Sylvie heeft haar hoofd kaal laten scheren.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Onder water, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Heb jij last van de warmte ofzo? Niemand zegt dat zij een aansteller is of dat ze niet dapper is. Alleen dat dat soort luxe niet voor iedereen is weggelegd en dat heeft niks met jaloezie te maken. Ik hoef nl niet jaloers te zijn want ik heb geen kanker en ook niet gehad maar wel in mijn werk , onder andere, de nodige jonge vrouwen gezien die het allemaal toch net even anders moesten aanpakken vanwege minder geld. Dat is geen aanval naar Silvie toe maar even de andere kant laten zien. Mensen met hun voetjes op de aarde terug zetten. Want hoe erg het ook is, dat is het voor alle vrouwen die ziek zijn, niet alleen voor die ene bekende.

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Op zo iemand zal ik nooit jaloers zijn :D

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat een reacties hier zeg.

Kanker is hoe dat ook een verschrikkelijke ziekte, wie het ook treft. En iedereen gaat er op haar eigen manier mee om.

En ja Sylvie heeft geld, maar mag zij dat dan niet gebruiken voor een mooie pruik?
    In de media krijgen we alleen de uiterlijke dingen te zien, hoe Sylvie zich echt voelt weet alleen zijzelf.

He idd ook het boek 'meisje met negen pruiken' gelezen, van Sophie van der Stap. Zij had idd 9 verschillende pruiken, als ze de ene opzette was ze 'Lola', maar met de andere 'Estelle'. (Weet de echte namen niet meer, dus ik geef alleen even voorbeeldnamen)

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sluit ik me bij aan.. heb ook het boek gelezen, en heb regelmatig met betraande ogen gelezen... Ik geef Sylve groot gelijk om haar geld uit te geven aan een mooie pruik.. ze heeft het geld en als ze zich er beter door gaat voelen,, waarom niet?

En het klopt idd dat iemand met minder geld minder geluk heeft daarin, ben ik het helemaal mee eens... bij onze kapper in de buurt is er wel een mogelijkheid om de spiegel te bedekken, een collega heeft haar kale hoofd de eerste maand niet gezien, omdat ze dacht dat ze het niet aan kon.. na een maand wilde ze het wel ineens,,,

iedereen doet dit op zijn of haar eigen manier,, ze moeten gewoon datgene doen waar ze zich beter door voelen,, het is allemaal al erg genoeg..en als sylvie zich hier beter door voelt, mooi laten gaan... niemand zal ooit te weten komen hoe zij zich op het moment voelt, heb zo'n idee dat de media alles ook wel een beetje anders neerzet dan bedoeld.. doen ze wel vaker..

5. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ze had het nog geen eens eerst aan Rafael laten zien, ze moest eerst bij RTL boulevard en daar zei ze: ben benieuwd hoe raf het vindt die heeft me nog nooit met pony gezien....

Tja, eerst op tv en dan pas aan je man laten zien. Ik weet niet hoor... Beetje mediageil?

6. Onder water

Onder water Niet meer actief

Beetje sneu sommige reacties, maar dat zal wel aan mij liggen?:(

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Jaloers op Sylvie? Nee hoor maar ik spreek uit eigen ervaring, bij ons onbekende is het iets wat je zelf moet oplossen. Ik heb dikke tranen gehuild toen mijn hoofd werd kaal geschoren, iets wat mijn man en ik zelf hebben moeten doen. En mijn hoofdhuid werd gewoon onder de douche mee gewassen.
    Sylvie kan dan wel veel geld hebben maar met dit soort dingen maakt het geen bal uit hoeveel je op je rekening hebt. Gezondheid is niet te koop, media aandacht wel.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Wat vindt je dan precies sneu? Dat niet iedereen het alleen maar zielig vindt voor haar maar ook voor anderen die niet in de media komen? Je mag eens gaan werken op een oncologie afdeling, dan weet ik voor wie ik meer respect heb. Niks ten nadele van Silvie hoor, maar wel heel veel ten nadele van dat artikel. Zoiets schiet bij mij automatisch in een verkeerd keelgat. Houd dat soort zaken prive, uiteindelijk schieten weinig andere dames hier iets mee op. Zoals ik eerder al zei, het grootste verschil dat ze kan maken is om het kwf of pink ribbon te sponsoren, dan heb je kans dat je op lange termijn iets verandert.

9. Onder water

#29 Onder water, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
    Laat ik nou net op een oncologie afdeling gewerkt hebben!
    Kanker is een rotziekte , ongeacht of je op een oncologie-afdeling ligt , herstellende bent of preventieve chemotherapie krijgt en niet te vergeten de mensen die de strijd hebben verloren.
    Mijn respect krijgt iedereen met wie zoiets te kampen heeft.

Zoals ik al zei vind ik het van iedere vrouw/ man dapper en moedig als je zo'n strijd moet leveren om te overleven.
    Wat ik sneu vind , is dat mensen haar benadelen op haar geld en " status".
    Denk je nou echt dat zij moedwillig andere vrouwen met kanker wil passeren door dit soort dingen te melden?

Denk je niet dat het voor haar iets heel emotioneels kan zijn , en ook haar verhaal kwijt wil?

Dus je vind eigenlijk dat ze met haar geld te koop loopt? Waarvoor, voor die dure pruik? Doordat ze haar hoofdhuid bij de kapper laat wassen?
    Dus als jij het geld had zou je dat niet doen?
    Als je het zou doen zou het dan een schande zijn om het te verkondigen?
    Waarom zou je zoiets prive moeten houden?

