Symptomen bij zwangerschap na eerste miskraam / zwangerschap anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Glo, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glo

Glo Lid

31 jul 2013
    6
    0
    0
    Omdat ik vaak berichten lees, heb ik besloten zelf ook maar eens mijn gedachten/vragen/verhaal te delen. Misschien zijn er dames die hetzelfde mee maken.

In juni kwamen we er achter dat ik zwanger was. Helaas kreeg ik in week 6 bruine afscheiding wat uiteindelijk leidde in een MK begin juli. We zijn beide erg nuchter en beseffen dat als het afkomt het kindje niet in orde is. Voor sommigen is dit niet goed te begrijpen, maar wij zagen het (nog) niet als kindje. Wij waren daarom ook snel over 'het verlies' heen en zijn direct doorgegaan met proberen weer zwanger te worden.
    Veel lezen op diverse sites leert dat veel vrouwen na een miskraam meteen weer zwanger raken. Mijn miskraam was mijn eerste zwangerschap. Ik had toen het gevoel dat het niet goed zat al had ik ontzettend gespannen borsten en wat kwaaltjes. Nu heb ik mijn leven lang al pijnlijke borsten voor mijn menstruatie. Dit keer was het echter bijzonder pijnlijk. Nu, een aantal weken verder heb ik het gevoel dat ik weer zwanger ben, echter de pijn in mn borsten is anders. Ook al langer voor verwachte ongi dan gewoonlijk maar nu de ene dag pijnlijker dan de andere en niet zo opgezet. Verder heb ik wel dezelfde symptomen (vaker plassen nu in 'week 4' rare trek in voedsel, me niet echt lekker voelen, etc.). Ik hoor graag welke vrouwen dit ook mee hebben gemaakt.

Ik ben vrij nuchter en weet dat ik misschien gewoon ongi kan worden omdat mijn cyclus misschien nog van slag is maar wil dit toch graag met jullie delen.

Liefs Glo

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Heb je een testje gedaan?

Weet je wanneer je eisprong was?

3. mariisska

mariisska Lid

8 jan 2012
    82
    0
    0
    thuisstudie,life coaching
    Emmeloord
    Hai, ik heb vorig jaar een miskraam gehad in dezelfde periode als jij nu, in week 6 kreeg ik het begin van mijn miskraam, maar het heeft bij mij allemaal (te) lang geduurd. in week 8 kreeg ik curretage omdat het zogezegd er bij mij niet uit wou.

Het was mijn eerste keer. en ik heb symptomen die ik toen had, niet verbonden aan mijn zwangerschap ik kwam er pas eind week 5 achter. Ik had ontzettende buikkrampen vlak na mijn test, en paar dagen later verloor ik helderrood bloed, toen wist ik dat het niet goed zat.

het voelt wel heel vervelend vind ik zelf, om in het ziekenhuis als toen 20-jarige uit leggen hoe en waarom je zwanger bent geworden, bij mij gebeurde het toen door de pil heen. heel apart maar toch echt waar. en elke arts of verpleegkundige die ik daar heb gezien en dat waren er heel wat, elke keer het verhaal uitleggen, daardoor heb ik me flink rot gevoelt, omdat je er dan elke keer aan herinnert word, terwijl ik van te voren nog vrij rustig er onder was.

Maar hoe klein ook of hoe kort, het is en blijft je eerste kindje dat je verloren bent..

Of je nu zo snel weer zwanger bent schat ik klein, het is mogelijk maar het heeft bij mij minstens 6 weken geduurd voordat mijn cyclus een klein beetje normaal weer werd, na 3 maanden kon ik zeggen dat het beter ging daarvoor was ik om de 2 of 5 weken pas ongesteld het kan dus een tijdje ontregeld zijn,

maar als je denkt dat je zwanger bent zou ik een test doen als je ruim over tijd bent.
    zelf wacht ik nu ook nog even met testen totdat ik ruim overtijd ben omdat sinds mijn miskraam is alles toch anders geworden qua cyclus. Hoop dat je iets aan me verhaal hebt. :) laat je weten of je zwanger bent? :)

Liefs Mariska

Deel Deze Pagina