Zo verkouden

Discussion in 'Gezondheid' started by wennepen, Mar 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Op dit moment ben ik zo verkouden! Ik hoest de longen uit mijn lijf en ze doen echt helemaal pijn. Af en toe heb ik het ook flink benauwd.
    Mijn hoofd zit helemaal vol, maar het komt niet los. Mijn neus zit dicht waardoor ik slecht slaap.
    Blehhh.

Heeft iemand tips voor me?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon 6 pcm's nemen, mag gewoon tijdens zwangerschap
    En lekker met Dampo of Luuf oid in de weer geeft je verlichting.
    Stomen met kamille!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Otrivin mag je (volgens mijn HA) tijdens de zwangerschap ook 4-5dagen gebruiken. Zou je dan voor de nacht kunnen gebruiken zodat je beter slaapt.

4. Odin

Odin Actief lid

Jan 2, 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    khad er ook een toptic over...

zoutwaterneusspray werkt voor geen meter!
    kippensoep, verse sinaasappelsap, vicks vaporub en af en toe een vicks ademvrij of fishermans'friend.

ik kreeg te horen dat je gewone neusspray niet mag gebruiken, maar daar bleken de meningen over verdeeld....

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik herken het! Ik heb er al 1,5 week last van!! Bah zo'n verstopt gevoel, ongelooflijke keelpijn en moe maar niet kunnen slapen door het hoesten,de verstopte neus en de keelpijn!
    Het gaat nu iets beter gelukkig! Er heerst ook weer van alles en nog wat dus je het zo wat opgelopen!

Lekker 's avonds op tijd je bed in, tv aan (als je die hebt op slaapkamer) bak thee, paracetamol voor het slapengaan en uitzieken maar! Beterschap!! xx

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Je zou ook kunnen proberen om zelf een zoutoplossing te maken...die kun je dan sterker maken dan de kantklare flesjes uit de winkel.

7. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips.

Ik ben vanmorgen toch maar naar de huisarts geweest en het blijkt longontsteking te zijn! :$ Helaas kan ik niet tegen amoxicilline en heb nu een puf en tabletjes om de hoest te onderdrukken. Hopelijk gaat het een beetje werken.

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

Mar 7, 2012
    1,239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ik heb last van verkoudheid sinds begin zwangerschap... Je word er moe van...

9. egels

egels Lid

Nov 15, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 23 weken zwanger.
    Alleen in december en januari minder verkouden geweest.
    Als de huid rond mijn neus weer een beetje geheeld is word ik weer verkouden.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi wennepen, wat naar een longontsteking... Ik was er bij mijzelf ook wat bang voor en ben zaterdag naar de dokterspost geweest. Conclusie was luchtweginfectie en astmaaanval. Ik heb al 15 jaar geen aanval meer gehad. Helaas voel ik me nog nauwelijks beter, ga zo de dokter nog eens bellen want zou wel wat verlichting willen. Gelukkig blijft de baby lekker bewegen.

Joty89 likes this.
  11. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Kanshebber, wat vervelend dat je zo'n last hebt. Ik heb nu een puffer voor de benauwdheid en die helpt wel. Daarbij heb ik tabletjes gekregen die de hoest onderdrukken en dat is ook wel heel erg fijn!
    Hopelijk kun jij ook iets krijgen wat helpt, beterschap!

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

Mar 7, 2012
    1,239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik ben nu 31 weken zwanger en verkouden, voor zwangerschap nooit last gehad van neusverkoudheid... Ik gebruik gedurende zwangerschap neusspray (2x daags 1 spray). De homeopathische middelen helpen niet, ook niet de huis tuin keuken middelen zoals ui naast het bed. Sinds twee dagen verplicht ik mijzelf om geen neusspray te gebruiken, dat is echt hel... Huisarts kan vrijwel niets voor mij betekenen...

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ sefanja. Irritant, verkouden. Het schijnt wel vaker te gebeuren in de zwangerschap dat vrouwen heel lang of de hele tijd verkouden zijn. En balen dat je dan bijna niets mag gebruiken.

@ wennepen. Ik heb mijn gebruikelijke astmamedicatie moeten vertienvoudigen. Nu, vier dagen later, lijkt het eindelijk beter te gaan. Vanochtend was ik bij de huisarts en die was niet ontevreden. Ik opperde dat ik donderdag misschien weer naar mijn werk wilde, maar dat werd wreed de kop ingedrukt. Daar was geen sprake van! Ik moet zeker tot en met halverwege volgende week thuisblijven. Heel raar voelt dat als je je al een stuk beter voelt. Maar feit is wel dat mijn hartslag door de benauwdheid en de medicatie veel te hoog is en dat dat al topsport is voor mijn lichaam. Dus iedere extra activiteit komt daar nog bovenop. Ik verveel me nu al. Hoe kom jij de dagen door?

14. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Kanshebber, fijn dat het al iets beter gaat. Hopelijk zet het door en knap je snel op.
    Hier gaat het ietsjes beter, nog niet super. Mijn neus blijft dicht zitten en ik moet nog veel hoesten. Gelukkig al een stuk minder door de medicijnen.
    Ik ga morgen toch proberen te werken, ben benieuwd hoe het gaat.
    Hoe ik de dagen doorkom, heel rustig aan doen. Tussen de middag nog lekker slapen en 's avonds op tijd naar bed.

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wennepen, ben je nog gaan werken? Ging dat? Hier gaat het tergend langzaam vooruit. En qua hoesten eerder achteruit. Ben vanochtend een boodschap wezen doen en lig nu weer uit te hijgen daarvan.

16. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Kanshebber, ik ben idd gaan werken al ging het niet van harte. Ik wilde echt een aantal dingen afmaken, want morgen moet ik naar de gynaecoloog en verwacht dat ik of halve dagen moet gaan werken of moet stoppen. Gelukkig gaat het met het hoesten al ietsjes beter.
    Moet je niet even naar de huisarts als het hoesten minder goed gaat? let goed op jezelf hoor!

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Haha, let je zelf ook op jezelf? Als ze je minder willen laten werken, moet je eigenlijk niet eerst zelf nog wat extra werken natuurlijk. Maarrre.... Ik herken het maar al te goed.
    Vandaag telefonisch consult gehad. Dokter vindt dat het te langzaam gaat, dus na overleg met longarts en gyn heb ik prednison gekregen. Het is voor 3-5 dagen, dus niet lang. Maar ik ben er wel verdrietig over, het voelt alsof ik heb gefaald. Maar volgens de drie artsen is dit na een week benauwdheid een betere keuze voor de baby.

18. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    hey meid,
    Wat vervelend dat je aan de prednison moet. Natuurlijk heb je niet gefaald! Je doet het hartstikke goed, maar je lichaam en het weer willen gewoon niet meewerken. Hopelijk krijgt je lichaam nu een boost zodat je voor een groot deel opknapt en doen de rust en het zonnetje wat eraan komt je goed.
    Ik begrijp dat je liever niet aan de prednison wil, maar voor het kleintje in je buik is het op deze manier ook niet fijn. En je wil niet dat hij/zij het niet naar haar zin heeft en straks al zou willen komen!
    Ik moest naar de gynaecoloog vandaag en de meting was hetzelfde, super hoor! Maar die pijnlijke harde buiken zijn natuurlijk niet echt goed dus ik moet echt mijn rust nemen. Dus vanaf volgende week maar halve dagen werken. Voor mij een hele grote stap, maar wel de beste denk ik. Dit zal waarschijnlijk de laatste zwangerschap zijn en we willen wel dat het goed blijft gaan en dat ik af en toe nog kan genieten.
    Afgelopen 2 dagen geminderd met de medicijnen voor het hoesten en de puffer, maar ik merk dat ik vandaag toch wel weer benauwd ben dus ga de puffer weer gewoon gebruiken. Hopelijk lukt het om over een paar dagen te stoppen.

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Prednison is achter de rug en heeft goed geholpen. Hoewel ik de dosering van de gewone medicatie nog hoog moet houden, was de dokter tevreden. Zuurstofgehalte en hartslag waren weer normaal. Ik mag rustigaan weer gaan werken vanuit huis en dan volgende week weer naar kantoor voor de laatste vijf weken.
    Het was trouwens wel spannend met de prednison omdat de kleine ad besloten precies in die dagen heel weinig te bewegen. Vanavond daarom een extra echo bij de vk, maar sinds vannacht is het ukkie weer lekker actief dus ik ben al redelijk gerustgesteld.
    Hoe is het met jou?

20. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Fijn dat de prednison geholpen heeft en je je iets beter voelt. Doe nog wel rustig aan he en als het volgende week niet lukt om naar kantoor te gaan moet je gewoon een weekje extra thuis werken.
    Het was vast schrikken dat de kleine minder ging bewegen. Gelukkig dat je een extra echo hebt gekregen bij de vk, ben je toch gerust gesteld.

Met mij gaat het wel. Het hoesten is echt een heel stuk minder geworden, ik ben alleen af en toe nog een beetje benauwd. Ik ben gestopt met de medicijnen om te kijken hoe ik me voel en ik moet zeggen dat het niet tegen valt.
    Helaas vanaf deze week 50% in de ziektewet ivm vele harde buiken. ik loop hiervoor ook bij de gyn en hij meet regelmatig de baarmoederhals op. Deze is nog lang genoeg, maar dat ik harde buiken heb betekent dat ik rustig aan moet gaan doen.
    Vandaag op controle geweest bij de vk en ze had het verslag van de 20 weken echo gehad, is weer elders gemaakt, en ze zag dat de baby flink groot was. Nu moet ik volgende week dinsdag op controle bij de gyn en heb nu een verwijzing gekregen dat hij dan gelijk een groeiecho maakt om naar de groei te kijken. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
    Daarbij is afgelopen zondag de opa van mijn man overleden en hebben we veel moeten regelen. Donderdag is de crematie.
    Al met al gaat het wel, maar is het toch ook wel pittig.

Share This Page