Symptomen bij jongens en meisjes mama’s..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Blend1, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Dochter 1:
    Totaal niet misselijk, veel puistjes en heel erg moe. Ook ontzettend veel eetlust.
    Zoon:
    Ontzettend misselijk, ook veel puistjes, giga moe en erge bekkenklachten. Zeer weinig eetlust. Wel milky way’s:roflmao: die ik normaal niet zo lekker vind:D
    Dochter 2:
    Maar af en toe vlagen misselijk na eten direct over, iets minder puistjes en ook niet vermoeid in het begin, nu wel! Giga honger en overal zin in:roflmao:

Bij de dochters dus geen misselijkheid of zeer minimaal. En veel eetlust! Bij zoon wel ontzettend misselijk.

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Eerst 3 jongens gekregen, nu zwanger v een meisje. Deze zwangerschap erg misselijk geweest, bij de jongens nooit. Dus hier ging het bakerpraatje wel op

3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje, een meisje.
    En heb pas 1x overgegeven maar dat kwam denk ik ook door een migraine aanval. Verder vrijwel geen last gehad van kwaaltjes, alleen toen ik tot 14 weken progesteron moest innemen, toen last van hele 'zware' volle borsten en gewoon een naar weeiig gevoel maar nooit echt misselijk geweest, eerste trimester wel vaak een zeurende hoofdpijn gehad maar dat kan ook komen door al het nadenken haha.
    Wel heel veel last van rugpijn/bekkenpijn, al heel vroeg, denk dat dat al met 10-12 weken begon. Uhm ja puistjes ook wel, vooral op mijn armen en rug en droog haar wat niet meer zit (iets met schoonheid en wegnemen :p ).
    Verder hoor je mij absoluut niet klagen, als ik ze niet voel bewegen zou ik niet eens weten dat ik zwanger ben!
    Ohja en HEEL VEEL zin in zoetigheid!! Zoet fruit, aardbeienyoghurt etc..

4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Zoon: moe eerste weken, van week 12 tot 20 HG, 3x in ziekenhuis.
    Cravings: broodje kaas met tomaat

Dochter: misselijk van week 7 tot 12, daarna voelde ik me goed
    Cravings: wit brood en winegums

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Zoon: Onstilbare honger, niet misselijk, niet overdreven moe. 30 kilo aangekomen.
    Cravings: kipnuggets, kaas en chocomelk.
    Gevoel zei een meisje, het is een jongen.

Zoon 2: Onstilbare honger, 1ste trimester erg misselijk, doodmoe. 10 kilo aangekomen.
    Cravings: rijstwafels met aardbeienijs.
    Gevoel zei een meisje, wederom een jongen :p

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.353
    1.829
    113
    Vrouw
    Bij mij weinig verschil, elke zwangerschap inclusief de 4 MA's drama 1e trimester. Bij mijn dochter van week 17 tot 27 wel redelijk oke gevoeld, nu (jongen) ben ik wat misselijk gebleven in 2e trimester en begon met 17w maagzuur al ipv met 27w.

7. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Dochters
    Overgeven (iedere dag)
    Misselijkheid
    Zin in zoetigheid en cravings voor olijven:)

Zoon
    Zout!!
    Amper spugen
    Wel enorm humeurig en vaak huilen (had ik bij m'n dochters niet)

8. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Bij mij was het qua kwaaltjes en cravings geen verschil.
    Alleen qua buik wel! Bij dochter werd ik over het algemeen wat voller, je zag het in mijn gezicht, en mijn buik groeide echt rondom.
    Bij mijn zoon had ik echt alleen een buik van voren en kwam ik nergens anders aan.

9. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Volgens mij kwamen mijn kwaaltjes wel aardig overeen behalve het misselijk zijn.

Van misselijk zijn tot ongeveer 20 weken bij dochter 1 tot geen één keer misselijk bij dochter 4.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Frikandel speciaal in de ochtend:roflmao::roflmao: heerlijk dit

11. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Heb een zoon en nu zwanger van een dochter.
    En de zwangerschappen zijn eigenlijk identiek aan elkaar... dus bij mij kloppen al die bakerpraatjes niet.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ja echt ... dat en samen met diepvries pizza's waren niet aan te slepen.
    Wel die cheap ass goedkope margarita dingen :D

Ennuh ... eindige met maar +6 kilo op het eind en 1 week na de bevalling alweer 11 kwijt. Ik snap nog steeds niet hoe dat kon :D

Spectre vindt dit leuk.
  13. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Bij mijn 2 meiden erg ziek geweest en erge bekkenpijn, slechte huid.
    Nu zwanger van een jongen en buiten de harde buiken nergens last van :p (wel brandend maagzuur, dat had ik bij de meiden dan weer niet zo).
    Bij mij kloppen de bakerpraatjes dus wel..

14. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap (jongen) veel overgegeven in de ochtend, lang energie gehad dus gesport en vrolijk! Geen vreemde eetlust.

Nu, begin veel zin in zoet gehad (nu weg gelukkig ) extreem moe, vaak chagrijnig. Minder over gegeven maar zeker wel heftiger over moeten geven. Geslacht dachten ze een jongen.

15. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ja pizza lekker! :p

16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb 2 meiden, bij mn 1e helemaal geen kwalen gehad, ja op t eind alleen moe, en ontzettend zin in stamppotten.. (winterkind)
    Bij de 2e was ik licht misselijk in t begin maar dat kwam omdat ik ovitrelle heb moeten spuiten. Toen ik wist zwanger te zijn had ik ook nu na genoeg geen kwalen.. wederom moe, en later in de zwangerschap erg last van maagzuur, en opgezwollen benen, voeten en handen.
    Volgens de bakerpraatjes en kalenders zou ik 2x een jongetje krijgen, nou t zijn toch echt 2 meiden :roflmao:
    Opzich ben ik heel blij dat beide zwangerschappen zonder al te veel kwalen ben doorgekomen, als ik t zo lees wat betreft kortsmisselijk zijn en overgeven, mag ik in mn handjes knijpen dat niet gehad te hebben.
    Mochten wij voor nog een wondertje gaan, hoop ik dat ik weer een nagenoeg kwaalloze zwangerschap heb :)

17. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Hier eigenlijk geen verschil. Is nu derde zwangerschap en tweede keer meisje. Elke keer goed misselijk en zeer moe in begin. Naar einde toe ook zelfde, ja is zwaarder maar dat was bij allemaal;)

18. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Wil je het geslacht niet weten?

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Nee

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Zoon: geen eetlust (niet misselijk), pijnlijke borsten, bekkenpijn, maagzuur, slaperig

Dochter 1: extreem misselijk 9 mnd (weinig spugen), constant honger (maar vooral voor gezonde dingen, groente, fruit, brood, yoghurt ed), veel bekkenpijn, slapeloosheid, psychische klachten (somber)

Dochter 2: extreem misselijk 9 mnd (met veel spugen en gewichtsverlies, HG dus), geen eetlust, slapeloosheid, psychische klachten

Tja :rolleyes:. Op zich als je echte alle kwaaltjes groot en klein op een rij zet, dan waren de eerste en tweede een wereld van verschil en was de derde een mix. Sommige dingen herkende ik van eerste, andere van de tweede en sommige dingen waren nieuw :confused:...

Deel Deze Pagina