Symptomen corona

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Loveloes, Mar 18, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,796
    9,314
    113
    Gelderland
    Dank voor je reactie, ik ga het even overleggen met mijn leidinggevende. Ik merk dat ik er moeite mee heb omdat ik me normaal gesproken nooit ziek zou melden.. Daar moet ik me even overheen zetten

Zulema likes this.
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,796
    9,314
    113
    Gelderland
    @Adje Zojuist heb ik gebeld en even telefonisch besproken wat wijsheid is. Ik blijf thuis en als het nodig is dan kan ik telefonisch deelnemen aan de vergadering. Super opgelost zo.

3. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Goede beslissing!
    Het is ook lastig, ik kom op het moment ook de deur niet uit door klachten waarmee ik normaal er geen seconde bij had stilgestaan. Dus het lijkt me met werk helemaal lastig.

Poolvos and Luna86 like this.
  4. Rika4kids

Rika4kids Lid

Oct 23, 2015
    11
    3
    3
    Hallo dames hoe gaat het nu?
    Hier is de druk op de borst en pijn tussen schouderbladen gelukkig weg. Ook heb ik geen verhoging meer. Ook de vele slijm is weg. Alleen nu steeds duizelig in hoofd. Hoort er ook bij?

Poolvos likes this.
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    Ik heb vandaag maar een paar keer 38gr koorts gemeten! Ipv de hele dag. Daartussenin heb ik 37,5-37,7. Dus ik ben er nog niet, maar gaat de goede kant op. Benauwdheid is ook veel minder. Vermoeidheid staat op de voorgrond.

Ik weet niet of t gerelateerd is. Maar mijn dochtertje was zo duizelig! Die viel echt steeds een paar dagen terug. En dan niet persé met lopen, maar gewoon opeens terwijl ze aan dr tafeltje stond te kleien :rolleyes::eek: Is gelukkig over nu!

Whoopy likes this.
  6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Zoon werd net huilend wakker, hoestend met erge hoofdpijn :( voelde zich ook niet lekker.
    Temp 35.7.
    Hopelijk is het morgen weer over.
    Onder temp is geen symptoom toch?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier wel nog een beetje druk op de borst, lichte verhoging nu, geen koorts (1x zei de thermometer 38,1 maar dat was geloof ik een foutje, want verder zat ik vanmorgen op 37,2 en nu 37,7). Ik ben wel nog snel moe, dus probeer echt te luisteren naar m’n lichaam. En ik lees vaak dat mensen een terugslag krijgen na een paar dagen, ik hoop zo erg dat dat hier uitblijft... fingers crossed!

Whoopy and Mississippi like this.
  8. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Geen koorts en geen verkoudheid gehad.

Maar wel 5 dagen deze klachten:
    - extreem moe
    - continue rillingen
    - Keelpijn
    - bonkende hoofdpijn
    - slijm ophoesten
    - felle stekende pijn tussen schouderbladen
    - druk op borst

Kan dit het nou geweest zijn of niet? Kan dat zonder koorts?

9. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,011
    1,722
    113
    Female

Dat vraag ik me ook af. Ik heb nooit koorts, als kind ook nooit gehad heb ik begrepen van mn moeder.
    Maar heb ook last gehad van bovenstaande symptomen, hoofdpijn en schouderbladenpijn is al een paar dagen weg, maar sinds vandaag nog droge hoest erbij die vanuit ribbenkast lijkt te komen en sneller kortademig, trap oplopen doet het 'm al, maar geen koorts en voel me verder gewoon prima.

10. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ja dat kortademig ook ja. Kon bijna niet zingen bijv.

11. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Deze komt uit verschillende landen en verschillende onderzoeken nu naar voren. Herkenbaar?

20:10
    Van Ranst bevestigt: plots smaak- en reukverlies symptoom van coronabesmetting
    Viroloog Marc Van Ranst bevestigt dat een plots smaak- en reukverlies een symptoom kan zijn van een coronabesmetting: “Het blijkt wel meer voor te komen”, vertelt hij aan VTM NIEUWS.

HLN

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Die hadden wij een tijd geleden, man was aan t spoken vanwege zn vader (hart catherisatie toen) en ik bleek achteraf zwanger. Geen idee werkelijk waar niet

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Hmmm voor een net zwangere kan dit ook hormonen zijn. Nergens trek in...niks smaakt. Ik vind corona wat dat aangaat echt lastig, tis echt een sluiper tenzij t groot materieel ineens ingezet wordt. Gaf t nou knalblauwe vlekken oid zou t opvallen weet iedereen waar ie aan toe is en of je t al gehad hebt en wanneer. Nu is iedereen in de "misschien wel/niet?" fase tenzij je toevallig positief getest bent.

14. Msee

Msee Niet meer actief

Mijn man heeft een longontsteking en zoon is ziek. Ik heb allemaal lichte klachten.
    Eén ding viel op afgelopen week. Man die zei dat hij geen smaak had en zelf dat ik de kattenbak niet rook. Kattengrit is net een nieuw merk dus gooide het daar op, maar is wel het goedkoopste merk van de winkel.
    Deze nieuwe klacht valt voor mij wel in het plaatje.

15. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Mee eens!

Ik begrijp dat we nog niet zo ver zijn.
    Maar ik hoop dat we binnenkort voor onszelf de bloedtest mogen laten doen op aanwezigheid antistoffen.

Syane likes this.
  16. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Die bloedtest is er iig al van sensitest. Staat ook op hun website vermeld. Alleen wordt het nu alleen nog verkocht aan artsen, maar ik vermoed dat het over een paar maanden ook voor particulieren te koop zal zijn.
    Ik ga er dan zeker 1 aanschaffen. Ben wel heel benieuwd of mijn klachten ook daadwerkelijk door het coronavirus komen.
    https://www.sensitest.nl/index.php?p=corona-test-covid19-sneltest

LaLune, Poolvos, Syane and 1 other person like this.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Is wel handig om te weten of je al immuun bent met oog op evt (mantel(zorg))werkzaamheden. Met dien verstanden dat we onthouden dat er 2 stammen zijn en nog niet weten of en hoe lang immuniteit van toepassing is.

Zou in elk geval iets geruster slapen als mn dochter met dr peuterastma blijkt t al gehad te hebben. Ik zie t dan maar als een ongewenste statusrapport van fysieke (nog onopgemerkte) kwalen/dr astma medicatie helpt dr goed.

Adje likes this.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Die sneltest is 20 euro zag ik net. Ik wil best 60 euro eigen bijdrage betalen en tzt hier de boel laten testen hoor. Vermoedelijk komt t bij mij met de prenatale vroegdiagnostiek gelijk mee als t toch makkelijk te vinden is in de bloedtesten. Ben ik gelijk een case study voor de zwangeren met doorgemaakt corona, prima help daar graag aan mee.

19. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Lief! Ja gaat gelukkig de goeie kant op!

20. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    Ik kan niet wachten tot die testen in Zweden beschikbaar komen :)

hier inmiddels dag 12. Gisteren enkel een paar koortsmomentjes en verder de hele tijd verhoging rond 37,7 ofzo. Toch de goede kant op.
    Algemeen voel ik me beter. Soms benauwd; maar zelden. En soms nog pijn schouders/borstbeen, maar ook minder.
    Fingers crossed dat het covid was, want dan zijn we ervan af. Laat die testen maar komen!

Zwierezwaai, Whoopy and Mississippi like this.

Share This Page