Symptomen corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Loveloes, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Veel herkenbare klachten vind ik hier. Mijn symptomen begonnen met verkoudheid en hoesten. Niks achter gezocht verder (zal wel griep zijn). Paar dagen wat hoofdpijn maar ik dacht dat hoort er bij. Toen het hoesten en verkouden zijn wat weg leek te gaan begonnen ineens de benauwdsheidsklachten, zwaar gevoel op de borstkas en pijn tussen de schouderbladen. Ook bij vlagen misselijk. Nog nooit meegemaakt zo benauwd. Ook verhoging (37,8). Toch gemeld bij de HAP die me wilde zien op een speciale Corona afdeling. Gelukkig schone longen en goede saturatie. Geen risico groep dus geen test, arts gaat wel uit van Corona. Nu al een aantal dagen benauwd. Ik had het idee dat het beter ging sinds gister. Dus vanmiddag dacht ik laat ik even buiten de trampoline schoonmaken. En ineens weer erg benauwd, felle steken bij de longen. Nu nog steeds weer een zwaar gevoel op de borstkas. Nu ook weer wat misselijk. Ik was vrij sceptisch over de arts die zei dat het waarschijnlijk Corona is maar begin hem toch nu te knijpen. Ik ken het benauwd zijn totaal niet. Hebben jullie ook dat als je het idee hebt dat het goed gaat het bij inspanning weer mis lijkt te gaan?

    sterkte en beterschap aan ieder die ziek is.
     
    Jes88 vindt dit leuk.
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik herken het gevoel wel dat het goed lijkt te gaan en dat het dan bij inspanning weer mis gaat. Dat heb ik bij 'gewone griep' namelijk ook. Ik heb nu twee keer echte griep gehad, waarbij ik me echt moest ziekmelden van mijn werk. Na een paar dagen in bed liggen, voel je je weer fit genoeg om naar beneden te gaan. Als je dan een dag of wat op een stoel zit. voel je je weer heel wat. Dat je denkt "Vanmiddag nog even het huis stofzuigen en dan morgen weer naar het werk." Om vervolgens halverwege het stofzuigen zwarte vlekken te zien terwijl het zweet van je lijf stroomt. Ik kan me voorstellen dat trampoline springen ook ìets te ambitieus is.

    Waarmee ik niet wil zeggen of je wel of geen corona hebt hoor. Het kan zeker. Maar het kan zeker ook iets anders zijn. Er is zonder test gewoon geen manier om op basis van alleen symptomen te zeggen of het corona is of niet.

    In alle eerlijkheid: als ik in jouw schoenen stond, zou ik haast hopen dat het corona is. Natuurlijk zonder dat de klachten erger worden. Maar als het hierbij blijft, ben je er daarna hopelijk vanaf. In ieder geval voor een poosje, hopelijk lang genoeg tot ze een vaccin hebben.
    Als je nu geen corona hebt maar gewone griep, zou je dus in principe de komende weken óók nog corona kunnen krijgen. Dan ben je twee keer de sjaak.
     
    suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ging het vandaag echt heel goed, maar dat is dan zonder echte inspanning - als ik bv niet heel rustig de trap op loop, krijg ik ook meteen weer zo’n druk en gemene steken achter m’n borstbeen.
    Ik las van iemand die het bewezen heeft gehad ook dat je echt nog tijd moet nemen om het rustig aan te doen, dus ik let nu voorlopig enorm op mijn inspanning - alles rustig.
    Deze klachten heb ik nooit eerder zo gehad, ik ken ze ook echt niet van griep, en ik lees ze telkens weer bij mensen die (mild) corona hebben gehad. Dus ik denk echt dat dat het is...
    Bij griep herken ik zo’n klap bij inspanning wel trouwens, maar niet zo op de longen - sowieso vind ik het heel typisch dat mijn man en ik het allebei hadden met druk op de borst en benauwd, maar zonder klachten ‘hoger’ - geen verstopte neus, geen keelpijn, geen hoest (enkel door het benauwde gevoel een kuchje).
     
    Vergeten en Adje vinden dit leuk.
  4. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik was overigens de trampoline aan het soppen (schoonmaken) niet er op aan het springen;)

