hallo, zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie voor symptomen hadden bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. ben namelijk erg bang dat ik het ook heb en zou graag jullie mening willen hren. groetjes nickie
Hey meid. Ik heb zelf geen idee hoe het zou voelen. Maar als je twijfeld dan moet je de VK bellen! Die willen je vast en zeker helpen, misschien moet je dan voor een echo? of je HCG hormoon laten meten. Sterkte en probeer niet al te negatief te denken. Ik zou het gewoon overleggen met je VK en als je die nog neit hebt met je huisarts. Succes Liefs Manoe
Nickie, Als je denkt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben , altijd aan de bel trekken .... Ik zelf had pijnaanvallen , waarbij ik echt moest overgeven van de pijn , en daarna ging het vaak wel weer , ook heb ik helder rood bloedverlies gehad.. Waarom denk je dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt ????? Er zijn nog wel meer verschijselen voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap , maar bij twijfel , bel je vk of ha want het kan voor jezelf heel erg gevaarlijk zijn ..... Ik hoop voor je dat je het mis hebt , dikke knuffel marjon
Ik had dezelfde klachten als Marjon. Ook constant bloedverlies en de pijnaanvallen waren zo heftig dat ik moest overgeven en zelfs een keer flauw ben gevallen. De eerste pijnaanval was bij 5+4 en daarna begon het pas weer bij 9 weken en was het elke paar dagen wel mis en uiteindelijk elke dag. Wel bleef ik de hele tijd kleine beetjes bruin bloed verliezen. Als er druk rechtsonder op mijn buik werd uitgeoefend deed het trouwens onwijs zeer. Vanaf 5 weken zwangerschap kunnen ze op een echo al zien of het vruchtje in de baarmoeder zit, dus als ik jou was zou ik zeker even bellen en je zorgen voorleggen. Het is iets waar je echt geen risico mee moet nemen!!
Ik zie op een eerder berichtje van je dat je al wel een echo hebt gehad , ik neem aan dat ze je goed in de gaten houden , omdat ze niks hebben kunnen zien ..........en je toch bloedverlies hebt ...........
Mijn testen waren positief, maar de digitaal gaf een kortere termijn aan dan dat ik zou moeten zijn. Daarnaast had ik bloedverlies (ik dacht dat ik een gewone miskraam had gehad, want verloor ook stolsels en het vruchtje dacht ik dus, apart was wel dat na die mk mijn testen zo vet positief bleven). Al een tijdje drukkende pijn in mijn buik, maar dacht dat dat m'n darm was. Op een dag kreeg ik van het 1 op het andere moment hele heftige pijn en ben die dag ook meteen geopereerd. Als je twijfelt, neem dan idd contact op. Achteraf had ik dat ook al veel eerder kunnen doen, want ik twijfelde ook.
hallo, bedankt voor jullie reacties. had idd een echo gehad met 6 weken maar daar was dus helemaal niets op te zien. alleen een cyste en iets van vocht? bij baarmoeder. vond het ook erg vaag en er is ook niets uitgesproken over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap . verder verlies ik ook gewoon bloed en stolsels maar blijf een pijnlijke buik houden die soms niet te houden is. is ook erg anders dan mijn vorige miskraam. woensdag moet ik weerkomen voor nog een echo dus zal nog wel even afwachten!!! groetjes nickie
Als je twijfelt moet je echt aan de bel trekken hoor ....een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen ze lang niet altijd zien op een echo ........beter 100 x teveel aan de bel trekken dan 1x te weinig he .... Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is heel gevaarlijk , je kunt een inwendige bloeding krijgen ... Niet denken ik moet woensdag toch komen , als de pijn niet te houden is gewoon bellen en zeggen dat je het niet vertrouwt daar zijn ze voor ... dikke knuffel marjon
En ik sluit me weer bij Marjon aan . Mij namen ze in eerste instantie ook niet serieus, omdat ze dachten dat ik 'gewoon' een miskraam had. Uiteindelijk was ik het zo spuugzat dat dat ik ondanks dat de arts-assistent tegenstribbelen door de telefoon (mevrouw neem nog maar eens een extra pijnstiller hoor ) na de eerste hulp ben gesjeesd en daar namen ze me gelukkig wel meteen serieus en was het vrij snel duidelijk dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging. Mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap was ook zo anders dan mijn vorige miskramen, net zoals bij jou, en achteraf gezien was dat voor mij wel doorslaggevend.Heel veel sterkte neem echt geen extra risico hoor. Liever een keer teveel naar de eerste hulp dan te weinig!