kinderwagen opmaken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fiona1987, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    hallo allemaal

een klein vraagje weet iemand hoe je een kinderwagen moet opmaken ik gok erop dat er eerst een hoeslakentje in moet dan een hydrofielluier voor onder het hoofdje en dan een dekentje ??

of moet het hetzelfde als het ledkant?

alvast bedankt.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Je hebt goed gegokt :)! Ik heb wel een lakentje en een dekentje in de kinderwagen liggen ipv alleen een dekentje. Ik maak mijn ledikantje trouwens net zo op als de kinderwagen.

3. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ja maar in het ledinkant moet er toch nog een molton onder liggen??

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij mijn ledikantje heb ik er geen molton opliggen omdat ik Aerosleep gebruik, maar anders kan je er gerust een molton onderleggen idd. Ik heb trouwens in de kinderwagen ook molton in liggen omdat ik het matrasje zo dun vond.

5. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik heb er ook een molton in liggen!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, de standaard matras die in de kinderwagen ligt is behoorlijk dun. En aangezien wij van plan zijn de kleine straks de eerste paar maanden in de kinderwagenbak bij ons op de kamer te laten slapen (dat kan toch?) vroegen wij ons af of die standaard matras dan wel voldoende is...

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij hebben onze kleine ook een paar maanden bij ons op de kamer gehad in de kinderwagenbak, dus vandaar dat wij er nog een molton onder hadden liggen en het is prima gegaan!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wat ik me van de week af vroeg..

De kleine in de reiswieg, wat wij voor snachts ook van plan zijn.. past dat wel.. zo'n ukkie en evt. 1 of zelfs 2 kruiken erbij?

Als dat zo is gaat t "feest" van Roming-in niet door en mag ukkie meteen in t eigen bedje slapen, dag en nacht..

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij past dat makkelijk hoor! Nou ja, er zit natuurlijk ook wel verschil in de bakken, maar wij hebben de maxi-cosi, o.a. omdat die bak breder is. Die kruiken zijn trouwens ook niet zo groot hoor.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ja, het past echt wel. Ons ventje was bij zijn geboorte net 7 pond. Een hele gemiddelde baby dus en wij hebben een kinderwagen van Bugaboo en we moesten hem zo ongeveer zoeken in de bak ;), ook met twee kruiken erin. Hij weegt nu ruim 7 kilo en hij pas nog steeds in de kinderwagen. Niet meer om hele nachten in de slapen, maar wel als we op pad willen met hem.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #11 Sjanienu1, 14 jun 2009
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
    Het hoeslakentje voor een kinderwagen is toch gewoon dezelfde als voor een wiegje?
    En dan is de maat 40x80 toch goed?

Ik wil graag een rode katoenen hoeslaken (40x80) voor in de kinderwagen maar kan 'm nergens vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het liefste een winkel waarbij ik via internet kan bestellen.

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Een hoeslakentje voor de kinderwagenbak is idd hetzelfde als voor de wieg, 40x80 cm.

Waar je een rode katoenen hoeslaken kan kopen weet ik zo niet, maar als je googled vind je vast wel een internetwinkel die dat verkoopt. Er zijn zo ontzettend veel interwinkels die beddengoed voor babies aanbieden. Succes!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Die wieghoeslakens koop je o.a. bij de HEMA, toch?

Ik moet ze ook nog halen voor mijn kinderwagen.

Alleen hoop ik wel dat ze verschillende kleuren hebben want ik heb niet zo een makkelijke kleur kinderwagen; Forest Flame (legergroen met feloranje accenten) Van binnen is die dus oranje en ook het matrasje is oranje.

Waar kun je dat soort kleuren halen?
    In de meeste winkels zijn de kleuren zo standaard..

14. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Je kunt toch ook een aankleedkussenhoes voor de kinderwagenbak gebruiken, i.p.v. een hoeslakentje?

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Kl*te is dat he! Zelfs een rode is niet eens standaard! Die moet ik hebben, anders ziet het er niet uit in de kinderwagen.

Deel Deze Pagina