hoi dames, Vanmorgen langs HA geweest voor uitleg. Snapte er al helemaal niks van wat VL nu zei gister. Hij zit met zijn uitslagen wel onder gemiddeld, maar nog niet heel erg slecht. Het zal wat langer duren voor het raak is, maar de mogelijkheid is er wel, aldus de HA. Het ritje met de scooter kan van grote invloed zijn geweest en dus zal de test over gedaan worden. Ook is het geen probleem als dit in het ziekenhuis bij mij gebeurd, veel kleinere afstand! Kleine opluchting hier dus weer
Hoi meiden, Ik ben inmiddels alweer thuis. Phoeee.. ik weet niet zo goed wat ik nou moet denken over wat de fertiliteitsarts allemaal zei. Op mijn aandringen heeft ze een echo gedaan, want ik wilde gewoon zien hoe mijn baarmoeder en eierstokken eruit zagen. Baarmoeder helemaal vol met baarmoederslijmvlies en een cyste van 4 cm in mijn linker eierstok . Achteraf dus goed van mij om perse een echo te willen. Aan de telefoon had ik bij mijn eigen fertiliteitsarts aangegeven dat ik een heel licht (positief) tuurtestje heb gezien op één test. Maar dat het ook net zo goed een valse kan zijn, of dat ik een streepje zie omdat ik dat zo graag wil. Verder op dat moment ook gelaten. Na een provera kuur zou ik medicatie krijgen om een volwaardig eisprong te kunnen krijgen en een normaal cyclus (vandaag zit ik op dag 53). Helaas had de fertiliteitsarts die vandaag aanwezig is andere ideeën. Ze wilt de komende maand weer zonder medicatie proberen, maar ze gaan me wel goed volgen, moet ook direct komen als ik ongesteld ben. Ik vroeg haar ook wat haar overweging is om weer te wachten met medicatie. Ze zegt dat ze er op vertrouwd dat het bij mij echt vanzelf kan en dat ik geen medicatie nodig heb. Medicatie zou alleen voor overstimulatie zorgen. Indien de komende maand weer erg lang duurt, dan krijg ik wel medicatie. Ik probeer haar redenering te begrijpen, maar ik vind het zo moeilijk!!! Moest zelfs een paar traantjes wegpikken. Ze ziet ook dat ik keihard mijn best doe(ben 15 kilo afgevallen en zit op een mooi gewicht nu).Het komt er op neer dat ik gewoon niet kan geloven dat ik zelf gewoon zwanger kan raken. Ben er overtuigd dat ik medicatie nodig heb. Een maand is wel te overzien, maar in mijn ogen weer een maand te lang gewacht. Sorry meiden voor mijn lange verhaal, alleen ik moet echt mijn hart luchten!
@ Ananas, heel verstandig om op tijd te beginnen! Ik hoop dat je nu duidelijk je eitje kunt vinden! @Lievemama, aah dat is vervelend! Zo'n test is een momentopname, misschien zal een extra test op iets anders uitwijzen!
Anoniempje; Ik hoop het ook. Dames, hoe gaat het hier? Hier voel ik van alles, ben op moment behoorlijk misselijk.. Veel wite/dunne afscheiding, afentoe net alsof ik ongie ben Afentoe wat krampen in de buik, vooral zon samentrekkend gevoel.. Lage rugpijn en last van mijn boobs zo afentoe... Pfff wachten duurt zo lang, en weet niet of ik 29 dgn aan moet houden of de 34
@lievemama; vervelend zeg! hopelijk geeft de extra test iets anders aan! Wanneer hebben jullie die? @anoniempje; goed dat je hebt aangedrongen op een echo! Snap dat een maand wachten weer een maand extra is! Lastig zeg! En je mag altijd je verhaal kwijt hier! Daar zijn we voor! @hier; m'n menstruatie was in 2 dagen al weer over! Ideaal! Eergister niks gehad en gister alleen n kleine beetje bruinig, heel vreemd.. Verder voel ik de hele tijd van die steekjes in m'n onderbuik! Alsof ze er met mini naaldjes inprikken! Heel irritant! Ben weer beginnen met ovulatietesten! Dus hopelijk vind ik deze ronde wel m'n ei!
