Jeetje zusje84 wat een spanning. Hopelijk komt het toch allemaal nog goed. @Hanna83 fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo labiel is. Ik heb inderdaad ovulatietesten gebruikt, omdat ik graag wilde weten of mijn cyclus weer goed liep. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik ze, omdat mijn eisprong altijd heel erg laat in mijn cyclus is. Een eitje heeft ongeveer 10 dagen de tijd nodig om in te nestelen. Kortom de tijd die het bij mij heeft is nogal kort
Hallo dames, Ik was aan het googlen op buitenbaarmoederlijke zwangerschap en kwam hier terecht. Ik ben nu 7 weken zwanger en heb vanaf het begin ook steken in mijn rechter zij/onderkant van mijn buik. Ik lees jullie verhalen en vraag me af bij hoeveel weken jullie een echo hebben gehad waarbij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geconstateerd? Ik heb met 5 weken een echo gehad en daarop was eigenlijk nog niets te zien. Ik kreeg de echo omdat ik me toen al zorgen maakte. De gynaecoloog gaf toen al aan dat het eigenlijk veel te vroeg was überhaupt iets te kunnen zien. Ze zag in principe niets in mijn eileider, maar in mijn baarmoeder was ook amper iets te zien. Ze zag wel wat, maar dat kon van alles zijn. Een vruchtzakje of bijvoorbeeld een beginnende menstruatie. Ze gaf toen ook aan dat wanneer ik na twee weken nog steeds dezelfde klachten had, ik terug moest komen. En dat is dus het geval, maar ik heb geen bloedverlies. Ik denk maar dat ik de verloskundige weer ga bellen, maar je voelt je ook een beetje en 'zeur'. Herkennen jullie dat?
Die steken onderin je buik heb ik ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. De steken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn toch anders (achteraf gezien ) Met zeven weken kun je al wel wat zien op de echo. Ik zou gewoon even de VK bellen en het voorleggen.
Ik heb de verloskundige inderdaad maar gebeld. Heb vrijdag weer een echo in het ziekenhuis. Ik ben ook eerder zwanger geweest (en heb een mooie dochter) en heb toen ook wel wat steken/krampen gehad. Maar voor mijn gevoel is dit anders, vooral de plek. Maar goed, mijn vorige zwangerschap is al zo'n drie jaar geleden, dus in hoeverre kun je daarmee je pijntjes nog vergelijken.. Hoe ver waren jullie toen er ontdekt werd dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was? @Anniek en Zusje; hebben jullie alweer een echo gehad?
Ha Henrike, Ik was ook bijna 7 weken zwanger toen de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zich bij mij presenteerde met buikpijn (overigens midden onder in mijn buik, niet aan 1 kant zoals je veel leest) en wat oud bloedverlies. Ik had toen dus ook een echo met lege baarmoeder en een onduidelijk iets naast mijn eierstok. Hoe ver ben jij nu? Anders kan je ook vragen HCG te laten prikken; als dit heel hoog is en er is nog steeds niks te zien in de baarmoeder kan het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. Overigens vind ik het, als leek welliswaar, bij jou niet direct zo klinken maar je voelt het zelf het best als het niet goed zit. @anneliesje: hoe voel jij je nu? Hoe was het bij de gyn? Ik heb emotioneel toch een klap gekregen van het hele gebeuren. Gisteren ging er op mijn werk iets niet goed en kreeg ik een enorme huilbui die maar niet stopte. Mijn baas heeft een uur met me gepraat, heel lief, en gezegd dat ik de rest van de week tijd voor mezelf moest nemen om dit een plekje te geven. Ik ben eigenlijk verbaasd over hoeveel dit blijkbaar met me doet. Normaal ben ik een vrij stabiel en rationeel persoon. Ik schaam me er een beetje voor en voel me een aansteller. Zo lang was ik tenslotte toch nog niet zwanger en ik heb mijn eileider nog. Zijn er meiden die dit herkennen?
Lichamelijk gaat het steeds beter Bij de gyn geweest en mijn HCG stond op 0. Nog wat vragen gesteld en uitleg gekregen over de operatie. Het was een superfijn gesprek. Bij een volgende zwangerschap moest ik niet aarzelen om te bellen en dan konden ze een echo rond de 5,5/6 weken maken. Emotioneel ga ik nog steeds op en neer. Ik heb een manager die mij al vanaf het begin remt. Met 3 weken had ik wel gedacht 2 uur per dag te gaan werken, maar hij wil het gewoon niet hebben. Hij is bang dat ik ga werken en het dan niet verwerk. Soms denk ik bullshit, want ik hou van mijn werk. Aan de andere kant heeft hij wel een punt. Ik kan ook soms echt heel down zijn; kan niet tegen drukte (zaterdag in de stad had ik het na een uurtje echt gezien) en ik ben nog steeds moe. Ik ga wel iedere week er even heen en dat vind ik fijn. Morgen ga ik er weer heen; dan bespreken we hoe verder. Hij heeft al meerdere malen laten vallen me voor het nieuwe jaar niet terug te willen zien. Ik vind het uitzonderlijk dat een manager zo reageert. Het aanstellen/schamen heb ik ook wel, maar het is niets om je voor te schamen.
