Sinds mijn man en ik het over kinderen hebben gehad, ben ik constant op dit forum te vinden. Ik heb al diverse boeken uit de bieb gelezen. En ik heb er zelfs drie gekocht. Het duurt zeker nog een aantal maanden voor het grote kluswerk zal gaan beginnen. Ik zit zelfs al na te denken hoe ik het met werken moet oplossen (hoeveel dagen in de week). En heb vorige week mijn pilcyclussen zitten uittellen zodat ik nu eigenlijk al weet wanneer ik zou willen stoppen met de pil. (De precieze datum weet mijn man nog niet, maar ik dus al wel). Ik probeer het er niet te vaak met mijn man over te hebben. Ik wil hem niet te veel overladen. Al heb ik het voor mijn gevoel er toch te vaak over. Zijn er meer mensen die zich op deze manier hebben voorbereid? Of ben ik gewoon een beetje gek?
Nee hoor, je bent niet een beetje gek (of ik ben het ook, hihi). Ik had dat precies zo, in mijn hoofd zit al helemaal hoe we het gaan doen met werken, hoeveel we dan verdienen en hoeveel we dan overhouden. Ook heb ik volgens mijn alle babysites wel een keer gezien en als we in de buurt van een babywinkel zijn moet ik er altijd even naar binnen. Vriendlief laat het allemaal maar over zich heenkomen (maar als we bij prenatal naar binnen gaan, moeten we ook bij mediamarkt naar binnen... ). Liefs, Snoopy
Ik ken het ook hoor! Maar volgens mij hebben we dat allemaal wel. Een kind brengt zo veel veranderingen met zich mee dat je probeert zoveel mogelijk dingen alvast te regelen. Ik vraag me alleen af, als jullie hebben besloten samen een kindje proberen te krijgen , waaromniet nu meteen pil huis uit te doen? Niet om negatief te doen hoor maar misschien duurt het wel een poosje om zwanger te worden... Kan je nu eerst ff ontpillen...
Ik had precies hetzelfde! In mijn agenda had ik de dagen al getelt en was er gewoon heel veel meebezig. Nu ik eenmaal zwanger ben heb ik dat minder. Misschien omdat ik voor mezelf alles al op een rijtje had....wie zal het zeggen. Ik merkte inderdaad ook dat ik het niet te veel met mijn partner over moest hebben. Die werd daar juist gek van. Dan is dit forum echt een uitkomst hoor! Dus lekker doen wat je gevoel je ingeeft, alles bekijken en veel vragen stellen. Ik hoop dat je snel aan het echte werk mag beginnen en dat het jullie gegeven is dat het snel mag lukken.
Ik heb hetzelfde. Al voor we besloten hadden te stoppen met de pil waren mijn radertjes al aan het draaien hoe het in de toekomst zou gaan. In het begin wilde ik mijn man er niet te veel mee belasten want dan kon het wel eens averechts werken. Nu is hij er bijna nog meer mee bezig als ik. Ik heb van hem ook voor mijn verjaardag een aantal boeken gekregen over de zwangerschap en hij heeft meteen een boek gekocht voor de zwangere vader. Ben wel blij dat hij nu zo mee leeft.
Ik ben hier ook wel wat te vinden terwijl het nog minstens een jaar -en waarschijnlijk langer- zal duren voor we eraan kunnen beginnen. Maar het is inderdaad zoiets prachtig en groots dat ook enorm veel verandering mee brengt en er is ook zoveel om te leren. Het is een beetje een 'hobby' nu, maar eens de college's weer beginnen zal ik hier hopelijk ook wel minder te vinden zijn
Meiden sluit me helemaal bij jullie aan. Vanaf het moment dat de beslissing er was, kan ik aanniets anders denken etc. Het hoort erbij zeggen we maar
Ik heb dat nooit gehad. Ik ben zwanger geworden van een heel mooi cadeautje. Soms wel jammer dat ik dus niet de voorpret had, die jullie wel hebben. Ik hoop dat jullie allemaal een kindje gaan krijgen en geniet maar lekker van de voorpret. Lijkt mij erg normaal en ook erg leuk!
