Ik vroeg me af.... Hoe berekenen jullie je aangekomen gewicht? Berekenen jullie je gewicht vanaf jullie startgewicht of vanaf het gewicht wat jullie zijn afgevallen? Als ik kijk na mijn startgewicht kijk ben ik 3,5 kilo aangekomen, maar ik ben 6 kilo afgevallen en dan zou ik dus 9,5 kilo in totaal aangekomen, maar meestal komen die kilo's die eraf zijn sneller erbij. Gewoon even nieuwsgierigheid.
Zie het al staat er een beetje onlogisch. Kan ook geen 3 dingen tegelijk. Was de voice aan het kijken, aan het praten met mijn man en dit topic aan het typen. Maar ik bedoel dus ben 6 kilo afgevallen aan het begin van mijn zwangerschap doordat ik zo misselijk was en bijna niets at. nu zit ik 3,5 kilo boven het gewicht van voor mijn zwangerschap. Dus als ik kijk van voor mijn zwangerschap ben ik 3,5 kilo aangekomen en als ik ga kijken na het gewicht wat ik uiteindelijk had dat ik afgevallen was ben ik 9,5 kilo aangekomen. Hoop dat het zo duideijk is.
Ik hou het allebei bij, maar als iemand vraagt hoeveel er bijgekomen is, noem ik het aantal vanaf m'n startgewicht. Voelt net even iets fijner P) en is sneller dan helemaal uitleggen 'Nou, ik ben eerst zoveel afgevallen, maar nu enz. enz.'
Ohh ja, ik snap het! Sorry hoor, ben ook niet helemaal helder Maar ik zou ook gewoon kijken naar het gewicht dat je was van voor je zwangerschap, dat doen de VK's en gyn ook dus dat kan je dan het beste ook aan houden denk ik.
Dit. Hield het wel bij, maar waarom eigenlijk vraag ik mij weleens af.. Het zegt zo weinig/niets hihi.
Was gewoon even nieuwsgierig, omdat ik dus ook liever kijk na de kilo's vanaf mijn startgewicht. Helaas was die al te hoog en was ik aan het lijnen, maar als ik dan nu na die 3,5 kilo kijk op 29 weken heb ik dat nog bij geen van mijn andere kinderen gered en dat ik vandaag op de weegschaal stond was ik een halve kilo afgevallen en zou het dus +3 zijn.
Ik hou mezelf graag voor de gek. Tussen week 5 en 8 zat er ineens ruim 3 kilo bij. Geen idee hoe dat kan aangezien ik niets anders deed dan overgeven. Sinds week 8 ben ik nog ongeveer 4,5 kilo aangekomen. Het liefst houd ik dat dan ook aan, terwijl als ik eerlijk ben ik natuurlijk weet dat het bijna 8 is
En dan zeggen ze dat vrouwen multi functioneel zijn. De gyn. rekende bij mij vanaf het startgewicht. Ik was door HG enorm afgevallen en alleen in de laatste weken behoorlijk gegroeid door vocht vasthouden, dus de teller stond op de dag van de bevalling geloof ik op +2. De dag na de bevalling stond de teller dus weer op -2.
Ik hou ook mijn startgewicht aan. Dan staat de teller nu op -3 kg Ik heb alleen sinds een paar dagen onwijze vreet buien dus die 3 kg zullen er zo wel weer aan zitten
Ik reken ook vanaf het begin van de zwangerschap. Aangekomen tot nu toe; 1,5! En nu maar hopen dat er niet veel meer bij komt. Baby leeft van mijn reserves denk ik, en die heb ik nog voldoende
Ik houd allebei bij, net als Micchan eigenlijk. Het was echt een mijlpaal voor mij om weer op mijn startgewicht te zijn.
Ik hou t in mn hoofd ook allebei bij. Maar reken meestal vanaf startgewicht. Dan ben ik nu 2kg aangekomen en vanaf laagste gewicht 10! Maar door spugen verlies je ook veel vocht en spier, dus die kilo's zijn niet eerlijk haha.
Huh? Hoezo, hopen dat je niet meer bijkomt? Dit snap ik niet goed hoor, en hoe weet je dat de baby voldoende reserves heeft? Je bent 30 weken ver en 1,5 kilo bijgekomen. Wetende dat het gewicht van de buik (baby en vruchwater) bij 9 maanden zwangerschap 8 à 10 kilo bedraagt, wil zeggen dat je nog een aantal kilo's mag bijkomen. Ik ben momenteel +11 kilo. Best tevreden zo.
Je houd jezelf tocht niet voor de gek? Je bent vanaf je startgewicht 7,5kilo aangekomen.... Dat is dan toch gewoon zo? (En geen 4,5 omdat dat later was? )
Ik hou aan vanaf mijn startgewicht. Ben er eerst 6 afgevallen en nu zit ik 2 kilo boven start. Met een mooie volle buik en een kindje wat prima op schema ligt.