    Ik herken wel wat je zegt bij een griep te snel dingen gaan doen. Maar dat is dan inderdaad vaak ineens duizelig of wat rillerig worden als je te snel iets gaat doen. Dat is toch echt iets anders dan ik gister ervaarde. Dit slaat echt op de longen. Ik hoop inderdaad dat het maar Corona is, daar teken ik dan inderdaad voor met deze klachten.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.461
    24.303
    113
    Ik had gisteren een redelijk goede. Merkbaar meer energie en minder kortademig. Vanmorgen wakker geworden met lichte hoofdpijn en na het douchen was ik weer behoorlijk buitenadem. Hoofdpijn is inmiddels erger, energie is weg en voel me nog steeds kortademig.
    En één ding weet ik ook zeker: dit is geen griep, dat zou ik zeker wel herkennen.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.441
    10.645
    113
    Hier nu een paar dagen beter te zijn geweest ineens weer loopneus, kuchen, gisteren (lichte) hoofdpijn, lichte benauwdheid en nu ineens zo’n vieze smaak in de mond. Gaat niet weg na eten, drinken en tanden poetsen. Bleh...
    Ik heb geen idee of hetgeen ik heb Corona is of was. Ik hoop het eigenlijk wel want dan kom ik er genadig vanaf. Maar ja... geen idee. Hopelijk komen die bloedtesten snel beschikbaar.
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat rot dat het nu weer erger is. Maar het past echt in het plaatje. Dat heel de tijd op en neer gaan van symptomen.
    Hopelijk gaat het snel alleen maar beter!
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.461
    24.303
    113
    Nou, ik baal ook wel een beetje. Zou zo graag even naar buiten gaan, bv stukke fietsen met zoon oid. En ik had graag ook wat meer energie gehad om het deze dagen thuis wat gezelliger te maken en meer te ondernemen met de kinderen. Maar tegelijkertijd denk ik dan ook dat ik niet mag klagen, want er zijn vele ergere dingen op dit moment aan de hand. Dus dat relativeert alles dan weer.

    Hoe gaat het bij jou? Nog steeds een stijgende lijn? En met de rest van je gezin?
     
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Hier hebben we een 2,5jarige thuis terwijl papa alleen maar achter zn computer zit (probeert toch overdag ook uren te maken) en mama maar korte momentjes aandacht geeft. Inmiddels gelukkig meer: maar vorige week moest ze het daarmee doen. Het is even niet anders.

    Gelukkig lijkt het nog steeds een stijgende lijn. Baby is beter, hooguit wat neusverkouden. Beide man en ik hoesten nu wat meer: maar nog steeds niet veel. Hij heeft zijn piek denk ik. Ik ben enkel nog heel soms benauwd.
    Mijn koorts is grotendeels weggebleven, nog steeds soms een piek richting de 38.
    Ik hoop écht dat ik maandag 48u symptoomvrij ben en weer mag werken. Morgen 14 dagen thuis! :eek: Ik ben nog nooit zo lang ziekgemeld geweest. Zelfs niet toen ik een longontsteking had

    Hier zijn de (basis)scholen en crèches nog open. Ik twijfel enorm voor dochter. Als we wisten dat het echt covid was, kon ze met een gerust hart gaan. Niemand meer besmetten ook. Zou super leuk zijn voor dr. Maar wat als t niet zo was? :rolleyes: Straks hadden we tóch griep.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.461
    24.303
    113
    Gelukkig nog een stijgende lijn! Maar die onzekerheid blijft wel heel vervelend...
    Ik ga voor je duimen dat je maandag weer kan werken!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Lief dat je aan me denkt!!
    Hier nog last van verkoudheid en wat hoesten dus nog niet helemaal beter helaas. Gelukkig geen verhoging meer en de keelpijn heb ik alleen last van als ik net wakker ben.
    Hoe gaat het met jou?? Ben je inmiddels aan de betere hand?
     
  12. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Oh ik lees net hoe het er voor staat....
    Duurt echt lang he?!
    Ook de verhoging blijft lang aanhouden bij je :(
    Hopelijk blijft ook die snel achterwege en ben je snel weer de oude
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    In deze fase hoop ik vooral dat ‘t nu covid was, zodat we niet over een paar weken weer opnieuw beginnen :|:rolleyes:
    Fijn dat het bij jou ook de goede kant op gaat! :thumup:
     
    DCG vindt dit leuk.
  14. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn man lijkt gelukkig de goede kant op te gaan. Druk op zijn borst is helemaal weg en heeft alleen nog minder longinhoud. In de avond last van keelpijn maar dat gaat weg als hij iets warms heeft gedronken. Hij begint wel met hoesten maar dat is vooral slijm wat los komt (lijkt mij ook een goed teken).

    Bij mij is die druk volop aanwezig en elke dag erger dan de dag ervoor. Vooral bij inspanning begin ik het nu echt te voelen. Ik hoop eigenlijk dat vandaag de piek is en dat het morgen weer afzwakt...
     
    Huismuisie en Poolvos vinden dit leuk.
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Lelie89 hopelijk jij ook snel de goede kant op! Beterschap nog!
     
    Lelie89 vindt dit leuk.
  16. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Voor iedereen hier heel veel beterschap!
     
    Adje vindt dit leuk.
  17. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ja idd, dan mogen we blij zijn dat we het alvast achter de rug hebben!!
     
  18. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ook voor alle andere zieken heel veel beterschap ❤️
     
  19. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Man en ik worden ook gewoon boos als dit geen covid-19 blijkt te zijn hoor:p
     
    Vergeten en DCG vinden dit leuk.
  20. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ja snap ik!! Vooral als je verwacht dat het wel zo was....
    arts vertelde mij dat ik overduidelijk een virus infectie had en er daarom maar vanuit moest gaan dat het covid-19 is omdat het aan de lopende band wordt overgebracht....
     

Deel Deze Pagina