Symptomen corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Loveloes, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Jeetje elke keer denk ik ook, nou iig geen koorts, maar dat is wel veel 50%. Maar wat hier ook werd gezegd, het klopt dan wel dat de meeste maar milde klachten hebben..
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Je weet het gewoon niet. Het kan natuurlijk. En hoe dan? Misschien toch via je man. Die komt nog gewoon buiten en onder de mensen toch? Al houdt hij afstand dan nog kan er natuurlijk besmetting plaats vinden. Al zou hij zelf geen last hebben.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Boodschappen doen de kinderen en ik al drie weken niet. Enige wat ik me kan bedenken is dat man wat mee naar binnen heeft genomen.
    Het liefst heb ik nu ook dat hij lekker voorlopig bij zijn vader gaat wonen zo lang hij wel contact met de buitenwereld heeft maar ben bang dat hij me op laat nemen als ik dit uitspreek.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vermoed nu ook zoiets inderdaad.
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Haha maar zo herkenbaar! Mijn man werkt in het ziekenhuis. Neemt veel voorzorgsmaatregelen maar vind het maar niets! Het liefst zou ik hem onder een grote ontsmetting douche zetten, buiten!:roflmao:
     
    Champetter, Ysabella, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    En dan heeft ie gelijk ;):roflmao:
    Ik snap dat dat je eerste reactie is. Maar je kunt er echt verder niks aan doen. Je doet al super veel om besmetting te voorkomen. En je weet niet wanneer iemand besmet is. Dus dan had hij al weken eerder ergens anders moeten gaan wonen.
     
    Ysabella, Lovey en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Is ook zo het is een van mijn rare hersenspinsels die ik alleen hier uit spreek :roflmao:
     
    Ysabella, Syane en Lovey vinden dit leuk.
  8. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Ik ben wel blij dat m'n man niet thuis is als bv de post komt. Ik doe namelijk net alsof het in de poep heeft gelegen. :roflmao: mijn man zou mij echt voor gek verklaren..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik voelde me afgelopen week ook ongemakkelijk toen AH kwam bezorgen. Ik moest pinnen en hij wilde dat ding geven en dacht ineens wie heeft dat allemaal aangeraakt. Momentje meneer ik doe even handschoentjes aan. Gelukkig reageerde hij met u heeft groot gelijk.
     
    Lovey en Poolvos vinden dit leuk.
  10. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Oudste zoon heeft een bijbaan in de supermarkt. Vorige week voelde hij zich een dag niet zo lekker. Nu hoest hij heel af en toe (2 - 3 keer per dag maar dan wel een diepe hoest, geen kuchje)

    Ik heb sinds woensdag druk op mijn borst, steken rond mijn schouder/schouderbladen, gevoel alsof ik niet goed kan doorademen (beetje alsof een zware verkoudheid vast zit op je longen), geen hoest, geen koorts, last van mijn darmen, drukkend gevoel op mijn hoofd, last van mijn nek (alsof mijn hoofd te zwaar is voor mijn nek zeg maar ) brandende ogen en moe. Als ik de trap oploop bonkt mijn hart. En jeukende rode vlekken op mijn borst.

    De twee jongste kinderen niezen sinds een dag of 2.

    Zou het?
     
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Mijn man laat het maar gewoon over zich heen komen hoe ik mij gedraag. Als hij thuis komt vanuit zijn werk is de vraag niet hoe het gegaan is, maar roep ik ; handen wassen!! Vervolgens loop ik met doekjes en ontsmettingsmiddel alles na wat hij heeft aangeraakt en kleed hij zich om. Daarna mag hij onze zoon pas een knuffel geven.:|:oops:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik ben sinds het begin van de week verkouden. Sinds woensdag met vlagen kortademig en ook verhoging. Sinds gisteren af en toe aan het hoesten en heb sinds vandaag continu dik slijm in mn keel. Ik lijk in de middagen steeds wat beter te kunnen ademen maar savonds, snachts en sochtends duidelijk kortademig. Een vriendin van mij heeft (geteste) corona. Ik heb haar gezien een dag of 2 voor ze klachten kreeg.
    Vraag me nu dus toch af...
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Grote kans van wel.
     
  14. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had gelezen dat je 8 dagen voordat je klachten krijgt al besmettelijk bent dus grote kans van wel.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het lijkt er wel echt op...
     
  16. maliro

    maliro Niet meer actief

    Bedankt voor de feedback.
    Best jammer dat je dan niet getest mag worden want dat geeft iig zekerheid.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat vind ik dus ook enorm balen. Man werd vorig weekend heel erg verkouden, keelpijn, soms lichte verhoging, benauwd en hoesten. En ik heb hem eigenlijk nog nooit horen hoesten in de 17 jaar dat we samen zijn. Vind het dus wel frappant, collega's van hem ook flink ziek en benauwd, maar doordat er niet getest kan worden, weet je niet waar je aan toe bent.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat zat ik mij dus net af te vragen. Man is namelijk vorig weekend ziek geworden en krijg ineens hoofdpijn en zere benen. Dus was even aan het zoeken of hoofdpijn er ook bij kon horen. Nou we gaan het zien, heb overigens wel vaker hoofdpijn
     
  19. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Dit staat op nhg.org (nederlandse huisartsen genootschap). Maar dit gaat dus als je je hebt gemeld.

    Beloop en prognose
    De symptomen van patiënten met COVID-19 zijn wisselend:

    • van milde niet-specifieke luchtwegklachten (80% van gemelde gevallen):
      • neusverkoudheid
      • (droge) hoest (68%)*
      • moeheid (38%)
      • sputumproductie (33%)
      • spier- en gewrichtspijnen (15%) 
      • keelpijn (14%)
      • hoofdpijn (14%)
      • verhoging
    • tot meer ernstige ziektebeelden (14% van gemelde gevallen):
      • koorts (> 38 graden Celsius, 88%)
      • kortademigheid (19%)
      • pneumonie
    • tot acute respiratory distress syndrome en septische shock (6% van gemelde gevallen).
    Een kleiner deel van de patiënten rapporteert gastro-intestinale klachten (diarree (5%), misselijkheid en braken (4%) en conjunctivitis (1-3%). Een deel van de patiënten heeft thoracale pijnklachten (burning chest). De symptomen beginnen meestal geleidelijk en zijn veelal mild van aard. Het merendeel, 80% van de patiënten, herstelt zonder een specifieke behandeling. De precieze duur van de klachten is erg variabel en ook afhankelijk van of er complicaties optreden. Oudere patiënten (>70 jaar) en chronisch zieken hebben een verhoogd risico op een fataal beloop.

    * De percentages achter de verschillende symptomen geven weer hoeveel personen met COVID-19 deze klachten hebben.
     
    Riverdale87 en Syane vinden dit leuk.
  20. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Fijn dit overzicht.
    Het geeft wel iets aan. Al is het in kaart gebracht aan de hand van de gemelde gevallen.
     

Deel Deze Pagina