Symptomen corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Loveloes, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaat het heel goed, alleen de jongste hangt nu weer op de bank met verhoging...

Poolvos vindt dit leuk.
  2. evsi

evsi Actief lid

3 mrt 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nu al enkele dagen verhoging, hoesten, pijn op de borst, met momenten hoofdpijn, soms last van vermoeidheid, soms een lichtelijk benauwd gevoel. Sinds gisteren loopt de verhoging soms op tot 38, dus koorts.

Maar de vraag blijft, is dit corona? Ik werk in de zorg, dus extra vervelend want mijn diensten moeten nu opgevangen worden. Maar helaas geen ziekenhuis waar ik werk, dus een test zal ik niet krijgen.

Zo lastig dat je niet zeker weet of je het hebt of niet.

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het klinkt verdacht. Maar uiteindelijk is het niet zo relevant of het griep of corona is: je wilt ook niet dat je patiënten/cliënten griep krijgen en zo vatbaarder worden voor andere virussen. “Lekker” thuisblijven dus!
    Beterschap!

Whoopy, Fuddey en Adje vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Het lijkt erop dat ik vandaag eindelijk iets meer energie heb. Gisteren was ik nog compleet buitenadem bij het traplopen en bepaalde huishoudelijke taken en dat lijkt vandaag toch wel minder. Ik voel alleen mijn longen nog wel, maar heel in de verte.
    Nou waren mijn klachten wel mild en ben ik niet echt ziek geweest, maar wel heel moe en snel buitenadem. Dus zou echt fijn zijn als dat nu helemaal overgaat. Dan kan ik ook weer wat actiever en gezelliger de kinderen door deze tijd heen helpen.

En hoe gaat het met jou?

Poolvos vindt dit leuk.
  5. evsi

evsi Actief lid

3 mrt 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar bij mij duurt het meestal erg lang voordat het hoesten helemaal over is. Als ik dus moet wachten tot alle klachten helemaal weg zijn, ben ik bang dat ik nog zeker een maand thuis zit. Voel me dan zo schuldig naar mijn collega's. Als ik zo lang thuis blijf en misschien is het helemaal geen corona

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Gaat de goede kant op dus @Adje! Hoe ging het met de rest vh gezin?

Ik heb de indruk dat wij ook het ergste achter de rug hebben. Ik meet nog regelmatig 37,7 - maar heb nu sinds eergisteren geen 38+ meer gehad. De meeste klachten zijn weg. Met name nog steeds buiten adem met een pols van 120 bij geringe inspanning (lees: naar de keuken lopen). Maar dat gaat nu hopelijk snel beteren! Dag 13 intussen!

Whoopy en Adje vinden dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde. Super frustrerend.
    Maar onze provincie test ook geen zorgpersoneel, tegen de protocollen van het Zweedse RIVM in. Nu heb ik echt verdachte klachten - maar ik ga dus over een aantal weken met mijn hooikoorts ook thuis zitten. Sorry, maar daar kiezen ze dus zelf voor.

Whoopy en Adje vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Jij had het een stuk zwaarder te pakken. Heftig virus hoor, dat het zo lang duurt voordat je opknapt als je echt ziek ervan bent. Maar fijn dat het nu merkbaar de goede kant op gaat!

Mijn jongste dochter klaagde vanmorgen over hoofdpijn, maar dat was ook snel weer over. En zoon was gisteren plotseling wat hees. Hoesten en niezen deed hij al, maar ook niet structureel. En vanmorgen werd hij wakker met een verstopte neus. Dus daar ben ik wel alert, aangezien hij al 12 dagen geen contact heeft gehad met mensen buiten ons gezin. Dus een verkoudheidje van de peuterspeelzaal lijkt me dan onwaarschijnlijk.

Poolvos vindt dit leuk.
  9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Inmiddels een week verder en ik raak er steeds meer van overtuigd dat het corona is geweest bij mijn dochter.
    Ze is nog bekaf , pijn in haar longen en bij een beetje inspanning ademt ze nog moeilijk. Zie je je haar nog intrekken bij het kuiltje bij haar keel en borstbeen.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Voor de mensen met hele milde klachten (keelpijn, hoofdpijn en niezen). Hoelang hield dit aan? Ben nu 2 weken verder, maar over is het niet.... herkenbaar?

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij mij ging het even goed maar nu ik heb nu weer klachten :(

Hoe lang duurde het bij jullie dat het weer beter ging na de terugval?

12. Elizah

Elizah Niet meer actief

Met mij gaat nog helemaal niet.
    Heb net de huisarts gebeld. Volgens haar hoef ik me nog geen zorgen te maken omdat ik nog meer als 3 woorden kan zeggen zonder naar lucht te happen.
    Ok..

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    oh dat vind ik wel weinig, dat het dus vanaf 3 of minder pas ‘erg genoeg’ is zeg maar, hier vroegen ze of ik nog hele zinnen kon zeggen - dat zijn over het algemeen toch zeker meer dan 3 woorden...

14. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    pfoe. Dat is wel heel kort door de bocht. Maar oké.
    Hou je taai! Hopelijk betert het snel

15. Elizah

Elizah Niet meer actief

Nou, inderdaad.
    Ik weet ook niet precies wat ik er van moet vinden.

16. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Het enige wat ik weet van een gewone verkoudheid dat het gerust 3 weken kan duren. In deze tijd is het maar de vraag of het verkoudheid is of corona.

17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Nou zeg! Oké. Dus zo benauwd kun af het dus hebben als je flinke symptomen hebt. Maar dan nog. Pfff. Wat een reactie.
    Nou mensen dan weten we nu wat we moeten zeggen als we haar serieus genomen willen worden. :$

Syane vindt dit leuk.
  18. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Hier gaat het echt wel goed, inmiddels.
    Ik voel de druk op mijn longen nog maar heel af en toe en ik heb al een aantal dagen geen verhoging meer.
    Ik heb alleen nog niet veel energie en sta op met hoofdpijn en ga er mee naar bed ( maar dat kan ook de spanning zijn).

Fijn dat het met jou ook beter lijkt te gaan @Poolvos !

Poolvos vindt dit leuk.
  19. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Weet ook niet ik heb hoor, maar normaal sta ik er nooit zo bij stil hoelang mijn verkoudheid aanhoudt, vandaar mijn vraag

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben vorige week ziek geworden. Keelpijn, beetje hoesten, verkouden, koorts, pijn onderrug en hoofdpijn. De meeste klachten zijn wel over. Heb vanmorgen zelfs een stuk met de hond gewandeld en daarna ineens weer zo moe en enorme hoofdpijn, ook hele zere spieren in mijn nek, ben na de lunch weer naar bed gegaan en dit doe ik nu al een week. Ben zo ontzettend moe gewoon. Gisteren heb ik van 12 tot 17 uur op bed gelegen, toch niet normaal meer?

Deel Deze Pagina