Twijfelen na geslachtsbepaling. Wie had dit ook?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Romymama, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Afgelopen week hebben wij een geslachtsbepaling gehad bij een termijn van 16 weken.

Het was een zeer uitgebreide echo van een half uurtje ongeveer. We hebben alles op een filmpje en de echoscopiste heeft alles heel duidelijk uitgelegd. Op een gegeven moment dus bij het geslacht belandt. Ze stopte het beeld daar en vroeg ons wat wij dachten. Wij zagen het beide niet zo goed en hadden het dus fout. Ze zei direct het geslacht en checkte dit daarna nog een keertje. Toen weer verder naar het kindje gekeken en uiteindelijk nog een final check naar het geslacht.

Nu heb ik toch een wat raar gevoel er aan over gehouden en heb vaker verhalen gehoord dat ze het mis hadden en het bij de 20 weken echo dus toch het andere geslacht bleek. Nu weet ik dat dit kan gebeuren maar wie had dit ook? Natuurlijk ben ik ook hartstikke blij mocht het straks toch van het andere geslacht zijn maar ik zou dan echt moeten schakelen. De echoscopiste kwam het heel overtuigd over en heeft niet uitgesproken dat ze twijfelde dus misschien moet ik gewoon ophouden met piekeren en gaan genieten.. Maar ik wil zo graag gaan shoppen!

Zo.. Even van me afgeschreven! Hoor graag reacties :)

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik zou nog wel even wachten tot het bij 20 weken bevestigd word, dat is toch nog maar heel eventjes en dan ben je er toch vrij zeker van. Volgens mij zie je het geslacht zelf dan nog wat beter ontwikkeld dan met 16 weken. Heb je er zelf geen foto van gekregen?

Maar goed, ik verf ook alles roze en koop alles roze terwijl ik eenmalig met de 20-weken echo heb gehoord dat het een meisje is na een vluchtige blik:D

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb ook getwijfeld hoor, las dan weer verhalen over dat ze het fout hadden gezien.
    Maar het is nu elke echo bevestigd dus dan zal het wel kloppen haha.
    Ik ben trouwens na de geslachtsecho met 15+4 al gaan shoppen. Ze was ook echt 100% zeker.
    Als ze zouden twijfelen dan zouden ze dat wel zeggen hoor.
    Maar je kunt tot de 20 weken wachten op een bevestiging.

Geniet ervan ;)

4. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ja ik heb inderdaad wat fotootjes.. Maar heb er zelf totaal geen verstand van.
    De echoscopiste heeft jarenlang ervaring dat wel. Misschien dan toch nog maar eventjes wachten tot de 20 weken echo.
    Zal de foto's hier eens plaatsen, misschien kunnen jullie vergelijken met die van jullie?

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja, ben benieuwd wat het geslacht is en hoe het eruit ziet. Ik heb overmorgen met 16 weken de geslachtsbepaling namelijk :)

6. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Niet herkenbaar. Ik kreeg onverwachts een echo met 18 wk en zelfs ik als leek zag direct het geslacht. Viel weinig over te twijfelen :p

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Spannend Ligero! Heb je een voorgevoel?

Hier een foto gemaakt vanuit het filmpje.

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Foto's zijn beide 1 slag gedraaid, krijg ze niet recht helaas.
    Benieuwd of jullie het zien!

9. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

De tweede foto laat een duidelijk jongetje zien.

Ik heb de laatste twee zs'en ook erg getwijfeld of ze t wel goed hadden bij de echo's. Kwam ook omdat ik erg hoopte op het andere geslacht ;)
    En je hoort toch weleens dat ze het fout zien.
    Maar toen de bevestiging bij de 20 weken echo kwam was ik er al aan gewent.

10. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Haha dat bedoel ik dus! Volgens de echoscopiste duidelijk een meisje. Geen balletjes en piemeltje te zien.
    Ze heeft het 3 x gecheckt dus toch raar dat jij nu duidelijk jongetje zegt.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bij die van ons was geen twijfel mogelijk met de 16 weken echo, eerst 30 minuten hield hij stijf de beentjes bij elkaar en toen ging hij anders liggen en deed ze even het 3D beeld aan en keken we recht tegen een zakje en piemeltje aan :D
    Geen twijfel meer mogelijk dus en ook met de 20, 23, en 25 weken echo is het nogmaals bevestigd.

Jouw foto is tamelijk onduidelijk maar zelf denk ik eigenlijk ook een jongetje.

12. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Bewegend beeld en stilstaand beeld kunnen wel anders overkomen. Een bewegend beeld kan net op een raar moment stilgezet worden zodat je iets anders ziet.
    Ik zie daar heel duidelijk een uitsteeksel bij het pijltje staan.

Maar als zij drie keer vanaf bewegend beeld meisje gezegd heeft, heeft ze veel meer info dan ik gezien en zou ik eerder daar vanuit gaan hoor!

13. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik zie er(niet duidelijk, want dat zijn je foto's nu eenmaal niet) een meisje in.

En idd wat zwangerworden6 zegt, de echoscopiste is veel meer ervaren dan wij, plus op bewegend beeld kun je veel beter zien hoe en wat. Eigenlijk moeten wij nu maar raden wat we nu precies zien op jouw foto...

Als ze het drie keer heeft gecheckt en zeker weet dat het een meisje is, en je bent de 16 weken zo'n beetje voorbij, dan kun je er echt wel vanuit gaan dat het een meisje is hoor.

14. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Upload anders de video gewoon, kijken we mee :) Eerste foto zie ik namelijk een meisje, tweede een jongen!

15. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankje Divarg ga ik na het werk even doen! Ik heb hem op dvd, hoe kan ik hem dan het beste uploaden?

16. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik film hem wel even met mijn telefoon van de dvd!

17. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Zeg meid, niet om het een of het ander hoor, maar is dat wel verstandig? Je wordt nu alleen maar meer bevestigd in je onzekerheid doordat je nu leken naar een echo laten kijken. Ik zou vertrouwen op het oordeel van je echoscopiste óf een second opinion aanvragen bij een (andere?) echoscopist. Zij zijn geschoold om naar die beelden te kijken (wij niet) en, eerlijk gezegd, zou hun mening voor jou zwaarder moeten tellen dan die van ons.

18. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Leken zou ik niet willen zeggen BlijEi. Veel meiden hier hebben inmiddels erg veel ervaring met het bekijken van geslachtsecho's en videos dus ik zou er geen gevaar in zien :)

19. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Krijg mijn filmpje niet toegevoegd.. Moet ik ze eerst ergens anders uploaden behalve op mijn telefoon?

20. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48

Deel Deze Pagina