Hoi dames, Zoals het al in het onderwerp staat, heb ik sinds vanmiddag, roze/bruine afscheiding. Ik ben nu 38+4 weken. Ik heb verder geen krampen en ook verlies ik, voor zover ik kan beoordelen, geen vruchtwater. Is dit iets waar ik mij zorgen over moet maken? Kan dit het begin zijn van de bevalling? En mocht er vandaag of morgen niks doorzetten, zouden jullie dan de verloskundige bellen? Ik hoor graag jullie advies! Groetjes!
Ik heb het ook gehad bij 38 weken en ben toen door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis. Wel had ik een placenta previa en al de hele zwangerschap last van bloedverlies. Ik ben toen inwendig onderzocht en aan de ctg gelegd en ook is er een echo gemaakt. Conclusie was dat alles goed was, ik had 1cm ontsluiting en een half verstreken bmm. Ook had ik weeenactiviteit. Maar uiteindelijk is onze kleine man met 40 weken geboren.
Als je je zorgen maakt altijd even contact opnemen met de vk! Liever een keer teveel bellen als de weinig 😊 De baarmoedermond is gevoeliger als normaal.. misschien hierdoor? bij helderrood bloedverlies moet je wel echt bellen! Ik weet niet of je veel verliest? En of het ook slijmerig is? Zou misschien ook evt. Slijmprop kunnen zijn?! Nogmaals mocht je het niet vertrouwen gewoon lekker bellen hoor, zeker zo voor het weekend!