baarmoeder rond, zacht en kleine opening?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleur76, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    mijn baarmoedermond voelt op het moment zacht aan en ik voel een klein beetje een opening.
    weet iemand wat dit betend

    Trouwens 5 weken overtijd en niet zwanger.

    grtjes
    Fleur
     
  2. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Normaal gesproeken betekend een zachte baarmoeder dat je in je vruchtbare periode zit. Heb je helemaal geen bloeding of bruinverlies gehad?
     
  3. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    nope helemaal niks
     
  4. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Tja, toch zou ik er maar van uitgaan dat je nu vruchtbaar bent.
     
  5. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    niet zwanger zeg je? Zou het kunnen dat je een cyclus overgeslagen hebt dus dat je nu een eisprong kan hebben? Dan zou je over 2 weken NOD hebben.
    Ik heb dat ook ooit eens gehad.
    Bij de eerste cyclus kreeg ik geen eisprong, dus ook geen ongi maar de volgende cyclus wel eisprrong en dus op dag 63 ongi
     
  6. cherry blossom

    cherry blossom Niet meer actief

    Is het niet zo dat als je zwanger bent je baarmoedermond dicht is? ik weet het niet hoor, maar normaal voel je toch altijd n gaatje/ of openingetje als je voelt?
     
  7. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Het lijkt me logisch dat de baarmoedermond gesloten is als je zwanger bent. Hij opent zich alleen bij een eisprong.

    Mijn baarmoedermond is sinds mijn eisprong zacht maar opgezwollen. Niet zoals voor mijn eisprong.
     
  8. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Je baarmoedermond kan wel degelijk een beetje open staan als je al eens eerder zwanger bent geweest. Anders staat ie alleen wat open als je heel vruchtbaar bent (dan ligt je bm heel hoog) of als je menstruatie eraan komt (dan ligt ie laag)

    Als ie ook zacht voelt, zal het wel je vruchtbare periode zijn denk ik.

    En als ie hoog ligt, en zacht voelt maar gesloten is kun je zwanger zijn volgens mij.
     
  9. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Beetje domme vraag :oops: :oops: maar hoe voel je dat precies?
     
  10. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Roosje, je moet het eigenlijk vaker voelen wil je het verschil bemerken.

    Maar als je bm heel hoog ligt, kun je m bijna niet voelen met je vingers.
    Als je bm heel laag ligt, hoef je amper je schede in te gaan met je vinger om m te voelen.
     
  11. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi iedereen,
    Tis inderdaad misschien wel een stomme vraag hoor, maar hoe voel je dat je baarmondermond open of dicht is? :oops:

    liefs
    oogappeltje
     
  12. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Als je elke dag voelt, voel je het verschil wel hoor met open en dicht. Als ie open is voel je een beetje een spleetje, natuurlijk niet een heel gat ;)

    op www.vruchtbaarheid.org staat heel veel duidelijke info, daar heb ik het zelf ook vandaan :p
    met plaatjes en zo erbij!
     
  13. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg!
    Dan heeft het voor mij geen zin om te checken, want volgens mijn arts lag mijn bm 'goed verstopt'. Dat merkte ze met inwendige echo's maken.
    Nu maar weer afwachten.. Wordt er wel lastig van; dan liever ongi dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik tenminste aan de clomid (1e ronde) beginnen..
     

Deel Deze Pagina