Fijn dat het lichamelijk beter met je gaat Anneliesje en dat HCG nu 0 is. Betekent dat dat je in principe weer zwanger zou kunnen worden? Ik kan me erg goed voorstellen dat het erg zwaar is. Daarnaast is het ook een aanslag op je lijf natuurlijk. En Hanna, jouw gevoel klopte Ik heb vandaag een echo gehad en alles is goed. Duidelijk een embryo met een kloppend hartje in mijn baarmoeder gelukkig. Ik ben dus opgelucht. Ze kon de pijn die ik heb niet verklaren. Waarschijnlijk heeft de vrucht zich op die plek ingenesteld en groei van de baarmoeder. Ik ben nu overigens 7 weken en 4 dagen. Heel veel sterkte dames bij wie het niet goed was. Ik kan me zo goed voorstellen dat dat heftig is en dat je echt wel tijd nodig hebt om daar weer bovenop te komen. Neem die tijd ook! Werken kan altijd wel weer, je bent zelf het aller belangrijkste.
Woehoeeee Henrike! Gefeliciteerd met je knipperlichtje op de juist plek! Wat een opluchting moet dat zijn. Geniet er van! @Anneliesje: waar zit jij nu in je cyclus? Nog spannende wachtdagen te gaan voor kerst voor positieve ovulatie of nod testen? Ik was rustig mijn tijd aan het nemen om de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een plekje te geven, wat goed ging. Totdat ik tot mijn totale verbazig, boosheid en verdriet gisteren hoorde van de gyn dat ik ooit chlamydia door heb gemaakt. Geen idee wanneer dit is geweest en hoe lang dit heeft geduurd. Voor mij lijkt 1 en 1 twee en denk ik dat ik de buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gekregen door verklevingen door de chlamydia. Mijn gyn zegt echter dat de kans op een normale zwangerschap nog steeds aanwezig is en ik het gewoon op nieuw moet proberen. Voor mij duurt het allemaal zo lang, en ergens zou ik het liefst zsm een kijkoperatie willen. Al zitten daar volgens mijn gyn ook weer nadelen aan. Ik hoop in ieder geval dat dit voorlopig het laatste vervelende nieuws was wat ik te verwerken krijg. Sorry voor deze negatieve vibe dames, ben gewoon een beetje sip.
Sorry de verdrietige smiley moest bij het laatste stuk tekst staan, de algehele smiley is natuurlijk blij voor jou Henrike!
Wat een naar bericht Hanna! Kan me goed voorstellen dat je flink van slag bent. Heftig om dat zo te horen. Hoe kunnen ze dat nu nog constateren dan? En ze kunnen je niet vertellen wat de chlamydia eventueel heeft aangericht? Hoe lang probeer je al zwanger te worden? Ik snap echt dat door dit bericht je se moed even in de schoenen zakt. Maar de gyn heeft wel gelijk. Geef niet op! En wat lief dat je ondanks je eigen nare bericht zo blij bent voor mij. Heel bijzonder. Dank je wel!
Natuurlijke Henrike! Juist omdat ik het zelf ook graag wil gun ik het andere meiden ook van harte. De doorgemaakte chlamydia blijkt uit een bloedtest. Ik moet na het weekend terug komen voor een uitstrijk kweek, om te kijken of het nog actief is. Dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk, of ik moet een goed gesprek hebben met mijn vriend want dat zou betekenen dat een van ons het tiidens de relatie buiten de deur heeft opgelopen (en ik weet dat ik dat niet ben!). Maar dat zal niet, ik vertrouw mijn hubby Ze kunnen onderzoeken of de chlamydia verklevingen heeft veroorzaakt in de eileiders maar dat moet met een kijkoperatie. Mijn gyn vind het te vroeg om te doen, ook omdat ik relatief snel (na 7 maanden) zwanger was. Het maakt dan blijkbaar niet uit dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Zelf vond ik die 7 maanden wel eindeloos duren, maar ja als je het graag wil voelt elke maand als een eeuwigheid. Nou, goed weekend iedereen! Ik neem een lekker wijntje (enige voordeel van het niet zwanger zijn