Hoi, Ik ben nieuw hier en wil hier graag mee kletsen , Ik ben zwanger van eerste kindje en weet dus totaal niet wat me te wachten staat. Ik ben nu 38 weken zwanger en ben erg benieuwd waneer de bevalling zich aankondigt. Ik heb sinds 3 dagen dat ik conntinu naar de wc moet voor een grote boodschàp wel 3 a 4 keer per dag haha zovàak had ik dit eerder in me zwangerschap niet...vraag me af of het misschien al een teken is ? Ook loop ik sinds een weekje met ongesteldheids pijn wat Doortrekt naar me rug en benen. En na een tijdje weer afzakt. Wat ik me afvraag aan de meiden die al eerder bevallen zijn is.. Wat had jij voor klachten voordat je bevalling begon? Ben erg nieuwschierig. Groetjes
Ik ben ook zwanger van mijn eerst kindje, nu 38w3 en heb echt precies dezelfde symptomen als jou. Sinds 3 dagen ongeveer 3 keer daags ontlasting, normaal maar 1 keer. Ook heb ik een menstruatiegevoel in mijn rug met vlagen. Dus ik lees hier met je mee
ik had helemaal geen symptonen ik was een dagje shoppen en ik was nog maar net thuis en toen braken mijn vliezen verder geen andere voortekenen gehad
ongi krampen in rug kunnen toch wijzen op rug weeen!?? althans dat zei mijn vk! Verlies je vruchtwatER?
De dag waarop de bevalling begon voelde ik overdag de baby niet schoppen ofzo. Verder s middags buikkrampen. Toen is tegen mij gezegd: als je je afvraagt of het weeen zijn, zijn het ze niet. Om weeen kun je niet heen en herken je direct. Nou, ze had gelijk! Ik had dus eigenlijk geen symptomen voor de bevalling, alleen op de dag zelf.
Ik weet niet of dat zo is ik heb wel dat gevoel wat doortrekt in me rug , vandaag was alles rustig, ook vind ik de baby wat rustiger..heb vorige week idee gehad vruchtwater te verliezen...in het zieke huis bleek dat niet zo te zijn. Is Het eigenlijk zo dat je voor de bevalling echt wat bloed verliest? Dat lees ik namelijk veel?
Ik ben voor de bvallingen nooit bloed verloren. Wel heb ik veel last gehad van voorweeen. Die konden weken voordat de kleintjes geboren werden al beginnen. Dat voelde ook als menstruatiekrampen onderin de buik en rugpijn. Ook krijg ik dan wat pijnlijke harde buiken heel onregelmatig. Waar je echte weeen aan kan herkenen is de regelmatigheid die erin zit. Ook moet je hele buik hard worden en niet een halve buik. Maar als je je ongerust maakt of dingen niet zeker weet, gewoon contact opnemen met vk of de gyn. Beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.
Een week voordat ik beviel sliep ik super goed, daarvoor was het wel anders. Ik poepte wat af, gewoon helemaal leeg leek het wel. Had eerst niet eens door dat ik weeen had totdat ik in bed lag en krampen in minn rug kreeg. Dinsdags begonnen mijn weeen maar de vrijdag ervoor was ik mijn slijmprop al verloren. Suc6 met de laatste loodjes, ik mag nog een paar weekjes wachten.....
Hier 3 dagen met liggen veel pijn in liezen. Dag van bevalling mijn darmen helemaal geleegd, onregelmatige weeen(ja zijn ook weeen haha liep er gewoon mee door want stelde nie veel voor) vanaf gebroken vliezen toen ik op de bank tv aan t kijke was, was ze er binnen 2u! Oja weinig eetlust
Wel spannend hoor ik weet het ook allemaal niet meer heb al best een tijd voor weeën heb nog geen slijmerig verloren zover ik weet wel een beetje vruchtwater waarschijnlijk een scheurtje ergens ... Ik heb al 1,5 week flinke pijn in mijn. Onderrug menstruatie krampen erbij en soms trek de pijn door in mijn boven benen .... Onze zoon blijft enorm druk en erg aanwezig ... Verder poep ik me al 2-3 dagen goed leeg soms 3-4 keer per dag ... Wat de,en jullie ervan ??????? P.s ik word zondag ingeleid meestal komen de baby's dan toch eerder uit hunzelf hoor ik wel eens
Waarom word jij ingeleid wendy? Het blijft spannend, helaas trekken bij mijter alle kwaaltjes weer weg en heb dus nergens meer last van , behalve een beurs gevoel van onder en een opgezette venusheuvel ??? En pijn aan me liezen...ik ho zo dat het opschiet! Kan echt niet meer wachten. Als je vruchtwater verliest weet je dat dan ook meteen? Ik heb nu 2x gehad dat ik iets voelde lopen...maar volgens mij is Het gewoon afscheiding/urine. Ook voel ik me kindje nog wel maar is ze wel minder druk...meiden die dit ook meer hebben?
@thirza; als t vruchtwater is blijft het lopen, dat t kindje minder druk is heb ik ook, heb mij laten vertellen dat het komt omdat ze minder ruimte hebben en omdat de beeb energie aan t sparen is voor de bevalling.. Hoelang moet je nog thirza?
Vervelend wendy! Mami22 Ik ben 38 weekies nog 2 weken te gaan Of eerder misschien haha Lag vanmiddag even op de bank te slapen maar werd wakker Door een felle kramp achtige pijn in me buik, nog niet echt eerder gevoeld dénk ik ...zelfs nu heb ik het nog @ mami ik zie dat jij 40 weken nu bent? Spannend!!!
Jaa jaa,, 40 weekjes al..en ik vind het lang duren! elke keer krampen die dan later weer afzwakken..grr majaa we wachten het af.. Hoop echt wel dat ze deze week komt.. maar het sterk het gevoel dat het tog september word.. 38 weken; jaa hoop voor je dat het eerder komt...zou lekker zijn.. die krampachtige gevoel zijn dus voorweeen .. fijn zijn ze niet indd.. majaa ze zorgen wel voor het voorwerk Is je kindje al ingedaald? anders kan het daardoor ook nog komen..
pfff 40 weken alweer jij loopt echt op je eindje! ik hoop dat je snel je kleintje in je armen mag houden. kan me heel goed voorstellen dat je daar nu heel erg aan toe bent! Ik denk dat ik ook voorweeen heb, ik wacht het allemaal maar af, het kan zo nog 2 weken duren allemaal ik heb een apart dagje vandaag, vanmiddag na het slapen ongesteldheids gevoel in me buik en beneden.... nu zit het in me rug en houd het aan..... kleine is hier al ingedaald vanaf 36wk lag ze muurvast, afentoe nog wel een steek in me vagina maar dat komt denk ik omdat ze dan met haar hoofdje draaid. duimen meid dat jij deze week je kleintje mag vasthouden!!!
Dan zullen t indd wel voorweeen zijn.. Jaa hoop t ook.. majaa kan miss nog wel ffies duren.. hier nog totaal niet ingedaald namelijk.. maja hoeft natuurlijk niks te zeggen.. dat hoop k dan
Ik hoop niet dat het super lang voor je duurt! volgens mij hoeft dat er niks mee te maken hebben als de kleine nog niet is ingedaald. ik wacht het maar af of het wegzakt, voor mij is alles ook nieuw is me eerste zwangerschap haha