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik vind haar ook maar een mediageil mens , neemt niet weg dat het een rotziekte is maar om nu overal in elk blaadje te gaan staan en je verhaal te gaan doen , zie er het nut niet zo van in en ik vind dat ze er teveel mee te koop loopt , moet ze ook helemaal zelf weten maar ik vind het een beetje aandacht trekkerij en dit is geen jaloezie of afgunst hoor , allesbehalve dat !! Ik heb haar altijd al een eng mens gevonden dat te graag met haar kop in de blaadjes stond en omdat ze nu kanker heeft veranderd mijn mening helemaal niet ....

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Nee idd, je hebt helemaal gelijk. Vertel (of verkoop) je verhaal aan ieder dagblad of weekblad of journaal dat het hebben wilt om je verdriet te verwerken....Dan lijkt het net alsof dat de normale gang van zaken is als je kanker hebt. Als jij op oncologie gewerkt hebt dan weet je wel beter. Dan moet vaak het ziekenhuis bijlappen wat de verzekering niet dekt, dan moet je je druk maken over het parkeergeld, de tv en de telefoonrekening die hoog op kan lopen. Dan moet je je verzekering bellen om te vragen voor welk bedrag je een pruik mag uitzoeken, dan worden je haren of bij je kapper of zelf thuis of op de afdeling afgeschoren.
    Maar uiteindelijk maakt het allemaal niets uit, de diagnose kanker te horen te krijgen is mi 1 van de vreselijkste dingen die men je kan vertellen vwb ziekte. Of je nu bekend of onbekend bent. Je moet er toch mee dealen. Rijk of arm. Het maakt niet uit. Wat wel uitmaakt vind ik, is hoe je er mee omgaat.

12. Onder water

Ik kan hier een tegenreactie op geven , maar dat doe ik niet.
    Zo zie je maar dat iedereen een ander inzicht/mening heeft en dat is maar goed ook.
    Weltrusten

13. Monique4

Monique4 Niet meer actief

#33 Monique4, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
    Ben t hier eigenlijk wel een beetje mee eens.
    Onbekende mensen hebben meestal niet eens t geld ervoor om dat allemaal te doen.
    Maar goed, als ik het geld zou hebben en ik had kanker, dan deed ik t mss ook wel.

Maar ondanks dat heb ik wel heel veel respect voor mensen met kanker, ook voor sylvie!

Trouwens ik vind wel dat er fel gereageerd wordt als iemand zn EIGEN mening geeft...
    Pfff mensen, respecteer elkaars mening en ook al ben je t er niet mee eens, hoef je toch niet meteen fel te worden.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Inderdaad, en er is zo ontzettend niks mis met de manier waarop zij met haar ziek zijn omgaat. Het stoort me alleen dat dat zo breed in de media uitgesmeerd moet worden en dat men dan zegt hoe geweldig ze wel niet is. Want ze is niet meer of minder geweldig dan ieder ander die hetzelfde doormaakt.
    Daarbij vraag ik me sterk af hoeveel zij zelf naar buiten brengt en hoeveel dat de media zelf verzint.

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Vorige maand is ze door Prive met nepkaal hoofd in de prive gezet. hier heeft ze een rechtzaak van gemaakt en het geld wat ze kreeg heeft ze naar pink ribbon gestort.

En het is niet silvie die de media heeft opgezocht. In eerste instantie hebben ze het nog heel lang geheim weten te houden. En de media is erachter gekomen en heeft er een media hype van gemaakt. En nu is silvie daar ind. op in gegaan. Zij denkt dat ze op deze manier kanker bespreekbaar kan maken...als zij op zo manier denkt het goed te doen..laat haar lekker, doet ze er iemand kwaad mee????
    Net zoals alle andere bekende vrouwen met kanker, volgens mij zijn ze allemaal stuk voor stuk in de media gekomen met hun verhaal, allemaal met hetzelfde doel, maar die worden er niet op afgerekend!

Het lijkt wel een ware hype om silvie af te kraken.....

kus miek

16. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik snap niet dat je vent er niet bij is als je hoofd kaal wordt geschoren. Persoonlijk lijkt me dat best een heftig moment en je bent toch getrouwd in goede en in slechte tijden, in ziekte en gezondheid. Hij was zeker voetballen ofzo?

Nouja, ieder z'n ding.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Brenda ik heb last van de warmte omdat ik een reactie geef?!

HAHHAHA doe ff normaal zeg... denk dat jij last van de warmte hebt wantj e stijgert nogal in dit topic hahahaha té grappig... waar mensen zich al niet druk om kunnen maken!

Al laat ze dr hoofdhuid wassen door de koningin voor 1.000.000 wat kan mij t schelen?!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jemig waar mensen niet jaloers om kunnen zijn zeg, als ik geld had zou ik hetzelfde doen, okay ik had inderdaad liever wel mijn man erbij gehad maar wie weet had hij geen tijd (dan is het alleen maar sneu voor haar) of schaamde ze zich te erg.. whatever iedereen doet het op zijn of haar manier, ik snap echt niet dat je loopt te zeiken op iemand met kanker omdat zij toevallig wel dingen kan betalen die iemand anders niet kan, grow up en leef voor jezelf en kijk niet hoe "beter" andere mensen het hebben want geloof me ik ben liever arm als een kerkrat en gezond als rijk en met kanker dus waarop ben je in godsnaam jaloers, wij vrouwen gunnen elkaar soms echt helemaal niets..

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Zo zie je maar, je kunt nog zoveel geld hebben, alleen je gezondheid is niet te koop. Hoeveel geld er ook uitgegeven wordt aan dure pruiken, hoofdhuid reinigingen etc. De realiteit is voor haar even zuur als voor mensen met minder geld.

20. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Zover ik heb gelezen reageert niemand 'jaloers' vind t ook erg ongepast om dat tegen iemand te zeggen dat diegene jaloers is op iemand met kanker!!!

Deel Deze Pagina