Welke dag als nod dag?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tilleke, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hey meiden!

Ik vroeg mij wat af en dacht dat iemand van jullie misschien wel mee kon denken ;)
    Ik vroeg me af hoe het zat met de luteale fase en of dit elke maand ongeveer gelijk is?
    Vorige maand had ik op een zaterdag een positieve ovu (in de middag werd hij weer negatief) en werd ik 12 dagen later ongesteld. Nu heb ik 24 mei weer een knal ovu test gehad en woensdag ochtend was deze ook nog positief maar in de middag weer negatief. Ik zit nu dus op 9 of 10 dpo als het goed is. Is de LF elke maand ongeveer hetzelfde? En zou dit anders nu ook zon 11 dagen zijn? Ik heb nog geen enkel drupje bloed oid gespot.
    Wel al een paar dagen met momenten wat krampjes of steekjes bij mijn lies waar mijn ei is gesprongen.
    Ik hoor het graag meiden! :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De luteale fase verschilt per vrouw en kan ook per cyclus verschillen.

Mijn luteale fases variëren van 11 tot 14 dagen.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid: je werd dus 12 dagen na je positieve ovulatietest ongesteld? Dan is je luteale fase toen geen 12 dagen, maar 10 dagen geweest! De ovulatietest geeft namelijk niet je eisprong zelf weer, maar de LH-PIEK welke de eisprong in gang gaat zetten. Je eisprong vindt uiterlijk 48 uur na positieve ovulatietest plaats en dus was je luteale fase 10 dagen.

24 mei knalpositieve ovulatietest is uiterlijk 26 mei je eisprong. Uitgaande van de gemiddelde luteale fase van 14 dagen is je NOD dan 9 juni.

4. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Bedankt voor jullie antwoord meiden! Bedoelde dst ik 12 dagen na mijn positieve ovulatietest ongesteld werd inderdaad. Weet dat mijn ei 24-48u na die test inderdaad kan springen.
    Dan wacht ik gewoon voor de zekerheid maar af tot donderdag hihi..

Deel Deze Pagina