Morning ladies, Toch even een vraag over een symptoom en een testvraag. Zoontje (11) heeft sinds zaterdag keelpijn en een schorre stem. Sinds gisteren hoest hij en is de kleur van zijn snot groen. Geen koorts of andere klachten, ziet er uit als een normale verkoudheid. Maar mijn vraag is, zijn een schorre stem en groene snot ook symptomen van Covid? En verder twijfel ik of hij getest moet worden, vooral omdat mijn man en ik ook aan het werk zijn en mogelijk ook besmet kunnen zijn met een virus. Want ik begrijp dat we nu allemaal quarantaine moeten? Ik moet me nog even verdiepen in het testbeleid voor kinderen, maar grote kans dat we vandaag naar de GGD gaan. Gedoe allemaal, maar goed, het is niet anders
Mijn oudste heeft pas dezelfde klachten gehad en alleen zijn broertje kreeg het ook, wij niet. We hebben hem niet laten testen, zouden we alleen doen als wij het zelf ook krijgen. Groene snot en schorre stem hoort ook bij een gewone verkoudheid. Hij moet thuis blijven, jullie niet, aangezien hij geen koorts heeft. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
Dankjewel! Hoe gaat het inmiddels met jouw jongens? Wij hebben overigens ook gelukkig geen klachten. Ik probeer de GGD te bellen voor overleg, maar ze zijn niet bereikbaar, de lijnen zijn bezet.
Inmiddels de GGD gebeld en een afspraak gemaakt. Mede omdat ik in de zorg werk en ook weer op locatie werk, kan ik het risico niet nemen. Ik verwacht geen positieve uitslag, maar we gaan het snel zien.
Het is lastig te zeggen; dit kán bij corona horen, maar kan net zo goed een gewone verkoudheid zijn - en dat laatste is waarschijnlijker, maar ja, je weet het inderdaad pas als je hem laat testen...
Het kan uiteraard, daarom zijn er testmogelijkheden. Maar het is ook rhinovirus seizoen, dus hij kan ook dat virus of een ander virus hebben.
Daarom gaan we inderdaad testen. Ik verwacht een normale verkoudheidsvirus, maar we kunnen geen risico nemen. Edit: inmiddels temperatuur opgenomen en hij heeft 37,9 graden, bijna koorts.
@Beheer, het topic mag dicht, ik ga ergens anders verder kletsen over de uitslag. Dames, bedankt voor het meedenken!