Mijn laatste reaktie in dit topic vol mensen die lezen wat ze willen lezen ipv wat er werkelijk staat. Ik ben NIET jaloers, waarom zou ik....ik ben gezond. Ik vind het prima zoals Silvie , volgens dat artikel dan, met haar ziekte omgaat. Ik WALG van de manier waarop zo een artikel schrijft. Net alsof dat dus is wat je kan doen als je kanker hebt. Dat kun je maar dan moet je bankrekening dat toelaten en dat is bij veel mensen niet zo. Dat wat in dat artikel beschreven staat is voor veel mensen niet mogelijk om dat ook zo te doen, het lijkt nu alsof dat de normale gang van zaken is als je kanker hebt maar dat is dus niet zo. Hoeveel vrouwen in dezelfde situatie zouden dit niet ook willen maar alleen door geldgebrek is dit niet mogelijk. Dat is wat ik bedoel, en dat heeft, voor mij dan, niks met jaloezie te maken!!!!
Weetje wat dapper zou zijn als ze haar pruik af liet en mensen met deze ziekte ook zou laten zien dat je zonder pruik ook mooi kunt zijn want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen! en zo dapper is ze niet want ze kan zich zelf nie eens in de spiegel zien,het is geen schade om die ziekte te hebben en dat je dan bezig blijft met mooi moeten zijn kan er nie in bij mij
Op zo'n moment heb je weinig keuzes, je vrouwelijkheid wordt behoorlijk aangetast (voor je eigen idee) . Ik denk dat het mooi 'moeten' zijn, dan zeker een soort van houvast is. Als je je erg beroerd voelt, maar je weet je toch op te tutten en mooi te maken, dan voel je je toch vaak wat beter. Speciaal voor kankerpatienten is er dan ook een speciaal programma: Goed verzorgd, beter gevoel. Een goed verzorgd uiterlijk draagt bij aan uw zelfvertrouwen. Dit is zo als u gezond bent, maar juist ook als u er door ziekte of behandeling minder goed uitziet. Want niemand wil er ziek uitzien. Stichting Goed Verzorgd, Beter Gevoel steunt mensen met kanker bij hun uiterlijke verzorging. (...) Want wie er goed uitziet, voelt zich vaak ook beter! Verder kan ik me je reactie goed voorstellen .
Lieve dames, Waar gaat deze discussie in hemelsnaam over..... Ik heb helaas van heel dichtbij moeten ervaren wat de ziekte kanker inhoud en wat dat doet met mensen. Iedereen draagt zijn of haar ziekte op zijn / haar eigen manier. Zolang je het zelf niet hebt kun je niet oordelen over hoe je het wel of niet zou moeten doen. Ook ik niet, want ik stond er naast, alleen de persoon die het heeft kan voor zich zelf uitmaken wat hij of zij fijn vindt en wat niet. Laten we niet ruziën over wat wel normaal is en wat niet, iedereen die er mee te maken heeft doet het op z'n eigen manier. Laten we ons juist met z'n allen sterk maken en wat goeds doen voor een stichting die zich inzet voor bijvoorbeeld onderzoek naar kanker zoals bijvoorbeeld de KWF kanker bestrijding of een van de vele andere goede doelen (want dat is ook zeer persoonlijk).... Ik heb een paar maanden geleden meegelopen met de SamenLoop Voor Hoop. Ook daar zie je dat iedereen het om een andere rede doet en op een andere manier.... En natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening maar laten we aub niet met modder gaan gooien over zo'n vreselijke KUT ziekte. Er sterven helaas nog veel te veel mensen aan. Liefs Marjan
ja dat is mischien wel zo mijn moeder is aan deze ziekte overleden en die was niet bezig met een pruik of mooi zijn.daarom zeg ik ze dapper zou zijn als ze geen puik op deed en geen plamuur laten zien wie ze echt is en velen zullen er dan ook volgen en zich niet druk meer maken om hoe ze eruit gaan zien als ze deze ziekte hebben.en vele zullen dan ook niet denken was ik maar rijk dan kon ik dit ook.vind jammer dat aan iemand die beroemd is zoveel aandacht aan haar ziekte besteeds word terwijl er vele mensen die ziekte hebben.
Ja maar dat heb je met mensen die beroemd zijn.... (wat is roem als je ziek bent) Een heel dierbaar familielid is 1 december overleden aan kanker. Het is gewoon zo dat als bekende mensen ziek worden daar meer aandacht voor krijgen, maar ook zij hebben niet gevraagd om deze ziekte. Ik hoop zelf dat sylvie beter wordt en haar bekendheid gaat gebruiken om zich in te zetten voor de KWF. Maar het is niet zo dat nederland kanker patienten in de kou laat staan. Ik hoop dus ook dat dit onderwerp hier een hoop van deze meiden aan spoort om bijvoorbeeld volgend jaar mee te doen aan een samenloop voor hoop. Dit evenement is er voor survivors en mensen die nu knokken tegen deze ziekte.... Om ze te laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Echt een heel mooi gebaar en zo speciaal om aan mee te doen. xxx
aanstaand weekend is er ook weer de Ride for the roses , inschrijven kan niet meer, maar kijken natuurlijk wel. www.ridefortheroses.nl Het klopt, dat iedereen respect verdient, ik denk dat veel reacties ook een beetje kwamen, doordat er in het berichtje zo specifiek en nadrukkelijk over de pruik gesproken werd en hoe ze daar mee om ging. En dan volgde er reacties als: respect hoe goed ze er mee omgaat. Terwijl juist DAT deel iets is, wat voor veel mensen niet weggelegd is. En alsof dat DE manier was om met het haarverlies en het hebben van kanker om te gaan. Weer iets dat juist voor veel mensen heel anders is. @naomy: Heftig dat je je moeder verloren bent aan kanker, om het van zo dichtbij bij een geliefde mee te moeten maken. Maar iedereen heeft zijn eigen manier. En voor Sylvie is uiterlijk nu eenmaal een belangrijk iets. En misschien wel DE manier om het op dit moment vol te houden en te overleven.
Ja dat bedoelde ik ook met iedereen moet het doen op de manier waarop hij/zij zich er het beste bij voelt en naar mijn idee is Sylvie inderdaad erg op haar uiterlijk. Maar wie ben ik om daar iets over te zeggen.... Heb zo juist de dvd gezien van de samenloop waar wij aan mee hebben gedaan, zit hier als een klein kind te snikken op de bank....(nou en he) Maar inderdaad er zijn zoveel goede actie's voor/tegen zulke ziekte's a sisters hope lijkt mij ook heel mooi, maar daar moet je als je mee wilt lopen een x bedrag meenemen en dat is nog een flink bedrag en ik ben een beetje bang dat mij dat niet gaat lukken. En als ik me ergens voor inzet wil ik het afmaken ook.... Volgend jaar gewoon weer een samenloop ook erg mooi....