Hoi, Meid ik zou zeggen, sterkte, bij mij ging het juist zo. In de zomer van 2005 voelde ik het ineens kriebelen, maar vriendlief was nog niet klaar. Na een grote ruzie in maart 2006 besloot ik om in november met de pil te stoppen. Mijn vriend mocht anticonceptie blijven gebruiken, uiteindelijk lijkt hij nu ook bijgedraaid te zijn (ik zeg wel ,lijkt, want veel interesseert het hem niet). En we proberen sinds november, ik zit nu in de vierde ronde. Ik zou alleen willen waarschuwen om geen lange periode te nemen. Geloof me, ik heb zoals de gevangenen streepjes gezet tussen maart en november. En nu voel ik mij bij elke menstruatie slecht. Eventjes, de negatieve kanten bekijken ook dus. Groetjes,
Oh wat komt me dit toch weer lekker bekend voor! .Lang leven het forum,manlief is zeer blij dat deze site bestaat , hij had het anders erg zwaar gehad.hihi.Hij merkte laats trouwens wel op dat ik zo snel kon typen.Vindt je het gek met zoveel vrouwen op 1 forum over hetzelfde kletsen.
ik praat er niet veel met mijn mannetje over maar merk wel dat ie het heel graag wilt.. ik krijg af en toe een sms x wil graag een babytje x ofzo haha en kwam er laatst achter dat ie het erover heeft met zijn mannelijke collega's en dat vind ik wel leuk dat hij er ook mee bezig is..
Nee hoor meid, je bent helemaal niet gek, misschien ging het bij ons wel een stapje verder; toen we een ander huis wilden, wilden we ook per se een huis met extra slaapkamers en een grote tuin met oog op toekomstig beebje, met de nieuwe auto expres een 5-deurs genomen, allebei een vast contract bedongen bij werkgever... erhm... zijn wij dan ook doorgeslagen? Of er gewoon bewust mee bezig? Ik vind het alleen maar goed dat mensen verder denken dan hun neus lang is. Heb begin van het jaar een salarisverhoging bedongen zodat ik nu ff wat meer verdien (altijd lekker), maar als ik ooit 4 dagen ga werken hetzelfde verdienals dat ik eerst op basis van 5 dagen werken verdiende......
In december ben ik gestopt, toen had ik nog zoiets van we zien wel eerst even een maandje ontpillen. Januari was dus de eerst echt we gaan ervoor maand en die maand was ik er wel heeeeeeeeel druk mee. Nu de tweede ronde heb ik er een stukje rust in gevonden. Lezen kan geen kwaad, maar probeer het ook af en toe uit je hoofd te zetten, het leven gaat ook gewoon door, er is maar 1 echte vruchbare dag en de rest van de maand moet je toch gewoon je ding doen... Maar ik herken het dus wel. Veel plezier met het voor onderzoek
@ iedereen: bedankt voor de leuke reacties. het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben. het lijkt idd een hobby, en ik zie het ook als voorpret. toen ik wist dat ik ging trouwen heb ik ook een jaar voorpret gehad. mijn man plaagt me dan ook wel eens dat dit kennelijk mijn nieuwe project is, en vraagt nu al wat het volgende project zal worden. @ heleentje80: Toen mijn man en ik het bespraken kozen we idd ook een lange periode. Maar ik heb er nu nog wel vrede mee. ik ben nog niet aan het turfen.. @ usMommy: Als ik ooit positief mag testen, dan wil ik het hem vertellen door hem idd een boek kado te geven voor de zwangere vader. lijkt me enig
Heb weer even zitten tellen... ben ik an wel aan het turven? Maar kwam er vanmorgen achter dat de door mij gekozen datum, wel mooi de dag is dat mijn pilvoorraad op is... Vond ik voor mijzelf wel een leuke (fijne) wetenschap. Zo lijkt het ook als afsluiting van iets, en het begin van iets nieuws?
Ha ha ik herken het direkt, wij zouden ook de pilstrip van april opmaken, en er voor gaan, nou dat duurde toch lang! Toen ik eenmaal was gestopt, voelde ik me zooo speciaal, ik zweefde echt. Ik was stiekem al naar namen aan het kijken. En dan rekende ik uit, als ik die maand zwanger zou worden, wanneer ik dan was uitgerekend enzo. Ik werd pas na 3 mnd ongesteld na het stoppen vd pil, en was echt ongerust.Ik dacht echt straks word ik nooit ongesteld... Toen ik op vakantie ongesteld was, was ik zo blij, zo blij was ik nog nooit geweest als ik ongi werd. Ik dacht gelukkig ik ben normaal. En een maand voordat ik zwanger werd, ondekte ik dit forum, en vanaf die tijd zit ik hier elke dag op.