@ananas13; 2 dec hebben we een afspraak bij fertiliteit, dan horen we of het hier in het ziekenhuis mag/kan en dan zal de test dus waars overgedaan worden
@ Ananas, bij mij is het menstrueren ook binnen 2 dagen over. Heerlijk is dat Ik hoop zo voor je dat je je eitje kunt vinden! Je hebt nu een frisse start gemaakt! @Lievemama, ik zal wachten tot 34 dagen. Je moet namelijk uitgaan van je langste cyclus! Het zou toch echt een mooie wonder worden als je zwanger raakt voordat je de MMM in gaat! Op welke dag zit je nu? Het is heel prettig om hier mijn verhaal te kunnen doen. Slik nu provera. Ik maak me ook zorgen over de cyste. Stel dat het niet weg gaat? En dan?
@anoniempje; Ik wil ook wachten tot dag 34, zit nu op dag 25. Word wel moeilijk, voel echt van alles deze maand Zou idd wel heel erg mooi zijn als het deze maand raak is, zo voor de afspraak. wat heeft de gyn gezegd over je cystes? Ik vind het ook maar een raar idee hoor dat die dingen in mijn eierstok zitten, hoort daar niet! Of ze er echt iets aan kunnen doen weet ik niet, ook wel benieuwd naar. Bij de eerste cyste moest ik aan de pil vanaf de spiraal, cyste is toen wel verdwenen... maar een nieuwe weer voor in de plek gekomen
De fertiliteitsarts ging ervan uit dat het weg zal gaan als ik menstrueer. Laten we maar hopen..... Frustrerend he! Denk je dat de cystes weg zijn, krijg je er een ander voor terug! Een cyste kan een eisprong in de weg zitten volgens de fertiliteitsarts. Nou, heel fijn! Oeee spannenddd.. Haha ik snap heel goed dat het moeilijk is om te wachten met testen!
Klopt, zo vertelde mijn gyn dat de cyste juist onstaan was door een eisprong. Ei sprong dus niet maar bleef vastzitten Raar hoor zo'n vrouwenlichaam
Precies! Soms wil ik mijn lichaam inruilen voor een andere! Kan dat hahah Maar zonder gekkigheid. Ik besef dat ik moet leren mijn lichaam te vertrouwen. De fertiliteitsarts zei dat het echt goed komt en ze er op vertrouwd dat wij zonder medicatie zwanger kunnen raken. Maar ik geloof dat dus niet. Aangezien ik al die maanden zoveel kwaaltjes heb gehad, en zoveel teleurstellingen een plekje moest geven. Durf ik er gewoon niet meer in te geloven dat MIJN lichaam het kan.
Hey Ananas! Gisteren ben ik ongesteld geworden! Vandaag meteen naar het ziekenhuis gegaan voor een echo. M'n cyste is al een stuk kleiner! Het is van 4 cm naar 1,5 cm gegaan. Over 2 weken ga ik weer terug zodat ze mijn eitje kunnen volgen. Hoe is het met jou? Lukt het allemaal met ovulatietesten?
Hier even een baalmomentje vandaag.. Heel dom maar kon het niet laten en heb getest.. hardstikke negatief natuurlijk Nog niet ongesteld iig, wel misselijk soms, pijnlijke boobs en afentoe wat steekjes en krampjes.. Het geeft me gelukkig wel iets meer rust, nu we eindelijk naar fertiliteit mogen over 2 weken.. Maar had zo gehoopt op deze maand
Lievemama! Ik zie dat ik over jouw berichtje heen heb gekeken! Logisch dat je een baalmoment hebt! Diep van binnen hoop je dat je gewoon zwanger bent! Ik hoop en duim dat je 2 december echt meer duidelijkheid krijgt! Pff vervelend he! Van alles voelen, maar negatief test!
Geeft niks hoor Anoniempje Hoe is het nu met jou? Vandaag cd31.. Nog geen ongie hier, dus er is denk ik nog hoop.. Als ik toch een cyclus van 34 moet aanhouden, was ik veelste vroeg met testen volgens mij
Whaaaaaaa Vandaag cd33 en nog geen ongie te bekennen... Sinds gisteren moet ik echt veel scheten laten, lekker genant En ik heb ook sinds gister spierpijn aan mijn bovenbenen, vooral de binnenkant Hoe is het hier met de dames?
Spannend Lievemama!! Nog niet getest? Ik ga heel hard duimen! Ik ben nog steeds op zoek naar m'n ei, ze liepen van de week iets op, toen weer lichter en nu loopt ie weer iets op haha! Dus nog geen duidelijkheid.. Ik ga nog even door met zoeken! @anoniempje; gelukkig is je cyste al wat kleiner! Hopelijk is er op de volgende echo een mooi eitje te zien!