Vaatkramp

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kim31, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

Drie keer is blijkbaar scheepsrecht, want na twee kinderen die niet uit de borst wilden/konden drinken, gaat het dit keer probleemloos! Heel fijn :)

Helaas zit er een kleine kink in de kabel: ik heb last van vaatkramp/vasospasme, de ene tepel erger dan de ander. Na het voeden wordt de tepel wit, dan blauw/paars om vervolgens weer normaal te kleuren. Erg pijnlijk en alhoewel ik het de vorige keren ook heb gemerkt tijdens het eindeloze afkolven, heb ik er deze keer met 'live' voeden meer last van.

Nu ben ik niet van plan over te stappen op fulltime kolven, maar heb jij misschien een tip om de pijn te verzachten/verhelpen? Zou in het uiterste geval voeden uit één borst een optie zijn?

Dank voor je meedenken alvast!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Sorry, lees het nu pas. Mail me even, dan stuur ik je wat informatie toe.
    In het kort: warmte: zo snel mogelijk de boel weer inpakken, niet aan de lucht laten drogen, koude en warmteverschillen zo klein mogelijk houden en kijk of massage helpt om de doorbloeding weer sneller op gang te krijgen, zodat de "kramp" eerder verdwijnt.

mailen mag naar heidi @ borstvoedingdebasispuntnl

Deel Deze Pagina