Beste dames, Ik heb sinds een week een 'beurse' buik wanneer ik wakker wordt Vaak heb ik dan ook echt een volle blaas. Het voelt een beetje alsof mijn buik blauw is of dat er blauwe plekken opzitten. Dit is natuurlijk niet het geval. Zou dit kunnen komen door de spanning op mijn buik door de blaas, of zouden het de darmen kunnen zijn? Het maakt me nogal onzeker merk ik. Wie herkent dit? Liefs MaDe87
Misschien een blaasontsteking? ben vaste klant, heb 2 weken geleden nog een kuur gehad en nu begint dat nare gevoel alweer te komen dus vanmiddag weer ff urine wegbrengen naar de HA. heb dan ook een beurs gevoel in mijn onderbuik/rug en word vaker wakker om te plassen, na het plassen ook een beetje een naar gevoel van onder (alleen niet zo heftig zoals je het voelt als je niet zwanger bent..) lijkt me goed om even urine weg te brengen?
Zou kunnen inderdaad.. Maar heb het echt alleen in de ochtend bij het wakker worden, wordt er 's nachts ook niet eerder wakker door en moet ook niet vaker naar de wc volgens mij. Als ik mijn plasje gedaan heb, is het ook de hele dag weer weg! Misschien toch darmen die in de verdrukking komen door zwangerschap icm volle blaas??
In het begin van mijn zwangerschap had ik ook zo'n soortgelijk geviel. Bij mij waren het de organen die een plek aan het zoeken waren. Verloskundige zei ook een soort van groeipijn... en zo voelde het ook.
Ik herken het gevoel ook maar bij mij is het toch echt van een blaasontsteking.. Miss toch even urine in leveren?!
Bij mijn dochter had ik dit ook vanaf week 30. En nu heb ik het al vanaf week 18 of iets. Het is net alsof er heel wat mensen overheen zijn gelopen snachts ofzo, zo beurs.. Na een halfuurtje opstaan is het wel altijd weer over. Hier betekend het verder niks trouwens, ook bij mijn dochter niet. Geen idee wat het is.
Dames bedankt voor het meedenken! Ik was van het weekend niet thuis, dus sorry voor de late reactie. Ik heb uit voorzorg maar een aantal flessen cranberrysap gekocht. Ik had gelezen dat dit wel kan helpen bij blaasontstekingen. Baat het niet, dan schaadt het niet zullen we maar zeggen Als het beurse nou blijft aanhouden dan bel ik maandag of dinsdag even de HA om eventueel een potje langs te brengen. We wachten maar weer af! Liefs
ik had ook blaasontsteking, maar nu niet meer, laatst nog laten controleren, en heb het nu ook. vooral als ik snachts de hele nacht niet naar de wc geweest ben, smorgens doet het links onder dan zo een pijn! het is na het plassen idd weg.. vreemd he?
Ik heb dit in het begin gehad, en nu ook aan einde weer. Bij mij is dit gewoon bandenpijn. Maar ik zou idd even in de gate houden dat t geen blaasontsteking is, en sowiezo even laten checken bij je HA.
Ja inderdaad vreemd Delta! Ik heb wel vaker een blaasontsteking gehad, maar was toen niet zwanger en dat is een wereld van verschil moet ik zeggen. Toen deed echt elk druppeltje pijn en nu voel ik van het plassen zelf niet echt wat.. Maar inderdaad, toch maar een keertje extra bellen in plaats van achter de feiten aanlopen! Hopelijk helpt mijn cranberrysapje ook wat mee
ik weet wel Made, dat een blaasontsteking in de zwangerschap weinig tot geen symptomen verder heeft! ik had de gehele dag door een drukkend gevoel, toch maar naar ha gegaan, en ja hoor, flinke ontstekingen! 2 keer een best zware kuur gehad (wel 1 die in de zwangerschap mag!) dus ik zou het wel uitsluiten. verder drink ik nog wel krachtige cranberry bruistabletten van de hema !! met extra vitamine c zit erin, nooit verkeerd! maar zou toch even van de week je urine brengen, om het uit te sluiten hoor!
Zo even een update: Vandaag urine weg gebracht en zag er prima uit. Dus toch geen blaasontsteking gelukkig! Dan zal het wel groeipijn / iets hormonaals zijn ofzo. Bedankt voor de reacties in ieder geval!