Iemand verstand van wasmachines?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik draaide even een wasje vanmiddag,en ondertussen even een boodschap gedaan,kom ik thuis,wil ik het deurtje open zetten(wat ik altijd doe na het wassen)ging die niet open,
    bleek de wasmachine tijdens het programma gestopt te zijn op de 1 of andere manier.
    Toen ik eenmaal het deurtje open kreeg,stond er nog een laag water in.
    Hij heeft blijkbaar het programma niet meer uit gedraaid :(:$
    Heb het boekje nog wel ergens,maar wat kan dit probleem over het algemeen zijn?

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.276
    6.744
    113
    Misschien een stroomstoring waardoor het programma is onderbroken? Verstopte afvoer? Check ook eens het klepje vooraan op troep. Onze wasmachine heeft een stand dat je water kunt wegpompen. Doe dan nog een keer een was, wellicht is het dan weer normaal.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Heb het knopje al omgedraaid naar 'afvoeren',en toen deed ie niks,
    ook spoelen niet.
    Lampjes branden gewoon dus dat is het probleem niet.
    Zal 's kijken of ik bij 't filter kan...

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hmm dan heeft ie het water waarschijnlijk niet weggepompt. Heb dat ook een keer gehad. Volgens mij heb ik toen op pompen of afpompen gedrukt. Toen ging het deurtje wel open:)
    Maar bij mij was dat eenmalig. De keer daarop deed ie het gewoon weer:S
    Misschien de volgende keer een kort programma doen ofzo en dan kijken of het wel doet.
    Anders denk ik dat het de pomp is, maar ik ben ook helemaal niet technisch, dus zeker weten doe ik het niet.

5. Dana

Dana Niet meer actief

heb ik ook wel eens, onze wasmachine is 12 jaar oud en soms stopt ie ineens tijdens het programma met alles, als ik hem dan opnieuw instel doet ie het wel.

ik ga er bij ons vanuit dat het ouderdom is ;)

heb je het al opnieuw geprobeerd? maakt ie zijn programma dan wel af?

6. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hier ook wel gehad een paar keer.. ik zet hem dan gewoon nog een keer op centrifugeren omdat de was ook nog nat is.. en dan is er niets aan de hand meer suc6 met je machine

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn machine deed dat een maand voor de bevalling ook ;)

Ik dacht eerst dat het de klok was want hij maakte het programma niet af. Bleef hangen tussen A = wassen en B = centrifugeren.

Gelukkig was het alleen de pomp en was ik met 100 euro klaar.

Als de klok nl kapot is kan je beter een nieuwe kopen.

Gewoon een monteur bellen en je probleem vertellen.

8. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Waarschijnlijk is die verstopt, dat had mijn wasmachine namelijk ook een aantal weken geleden. Via een 'geheime' afvoer het water laten weg laten lopen in een emmer oid en dan even ontstoppen (staat in de gebruiksaanwijzing of anders googelen).

Deel Deze Pagina