bulk geld overmaakt naar het kwf om verder onderzoek te doen hoe deze ziekte te voorkomen cq de kans op genezen nog te vergroten.
    En zeker gaat zij om met haar ziekte zoals zij dat wilt. Geen enkele kankerpatient volgt een bepaald protocol over hoe omgaan met ziekte, dat doet iedereen op zijn eigen manier. Maar als het in de media komt mag ik zeggen dat ik vind dat dit niet voor iedereen de gang van zaken kan zijn....want niet iedereens bankrekening laat dat toe. Helaas............En dat is geen afgunst maar meer een frustratie dat geld het allemaal net wat makkelijker kan maken om met zo een ingrijpend iets om te moeten gaan. Ik vind dat dit voor iedereen gelijk zou moeten zijn.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een flauwekul hier zeg... laat Sylvie in dr waarde!

Dus omdat zij geld heeft en hier een dure pruik van koopt en omdat ze haar kale hoofd niet wil zien is ze een aansteller? Is ze niet dapper? Come on!

Jaloezie kan ver gaan, maar toch niet om zoiets hoop ik?!!

Deel Deze Pagina