Ruim 15 maanden en zelf glijbaan opklimmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna71, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hallo trotse mamma's.

Ik moet het even kwijt: Senna is nu 15 en een halve maand oud en afgelopen week keek ik om en zat ze zelf bovenop de glijbaan. Mevrouw was er zelf opgeklommen en gleed er zo vanaf.
    Het is niet zo'n grote glijbaan hoor, maar ze moet toch wel vijf treden opklimmen!
    Schrok me eerst een hoedje, maar nu sta ik het maar toe als ik er naast sta.
    Leuk he? Nog meer mamma's met kinderen die echte klimgeiten blijken te zijn?

Groet
    Anna

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier nooit een klimmertje gehad
    tot ze ontdekte dat glijbanen gaaf zijn :)

nu klimt ze nog steeds niet superveel.. maar als er een glijbaan of klimrek in de buurt is kun je je klimgerei maar beter vast te voorschijn halen.. want ze zit erop voor je het weet

en ze is nogal kort.. met korte beentjes.. dus het kost dr echt best wel wat moeite :)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    yep hier ook zo een boef.
    volgende maand wordt hij 2, maar al maanden klimt hij zelf op de glijbaan.
    niet alleen de glijbaan, maar sinds zijn broertje geboren is klimt hij zelfs in de box om bij zijn broertje te zijn.
    superlief maar tegelijkertijd ook doodeng.
    maar er valt weinig tegen te doen, ons ventje wil nu eenmaal graag klauteren en klimmen.
    9 van de 10 keer gaat het ook goed,maar net die ene keer , dan zie je hem vallen en schrik je je echt een hoedje!!
    ff afkloppen, maar tot nu toe gaat het hier nog goed!!

joyce

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn nu 2x naar een binnenspeeltuin geweest met m'n dochter. 2 weken terug en dan vandaag. En alleen omdat ze klimmen zo leuk vind :) !
    Ze is niet zo heel snel geweest in haar ontwikkeling wat dat betreft, dus ik stimuleer het alleen maar. Hoewel ik af en toe nu wel moet denken van: hoooo van de bank op het dressoir klimmen is erg knap... maar dat mag niet! Corrigeren dus.... Maar ik vind het super om te zien. Ze kan en durft nog niet te lopen, maar klimmen vind ze geweldig.
    Ook in het portiek van de flat, klimt ze zo een verdieping omhoog als ze de kans krijgt. Daar geven we haar dus niet vaak de kans voor, maar dan is zo'n binnenspeeltuin ideaal om toch te klimmen (en niets op te eten van zand of stokjes) op een veilige manier.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    glijbaan, klimrekken en zelfs de grote schommel vond ze geweldig en nu nog. nu neemt ze al zelf de grote klimrekken met van die netten ipv trappen. denk dat lukt der nooit maar dus wel. totaal verbaast haha

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje had op vakantie de glijbaan ontdekt. Kon nog niet loslopen maar wel klimmen als de beste haha. Maar klom niet bij de trap omhoog, maar bij het glijgedeelte... dus ik hem steeds helpen met klimmen, dan draaide hij zich om en liet zich op de buik er af glijden... 1x ontkwam het mij en viel hij met zijn neus in het zand... maar hij stond op en hoppa weer omhoog klimmen ;)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan klimt ook altijd via het glijgedeelte omhoog. Al voordat hij kon lopen lukte dat. Doodeng maar wel leuk om te zien!

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    onze dochter heeft een spreidbroekje en tot onze verbazing houdt haar dat echt niet tegen met klimmen. de trap is ze namelijk binnen 3 tellen op en ze klimt bovenop stoelen. Echt leuk om te zien!!!!

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy nog niet, die moet eerst maar eens onthouden dat je stapt met ombeurte de andere voet ipv 2 x het zelfde voetje en dan bijna in een split gaan :D
    Mn oudste had altijd hoogte vrees dus die durfde niet op een glijbaan (jaren terug hoor) En mn jongste zoontje was toen nog geen jaar (liep al los met 9 maanden)...en die klom dus op n gegeve moment n glijbaan van 2 meter hoog op (waar we net de oudste afgeholpen hadden want die durfde wel omhoog maar aan geen enkele kant meer naar benede) en ging glijden.... En ik stond daar in mn uppie met hem (oma en papa waren net met de oudste n stukkie verder op) en kon niet verzonnen krijgen of ik hem achterna zou gaan of maar gaan proberen om hem aan de andere kant op te vangen :$
    Dus ja....klimgeiten hebben we (nu nog steeds als hij de kans krijgt...zittie ineens boven in een boom mama een hart infarct te geven.... ook al is hij nu 10) wel in de familie dus wie weet wat Wendy nog gaat doen als ze lopen helemaal onder de knie heeft (loopt nu alleen in de box 3 stapjes en op de loopfiets door de hele kamer)

Moest hier toevallig pas nog aan denken toen we weer eens in brabant in dipiedoe waren (was dan wel in de vleut gebeurt maar ik en mn moeder stonden toevallig met Wendy bij de glijbaan toen)

Deel Deze Pagina