Goedemorgen, Inmiddels ben ik bijna 16 weken zwanger. Voor de zwangerschap had ik ook weleens een koortslip. Niet elke maand, maar eens in het half jaar. Sinds de afgelopen 4 weken heb ik al bijna 3x een koortslip gehad. Nu voel ik weer een tintelling en vrees weer het ergste. Is het normaal dat je tijdens een zwangerschap vaker een koortslip krijgt? En is 3x in 4 weken dan echt niet té vaak?
Ik ben zelf niet bekend met koortslippen en hoe/wanneer ze precies opkomen. Maar tijdens de zwangerschap is je weerstand verlaagd en wellicht komen ze daarom nu vaker opzetten? Zou het zelf ook denk ik bij de vk neerleggen. Wie weet heeft ze tips of een oplossing want nog een aantal maanden ermee doorlopen lijkt me ook niks of tijdens/na de bevalling. Succes!
Is heel normaal. Je weerstand is inderdaad ver te zoeken omdat je lichaam keihard bezig is met de baby. Ik heb al zeker 4 x een koortslip gehad deze zwangerschap. Volgens mijn verloskundige is het juist "goed" omdat de baby dan ook direct antistoffen aan maakt. Zo is de baby na de geboorte beschermd tegen het herpes virus. Ik gebruik trouwens zinkzalf als ik er 1 op voel komen dat droogt enorm snel in en dan ben je er zo van af. P.s ik had ze allemaal voor de 20 weken ook snel achter elkaar. Misschien omdat je lichaam dan het hardst moet werken voor de baby.
Ik heb ook (voor mijn gevoel) meer last van koortslip gehad. Ik heb me een paar maanden geleden een hot kiss/herpotherm aangeschaft. Kost even wat maar ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat. Normaliter loop ik echt minstens anderhalve week tot twee weken rond met n krater in m'n lip, hij was nu na het aanstippen van die herpotherm na 4 dagen echt ver weg, heeft in elk geval nooit de fase ieieieieieiee wat lelijk bereikt. Ik heb hem waarschijnlijk net wat te laat gebruikt.
Hier ook voor de 20e week al een paar keer gehad. Smeer wisselende zalfjes (zinkzalf en een koortslipcreme IOM huisarts)