Baby 5 maanden kauwt veel en is jengelig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bright, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Onze dochter krijgt nu al 5 maanden volledig BV. Ik wil in ieder geval de 6 maanden vol gaan maken. Echter het wordt er niet leuker op zo langzamerhand.

Tijdens het voeden wil ze nog wel eens bijten, niet zo fijn met die tandjes!!! Ben al bezig met haar dan los te koppelen enzo, wordt wel beter.
    Nu is ze de laatste dagen ook veel jengeliger, wil minder drinken en is gewoonweg onrustig. Ze slaapt wel heel goed, in ieder geval 's nachts en is verder ook vrolijk.

Haar eerste tandjes kwamen door op 27-10 en 01-11. En nu begint ze heel erg te kauwen op wat ze ook maar in haar mond krijgt. Het liefste mama's vinger ;)

Kan het zijn dat ze nu ook haar bovenste tandjes krijgt?
    Is ze toe aan vast voedsel? En hoe moet ik dat dan doen?
    Is er iets anders?

Hoop dat jullie een tip voor me hebben, want wil toch graag die 6 maanden volmaken.

Liefs

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Niemand??? :(

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Deze mag dicht hoor, ik ben bang dat ik geen antwoord krijg. :(

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Moeilijk denk ik. Ze heeft wel vroeg al tandjes. Julian kauwt nu ook steeds op zijn vuisten en op mijn vinger. Maar hij is nog maar 4 maanden. Ook erg jengelig en steeds loslaten aan de borst.

Met 4 maanden is een mentale sprong maar of dat met 5 maanden ook is?

Zoals je ziet kan ik je ook niet helpen en lijk ik wel in het zelfde schuitje te zitten.

Misschien kun je het aan de LK vragen op de site?

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey Bosi,

Dank je wel voor je reactie meid. Lastig hoor soms.
    Heb wel al gelezen dat de 4 maanden sprong tot week 23 kan duren, dus misschien is dat het....

Succes ermee.

Liefs

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad. dat had ik ook gelezen. Dus dat zou het kunnen zijn.

Ja blijft altijd lastig. Vooral omdat je het zo graag nog even wil volhouden tot de 6 maanden Kan me het helemaal voorstellen.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed hoor dat je wacht met bijvoeden tot 6 maanden!
    Je kan je kleintje een houten bijtring geven of misschien een keertje extra borst als ze rustig is, dus voor het slapen gaan of als ze net wakker wordt enzo.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Onze kleine vent is sinds een week ook jengelig en laat veel los aan de borst. ook spuugt hij wat meer dan anders de laatste dagen...Hij 'eet' z'n handjes bijna op! haha!Moet zeggen dat hij ook een verstopte neus heeft (wij hebben allebei griep gehad, hij geen koorts!) maar hij ademt wel gewoon. Ik begon me al zorgen te maken maar misschien is dat dan de 4 maanden sprong??Hij is nu 4 maanden en een maand te vroeg geboren (na 10 dagen couveuse) maar heeft een normale ontwikkeling...kan dus daarmee te maken hebben??dan ben ik wat meer gerustgesteld!(overigens geen tandje nog hoor!)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat gekauw vind ik geen teken dat ze aan vast voedsel toe is, dat wijt ik echt aan tandjes en last daarvan.
    Toe aan bijvoeding is als ze niet meer verzadigd raken aan de borst, (even als voorbeeld: Thirza kwam met 5 maanden weer elke anderhalve uur en 's nachts elke 2 uur, en toen ik startte met bijvoede ging dat met 2-3 weken weer terug naar gewoon elke 3 uur).

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik denk toch ook echt aan tandjes, kan je niet eens met je vinger voelen of het tandvlees wat opgezwollen is? Het kan heel lang duren voordat ze uiteindelijk doorkomen en toch kunnen ze er al last van hebben... Hier begon Seph tegen die tijd ook een aantal keer in mijn borst te bijten (auw!) maar dat deed hij eigenlijk alleen als hij verzadigd was en dus maar een beetje ging spelen, de vacuüm was er dan vaak ook al af... Nu zorg ik dat ik dan op tijd weg ben.

Seph vind het heel fijn om op een staafje komkommer te knabbelen, lekker koel en lekker voor zijn kaakjes (zijn tandjes zijn nog niet door).

Als ze goed slaapt, een aantal plasluiers heeft en vrolijk blijft zal er zoveel niet aan de hand zijn... ware het niet dat het voor jou vervelend is...

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    THanx meiden,

Vandaag alweer een paar keer gebeten, pfffff erg pijnlijk. Denk toch de tandjes boven die doorkomen. Ze heeft rode wangen en kwijlt ontzettend. Ben al met Dentinox bezig, dat helpt wel iets.

Ik blijf moed houden, alhoewel ik vandaag wel een paar keer heb gedacht van: ik kap ermee als ze 6 maanden is....
    Maar mij kennende zet ik door, haha.

Liefs

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik heb hier geen ervaring mee hoor maar misschien weet iemand of een tepelhoedje in deze situatie uitkomst kan bieden....

Succes met je kleine bijtertje :)

Deel Deze Pagina